بهترین روش برای گرفتن اقامت روسیه

 بهترین روش برای گرفتن اقامت روسیه

جدیدترین مطالب گردشگری

 بهترین روش برای گرفتن اقامت روسیه


 مهاجرت به روسیه گزینه ایده‌آل برای تجربه زندگی در یک کشور مدرن اروپایی است. روش‌های مهاجرت به روسیه ساده است و هزینه‌های زندگی در این کشور پهناور چندان زیاد نیست. از طرفی روس‌ها باسیاست افزایش نیروی کار ماهر آیتم‌های متنوع مهاجرتی را تدارک دیده‌اند. تمامی شرایطی برای اخذ اقامت روسیه کافی است. با این وجود بهترین روش گرفتن اقامت روسیه کدام است؟
 با روش‌های متنوع می‌توانید برای اخذ اقامت دائم روسیه اقدام کنید. سرمایه‌گذاری بلندمدت، ویزای کار، مهاجرت تحصیلی، ازدواج و… همگی روش‌های قانونی برای اخذ اقامت روسیه هستند. پروسه اقامت در این کشور مسیری کم‌وبیش سر راست را سپری می‌کند. اگر قصد دارید تا به این کشور سفر کنید و زندگی در میان روس‌ها را تجربه کنید، در این مقاله همراه ما در آرامش سفر باشید. زیرا قصد داریم تا با جزئیات کامل از بهترین روش گرفتن اقامت روسیه صحبت کنیم.


 نگاهی به انواع شرایط اقامت روسیه


 قبل از آنکه بحث روش‌های گرفتن اقامت روسیه را مطرح کنیم، بهتر است تا با انواع آیتم‌های اقامتی در این کشور آشنا شوید. در کشور روسیه نیز به‌مانند هر کشور دیگر دو نوع اقامت موقت و اقامت دائم وجود دارد.

 • اقامت موقت: روسیه در برنامه‌های ویزا یک‌ساله، دو ساله و پنج‌ساله صادر می‌شود. این نوع اقامت رویکرد سیاحتی و یا سرمایه‌گذاری دارد و قاعدتاً برای زندگی دائمی نیست. حتی می‌توانید از طریق تور روسیه برای سفر به این کشور و مقدمات اقامت موقتی دست‌به‌کار شوید. افراد با توجه به نوع برنامه مهاجرتی خود مثلاً مهاجرت تحصیلی، کار و یا سرمایه‌گذاری می‌توانند برای اخذ هر کدام از ویزاهای اقامت موقت روسیه اقدام کنند.


 • اقامت دائم :روسیه در امتداد برنامه‌های اقامت موقت این کشور قرارداد. افراد با سپری‌کردن مراحل قانونی اقامت موقت می‌توانند تقاضای دائمی شدن آن را داشته باشند. این پروسه مراحل قانونی خاص خودش را دارد که در ادامه این مقاله به آن خواهیم پرداخت.


 اقامت با ویزای یک‌ساله روسیه چیست؟


 کوتاه‌ترین دوره اقامت روسیه اخذ ویزای یک‌ساله برای کار در این کشور است. افراد جویای کار در روسیه می‌توانند از طریق این ویزا در روسیه حاضر شده و از فرصت ۳ الی ۱۲ماهه برای کار استفاده کنند. کار در روسیه تنها از طریق دعوت‌نامه صادر شده از طرف شخص حقیقی و یا حقوقی روسی امکان‌پذیر است. این بدان معنی است که افراد با جستجو در سایت‌های کاریابی روسی می‌توانند برای اخذ دعوت‌نامه کارفرماهای این کشور اقدام کرده و سپس از فرصت ویزای اقامت یک‌ساله روسیه استفاده‌کننده.


 اقامت با ویزای سه‌ساله روسیه چیست؟


 ویزای سه‌ساله کشور روسیه نیز از دیگر روش‌های مهاجرت کاری و سرمایه‌گذاری در این کشور است. معمولاً به افراد جویای کار در کشور روسیه ویزای سه‌ساله داده نمی‌شود، زیرا کارفرماها در صورت استخدام طولانی‌مدت افراد ملزم به پرداخت مالیات بیشتری هستند؛ بنابراین کارفرماهای روسی ترجیح می‌دهند که از محک یک‌ساله برای جذب نیروی کار خارجی استفاده کنند. اما اقامت روسیه از طریق ویزای سه‌ساله فرصت ایده‌آلی جهت سرمایه‌گذاری در این کشور است و مقدمه کافی برای کارآفرینی است. بهتر است بدانید که روس‌ها استقبال خوبی از ویزای سرمایه‌گذاری با هدف کارآفرینی دارند.


 اقامت با ویزای ۵ساله روسیه چیست؟


 ویزای ۵ساله در امتداد ویزای سه‌ساله جهت اقامت روسیه صادر می‌شود. این ویزا برای مهاجرت تحصیلی و یا افراد جویای کار که می‌توانند قرارداد خود را با کارفرمای روسی تمدید کنند، صادر خواهد شد. برای اخذ اقامت دائم روسیه لازم است تا مرحله اقامت ۵ساله را سپری کرده باشید. اما در همین اقامت پنج‌ساله افراد مهاجر از خدمات کامل شهروندی روسیه برخوردار هستند.


 روش‌های قانونی اخذ اقامت روسیه


 افراد با اهداف گوناگون برای اخذ اقامت روسیه اقدام می‌کنند. از تور روسیه و سفر به این کشور و زندگی کوتاه به سبک روسی گرفته تا کار، تحصیل، سرمایه‌گذاری و حتی زندگی دائمی همگی اهداف گوناگونی برای اخذ اقامت روسیه هستند. بهترین روش‌های اخذ اقامت این کشور نیز به‌قرار زیر است:


 • اقامت از طریق تحصیل
 • اقامت از طریق کار
 • اقامت از طریق سرمایه‌گذاری و کارآفرینی
 • اقامت از طریق ازدواج
 • اقامت از طریق خرید ملک


 با هر کدام از این آیتم‌ها می‌توانید برای اخذ اقامت موقت روسیه تحت ویزای ۱ الی ۵ سال اقدام کرده و سپس در صورت علاقه برای اقامت دائم روسیه دست‌به‌کار شوید. در ادامه بیشتر با انواع روش گرفتن اقامت روسیه آشنا خواهید شد.


 اقامت روسیه با ویزای کاری


 کار در روسیه از جمله روش‌های ساده، کم‌هزینه و البته آینده‌دار برای اقامت و زندگی در این کشور است. برای کار در روسیه نیز لازم است تا ویزای مربوطه را از طریق دعوت‌نامه کارفرمای روسی برای مدت ۳ ماه الی ۳ سال دریافت کنید.
 در ساده‌ترین حالت می‌توانید با دعوت‌نامه کارفرمای روسی برای اخذ اقامت روسیه از طریق ویزای Single Entry اقدام کنید. این ویزا موقتی است و برای یک دوره کوتاه ۹۰ روزه معتبر است. در این بازه افراد می‌توانند برای شانس کارکردن در روسیه و تمدید اقامت کاری خود اقدام کنند. ویزای کار Multiple Entry برای بازه زمانی بیشتر کار در روسیه تا حداکثر ۳ سال صادر می‌شود که بیشتر ویزاهای یک‌ساله هستند.


 اقامت روسیه با ویزای تحصیلی


 تحصیل در روسیه گزینه ایده‌آل برای مهاجرت به این کشور و اخذ اقامت روسیه است. خصوصاً که شرایط تحصیل در این کشور ساده است و هزینه‌های زندگی دانشجویی چندان بالا نیست. برای مهاجرت تحصیلی به روسیه نیازی به ارائه مدرک زبان ندارید. درعین‌حال بسیاری از دانشگاه‌های این کشور بدون آزمون ورودی دانشجوی بین‌المللی پذیرش می‌کنند. کافی است از طریق شرکت در دوره‌های پادفک برای اخذ ویزای تحصیلی و اقامت روسیه در طول دوره دانشگاهی خود اقدام کنید.


 اقامت روسیه با ویزای سرمایه‌گذاری


 هر کشوری به جذب سرمایه‌های خارجی نیاز دارد و کشور روسیه نیز از حضور سرمایه‌گذارهای بین‌المللی در ساختار اقتصادی خود استقبال می‌کند. هر اندازه ارزش سرمایه‌گذاری در کشور روسیه بالاتر باشد، شانس سرمایه‌گذار برای اخذ اقامت روسیه از ۱ الی ۵ سال بالاتر است. اگر این سرمایه‌گذاری با هدف ثبت شرکت و کارآفرینی انجام شود، پروسه اقامت روسیه ساده‌تر شده و حتی فرصت اقامت دائم و تابعیت این کشور بالاتر است. کارآفرینان بین‌المللی به‌راحتی می‌توانند پس از ۵ سال و با طی‌شدن مراحل قانونی برای اخذ اقامت دائم روسیه اقدام کنند.


 اقامت روسیه با خرید ملک


 سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی کسب‌وکار همیشه دشوار است و گاهی ریسک بالایی دارد. با این وجود برای اخذ اقامت روسیه فرصت سرمایه‌گذاری در بازار مسکن این کشور فراهم است. سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک در روسیه گزینه ایده‌آلی است. با خرید ملک خودکار از امکان اقامت ۳ساله روسیه برخوردار هستید و اگر این ملک را تا بیش از ۳ سال نگه دارید، فرصت تبدیل‌شدن ویزای موقت به دائمی کشور روسیه استفاده خواهید کرد. البته در این بازه لازم است تا بر مهارت‌های زبان روسی خود کار کنید. اقامت روسیه بر مبنای خرید ملک با هدف اسکان افراد در این کشور است؛ لذا شرایطی پیش‌بینی‌شده که از حضور فرد در خاک روسیه مطمئن باشند و مهارت زبان یکی از همین پیش‌فرض‌ها محسوب می‌شود.


 اقامت روسیه از طریق ازدواج


 با یک فرد روسی ازدواج کنید و برای همیشه در این کشور زندگی کنید. جالب است که ازدواج با فرد روسی ساده‌ترین روش اقامت روسیه است. افراد از طریق ازدواج، شهروند این کشور محسوب شده و می‌توانند برای تابعیت روسی اقدام کنند. شرایط خاصی برای اخذ اقامت دائم روسیه ازطریق ازدواج مطرح نیست، جز اینکه زوجین باید کاملاً قانونی و ثبت شده ازدواج کرده باشند و هر دو نفر آنها در کشور روسیه زندگی کنند. البته به‌محض ازدواج با فرد روسی از امکان شهروندی و اقامت دائم روسیه برخوردار نیستید، بلکه پس از ۳ سال مادامی‌که همچنان با همسر روسی خود عاشقانه در این کشور زندگی می‌کنید، ویزای اقامت دائم صادر خواهد شد.


 مدارک لازم برای اخذ اقامت روسیه


 مراحل اخذ اقامت روسیه در کل بسیار ساده‌تر از دیگر کشورهای اروپایی است. برای طی‌شدن قانونی مراحل مهاجرت به روسیه و اقامت موقتی یا دائمی در این کشور ارائه مدارک به‌قرار زیر الزامی است:


 • طی‌شدن دوره‌های پادفک برای مهاجرت تحصیلی و یا کاری روسیه (در صورت ارائه مدرک زبان نیازی به طی‌شدن این دوره نیست)
 • ارائه گواهینامه تمکن مالی
 • عدم داشتن سوءسابقه و یا سوءپیشینه قضایی
 • سلامت جسمی و روانی
 • فیش واریز هزینه بررسی مدارک
 • گواهی عدم اعتیاد
 • پاسپورت معتبر به همراه شناسنامه و کارت ملی


 برای مهاجرت به روسیه شرایط سنی خاصی مطرح نشده است، اما به‌هرحال ارائه دعوت‌نامه از کارفرمای روسی جهت اخذ ویزای کاری و همچنین نامه پذیرش دانشگاه جهت اخذ ویزای تحصیلی روسیه الزامی است. همچنین در صورت ازدواج قانونی با شهروند روسی از امکان اقامت موقت در این کشور برخوردار هستید. اما با گذشت ۳ سال از آغاز ازدواج می‌توانید برای اخذ اقامت دائم روسیه و کسب شهروندی این کشور اقدام کنید.


 هزینه اقامت در روسیه چه مقدار است؟


 هزینه اقامت در روسیه با توجه به نوع روش مهاجرتی کاملاً متغیر است. هزینه تحصیل در کشور روسیه تقریباً کمتر از تحصیل در دیگر کشورهای اروپایی است، اما بازار مسکن در شهرهای بزرگ این کشور تا حدود قابل‌توجهی متلاطم و حتی گران‌قیمت است.
 به طور میانگین هزینه هر ماه زندگی دانشجویی در روسیه بدون درنظرگرفتن اجاره‌خانه ۴۸۰ دلار است. برای تأمین هزینه جاری زندگی یک خانواده چهارنفره در روسیه نیز باید مبلغی حدوداً ۱۷۰۰ دلار در هر ماه کنار بگذارید.
 از طرفی برای اجاره یک آپارتمان تک خواب در مرکز شهرهای بزرگ و اصلی کشور روسیه میانگین به ۴۰۰ دلار در هر ماه نیاز دارید. این مقدار برای اجاره آپارتمان تک خواب حومه شهر حدوداً ۲۵۰ دلار ماهیانه است. اما برای اجاره یک آپارتمان ۳ خواب در شهرهای بزرگ روسی باید حدوداً ۵۰۰ الی ۷۵۰ دلار هر ماه کنار بگذارید. با این حساب هزینه‌های زندگی با احتساب اجاره ملک برای یک فرد مجرد در شهری مانند مسکو ماهیانه حدوداً ۱۰۰۰ دلار است. این مقدار برای زندگی ماهیانه در شهری مانند سن‌پترزبورگ حدوداً ۸۰۰ دلار و در شهری مانند نوسیبیرسک حدوداً ۷۰۰ دلار است.


 آیا اقامت در روسیه گزینه ایده‌آلی است؟


 اقامت روسیه مزایا و معایبی هم دارد. این کشور از جمله فرهنگی‌ترین کشورهایی اروپا است و سبک زندگی آنها تا حدود قابل‌توجهی با دیگر مردمان اروپایی متفاوت است. ساختار سیاسی و حاکمیتی این کشور نیز رنگ و بوی متفاوتی از دیگر بخش‌های اروپا دارد. بااین‌حال اقامت در این کشور پهناور مزایایی به همراه دارد که به‌قرار زیر بررسی می‌کنیم:


 • روسیه نظامم بهداشت و درمان قدرتمندی دارد. این سیستم درمانی تقریباً رایگان است.
 • پس از اخذ اقامت دائم روسیه باتکیه‌بر بر قوانین شهروندی می‌توان از خدمات دولتی مانند وام و تسهیلات خرید مسکن استفاده کنید.
 • در تمام شهرهای اصلی کشور روسیه سیستم حمل‌ونقل مدرن و کارآمد با هزینه کم مانند مترو دایر است.
 • روسیه کشور امنی است.
 • فرصت پیشرفت و کسب درآمد بالا برای مشاغل تخصصی زیاد است.


 اما در کنار تمامی این مزایا به یاد داشته باشید که روسیه از سردترین کشورهای دنیا است و هر اندازه قصد اقامت در شهرهای شمالی‌تر این کشور را داشته باشید، با روزهای سردتری روبرو هستید. از طرفی یادگیری زبان روسی برای خیلی‌ها گنگ و تا حدودی دشوار است.


 کدام روش اقامت روسیه بهترین است؟


 در این مطلب مفصل از چندین روش گرفتن اقامت روسیه صحبت کردیم. حال سؤال پایانی آن است که بالاخره کدام‌یک از این روش‌ها ساده‌تر، کم‌هزینه‌تر و در کل مطمئن‌تر هستند؟
 سرمایه‌گذاری آسان‌ترین روش اقامت روسیه است، اما هزینه طی‌شدن مراحل آن بالا است و لازم است تا فرد متقاضی پتانسیل بالایی برای سرمایه‌گذاری در بازار مسکن و یا کارآفرینی ارائه کند. در مقابل ویزای تحصیلی ساده‌ترین راه مهاجرت به روسیه برای جوانان است. در کل هزینه شهریه دانشگاهی در این کشور کم و شرایط پذیرش ساده است. اما به‌هرحال لازم است تا حین تحصیل مهارت خود برای یادگیری زبان سخت روسی را ارتقا دهید.
 در نهایت اگر قصد دارید تا خیلی ساده اقامت روسیه را گرفته و در این کشور درآمد داشته باشید، ویزای کار روسیه بهترین پیشنهاد است. اما به یاد داشته باشید که برای اخذ ویزای کار روسیه باید برای دعوت‌نامه از یک کارفرمای حقیقی و یا حقوقی روسی اقدام کنید. حالا اگر قصد سفر به روسیه دارید و می‌خواهید تا مدتی کوتاه و یا برای همیشه در این کشور زندگی کنید، کدام‌یک از روش‌های اخذ اقامت در روسیه را انتخاب خواهید کرد؟
 

برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

021-54034000

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS