جای خواب رایگان در تهران

جای خواب رایگان در تهران

جدیدترین مطالب گردشگری

تهران به عنوان پایتخت ایران همواره پرترددترین شهر کشور است. روزانه افراد زیادی برای گردش، تحصیل، درمان و غیره به آنجا سفر می‌کنند. به همین دلیل یافتن جای خواب رایگان در تهران اولویت افراد زیادی است. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به دنبال یافتن اسکان ارزان یا حتی رایگان هستید این مقاله می‌تواند برایتان مفید باشد.

چادر

اولین انتخاب گردشگران برای جای خواب رایگان در تهران چادر است. مخصوصا در ایام نوروز شاهد جمیعت زیادی از مسافران هستیم که شب را در پارک‌ها چادر می‌زنند. از جمله جاهایی که در تهران می‌توان چادر زد بوستان مسافر است. این پارک در بزرگراه امام رضا جنب مسجد سیدالشهدا قرار گرفته است. همچنین بوستان دارآباد، چیتگر، بوستان دانش و بوستان بعثت نیز از دیگر جاهایی است که می‌توانید در آنجا چادر بزنید. این پارک‌ها امکانات اولیه مانند سرویس بهداشتی، پارکینگ و نمازخانه دارند و نیاز مسافران را رفع می‌کنند.

جای خواب رایگان تهران

همراه‌سراهای رایگان

شاید نام همراه‌سرا کمتر به گوشتان خورده باشد. در سال‌های اخیر برخی از خیریه‌ها و بیمارستان‌ها اقدام به ایجاد اقامتگاه برای همراهان بیمار کرده‌اند. این مراکز که به همراه‌سرا معروف‌اند امکانات اولیه مانند حمام، تخت، سیستم سرمایشی و گرمایشی و غیره را ارائه می‌دهند. همراه‌سراها معمولا به طور رایگان خدمت‌رسانی می‌کنند؛ اما برخی از آن‌ها ممکن است هزینه‌ای کم نیز دریافت کنند. اگر برای درمان عزیزانتان راهی تهران هستید بد نیست تا در این باره از بخش اطلاعات بیمارستان اطلاعات کسب کنید.

خوابگاه‌ها

این گزینه با اینکه جای خواب رایگان در تهران محسوب نمی‌شود اما گزینه‌ای اقتصادی است. تعداد خوابگاه‌ها در پایتخت کم نیست و هزینه‌آن‌ها بسته به خدمات متغیر است. خوابگاه‌های تهران بیشتر در حوالی هفت تیر و میدان هروی قرار دارند. به همین دلیل می‌توان گفت که در مرکز شهر قرار گرفته‌اند و دسترسی را برای مسافران آسان کرده‌اند. از جمله امکانات خوابگاه های تهران می‌توان به نگهبان، سرویس بهداشتی، فرگاز، یخچال و سیستم سرمایشی اشاره کرد.

زائرسراها

با اینکه زائرسراها جای خواب رایگان در تهران محسوب نمی‌شوند اما گزینه‌ای مقرون به صرفه‌اند. از جمله معروف‌ترین زائرسرای تهران می‌توان به زائرسرا حرم امام خمینی اشاره کرد. این مرکز اقامتی شامل تخت، سرویس بهداشتی، حمام و فروشگاه است و به افراد سرویس‌دهی می‌کند. همچنین دسترسی به مترو و ایستگاه تاکسی در این محدوده وجود دارد و تردد را برای مسافران آسان می‌کند.

زائرسرهای تهران

مسافرخانه‌های ارزان

از دیگر گزینه‌های اقتصادی پیش رو می‌توان به مسافرخانه‌های ارزان اشاره کرد. این گونه مراکز اقامتی با هزینه‌ای نه چندان زیاد امکانات اولیه را به گردشگران ارائه می‌دهند. بد نیست بدانید که اکثر مسافرخانه‌های ارزان تهران در حوالی راه آهن قرار دارند. لذا اگر قصد رزرو دارید باید خود را به آنجا برسانید. از جمله کم قیمت‌ترین آن‌ها می‌توان به مسافرخانه جهان کارگران، مسافرخانه اطلس، مسافرخانه بوعلی، مسافرخانه آریا و مسافرخانه جمشید اشاره کرد. ناگفته نماند که در دیگر محلات مانند یافت آباد، میدان امام حسین، شوش و صادقیه نیز مسافرخانه‌های ارزان پیدا می‌شود.

جای خواب رایگان در تهران

چگونه اقدام به رزرو جای خواب رایگان در تهران کنیم؟

برای این کار می‌توانید به دو روش حضوری و اینترنتی اقدام به رزرو کنید. امروز وب سایت‌های رزرو هتل به رزرو انواع مسافرخانه نیز می‌پردازند. با این روش دیگر نگران تکمیل ظرفیت محل اسکان پیش از عزیمت نمی‌شوید. روش رزرو حضوری نیز برای مسافرانی که بدون برنامه قبلی راهی می‌شوند گزینه خوبی است اما اگر در فصل شلوغی راهی تهران شوید ممکن است با ظرفیت پر مراکز اقامتی رو به رو شوید.

جای خواب رایگان در تهران؛ آری یا نه!؟

همانطور که پیشتر گفتیم پیدا کردن جای خواب رایگان تهران کار آسانی نیست. در واقع تنها گزینه شما اقامت در چادر مسافرتی در پارک‌های شهر است. ناگفته نماند که گزینه‌های دیگر نیز چندان گران نیستند و بسته به بودجه خود حق انتخاب زیادی دارید. همواره فراموش نکنید که آرامش سفر در کنار شماست تا با اجرای تورهای داخلی و خارجی شما را در بهترین هتل‌ها اسکان دهد. اگر تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات ما دارید همین الان تماس بگیرید.


برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS