سوغات کربلا

سوغات کربلا

جدیدترین مطالب گردشگری

سفر زیارتی به کربلا یکی از پرطرفدارترین سفرهای شیعیان امام حسین (ع) است که پر از رحمت و برکت است. در این سفر مسافران اقدام به خرید سوغات کربلا می‌کنند که این سوغات نوعی تبرک برای عزیزان به شمار می‌آید. چه خواهان خرید سوغات خوراکی باشید و چه صنایع دستی کربلا گزینه‌های زیادی پیش روی شما می‌گذارد. در ادامه به معرفی محبوب‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

تربت و مهر کربلا

یکی از بهترین سوغات کربلا برای عزیزانتان تربت و مهر این دیار است. مهر کربلا که با خاک مقدس این سرزمین درست شده یکی از متبرک‌ترین سوغات این شهر است. به نحوی که برای خیلی از عاشقان امام حسین مقدس شناخته می‌شود. تربت کربلا یادآور سرزمین خون و جنگ است که هر شیعه‌ای مشتاق دیدنش است. اگر می‌خواهید سوغاتی اقتصادی و سبک همراه ببرید این گزینه عالی است.

انگشتر مردانه

مناسب‌ترین سوغات کربلا برای مردان انگشتر مردانه است که معمولا با عقیق درست می‌شود. این نوع انگشتر در رنگ‌ها مختلف و اشکال گوناگون درست می‌شود و اندازه‌های متغیری دارد. محبوب‌ترین رنگ انگشتر مردانه سبز و قهوه‌ای است. زیرا براساس عقیده برخی افراد این رنگ‌ها مقدس بوده و توسط بزرگان دین استفاده شده‌اند. همچنین به دلیل قیمت مناسب خود یک سوغات اقتصادی برای افراد به شمار می‌آید. مزیت دیگر خرید انگشتر مردانه حجم کم ان است. به همین دلیل می‌توانید تعداد زیادی خریداری کرده و بدون دغدغه حمل کنید.

رطب

سرزمین عراق مهم رطب‌های متنوع است. به همین دلیل خوشمزه‌ترین سوغات کربلا رطب این دیار است. رطب این شهر توسط مردم محلی در نخلستان‌های این شهر کشت و برداشت می‌شود. به همین دلیل با خرید آن کمک مالی زیادی هم به مردم بومی کرده‌اید. رطب کربلا در بسته‌بندی‌های متفاوت با قیمت‌ها گوناگون عرضه می‌شود. به همین دلیل در خرید رطب کربلا گزینه‌های زیادی پیش رو شماست. بسته به قیمت و ابعاد می‌توانید خریداری کنید.

خرما-کربلا

شیرینی‌های خرمایی

از آنجایی که خرما جز اصلی‌ترین سوغات کربلا است شیرینی‌های خرمایی این دیار هم پرطرفدارند. این شیرینی‌ها توسط زنان بومی در خانه یا کارگاه‌های کوچک درست می‌شوند و خوشمزه‌اند. به نحوی که در کنار چای می‌توانند یک میان وعده لذیذ محسوب می‌شوند. شیرینی‌های خرمایی کربلا در اندازه و کیفیت متفاوت‌اند. همچنین اکثر آن‌ها با گردو درست می‌شوند که خاصیت مقوی فراوانی دارند. اگر دوست دارید تا میان وعده‌ای مقوی تقدیم عزیزانتان کنید شیرینی‌های خرمایی را فراموش نکنید.

پارچه و زیورآلات

بهترین سوغات کربلا برای خانم ها پارچه و زیورآلات است. پارچه‌های کربلا همگی منجق دوزی شده و زرق و برق زیادی دارند. به طوری که در جشن‌ها توسط زنان بومی هم استفاده می‌شوند. زیورآالات کربلا نیز شامل گردنبند، گوشواره و دستبند است که هم تنوع زیادی دارند و ارزش فراوانی. جنس این نوع سوغات متفاوت است و برخی نقره‌ای و برخی دیگر بدلیجات‌اند. به همین دلیل بودجه مشخصی باید برای این امر در نظر بگیرید.زیور  آلات کربلا

محصولات چرمی

محصولات چرمی کربلا شامل کیف و کفش است که با پوست حیوانات درست می‌شود. این نوع سوغات کربلا بسیار نفیس است و قیمت‌های نه چندان کمی دارد. به همین دلیل یک سوغات لاکچری برای افراد خاص پسند به شمار می‌آید. محصولات چرمی کربلا شامل کیف پول و کمربند هم می‌شود که قیمت‌هایی پایین‌تر از دیگر موارد دارند. برای خرید این نوع سوغات پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ مراکز معتبر و مشهور شهر بروید.

دیگر سوغات کربلا

  • دشداشه
  • دستگاه بخور عود
  • آجیل
  • ظروف طلایی

سوغات کربلا؛ متنوع و اقتصادی

به یاد داشته باشید که برای خرید سوغات کربلا به سراغ فروشگاه‌های معتبر بروید و باکیفیت‌ترین‌ها را تهیه کنید. اگر قصد سفر خارجی دارید آرامش سفر در کنار شماست تا بهترین تورها را تقدیمتان کند. برای آگاهی از شرایط کافیست با همکاران ما تماس بگیرید و اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنید.

برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS