سوغات مشهد

سوغات مشهد

جدیدترین مطالب گردشگری

مگر می‌شود به خراسان سفر کرد و سوغات مشهد را نخرید؟ سوغات این شهر هم تنوع خوبی دارد و هم کیفیت خوبی. چه بخواهید سوغات خوراکی بخرید و چه صنایع دستی گزینه‌های زیادی پیش رو شماست. در این مقاله می‌خواهیم محبوب‌ترین سوغات شهر مقدس مشهد را به شما معرفی کنیم تا در سفر به این دیار باکیفیت‌ترین‌ها را تهیه کنید.

زعفران

معروف‌ترین سوغات مشهد زعفران است. زعفران که شهرتی بین المللی دارد در رنگ و طعم رقیب ندارد. این سوغات گران قیمت علاوه بر آشپزی در رنگ سازی و صنایع چرم هم کاربرد دارد. هچنین به دلیل داشتن خواص دارویی زیاد در رژیم غذایی افراد استفاده می‌شود. از جمله فواید زعفران می‌توان به تقویت حافظه، جوان سازی پوست و شادابی اشاره کرد. همچنین در جلوگیری از سرطان تاثیر زیادی دارد. زعفران به گروه‌های مختلفی تقسیم می‌شود. زعفران دختر پیچ، زعفران پوشال، زعفران سرگل و زعفران نگین معروف‌ترین انواع زعفران است. این سوغات ارزشمند می‌تواند یک هدیه با ارزش برای عزیزانتان باشد پس از آن غافل نشوید.

سوغات مشهد

زرشک

مگر می‌شود در سفر به مشهد زرشک نخرید؟ زرشک یکی از خوشمزه‌ترین سوغات خوراکی مشهد است که در شهرستان قاین کشت می‌شود. زرشک این منطقه شهرتی بین المللی دارد و به کشورهای دیگر صادر می‌شود. زرشک مشهد براساس نوع خشک شدن به سه دسته زرشک پفکی، زرشک دانه اناری و زرشک زیرتالاری تقسیم می‌شود. زرشک خواص زیادی هم دارد که مهم‌ترین آن ضدالتهاب بودن است. همچنین در درمان عفونت مثانه کاربرد فروان دارد. زرشک می‌تواند یک سوغات ارزشمند برای طعم دهی به غذا باشد.

نبات

یکی دیگر از محبوب‌ترین سوغات مشهد نبات است. این سوغات خوراکی خوشمزه برای طعم دهی به چای گزینه‌ای عالی است. در بازارهای مشهد نبات به اشکل مختلف شاخه یا چوبیی به فروش می‌رسد. همچنین بعضی از نبات‌ها با چاشنی دارچین، لیمو، زیره و گل محمدی درست می‌شوند. لذا حق انتخاب زیادی برای خرید این سوغات دارید. نبات مشهد از قیمت خوبی برخوردار است و اکثر فروشگاه‌های مشهد هم به وفور یافت می‌شود.

آلوبخارا

در باغ‌های نیشابور خوراکی لذیذی به اسم آلو بخارا کشت می‌شود به عنوان سوغات مشهد شناخته می‌شود. آلو بخارا به صورت خشک شده و بسته بندی به فروش می‌رسد و می‌توانید آن را از مغازه‌های خشکبار تهیه کنید. آلو بخارا فواید زیادی دارد و آشپزی به وفور استفاده می‌شود. از جمله خواص آن می‌توان به درمان اختلالات گوارشی، سلامت قلب و تنظیم کلسترول خون اشاره کرد. همچنین به کاهش وزن و تنظیم جریان خون کمک می‌کند. آلوبخارا طعمی نسبتا شیرین دارد و چاشنی خوبی برای غذا است.

جیلی بیلی

یکی از خاص‌ترین سوغات مشهد جیلی بیلی نام دارد. این سوغات نوعی آب نبات شیرین است که شبیه به پاستیل درست می‌شود. جیلی بیلی در طعم‌های مختلف مانند توت فرنگی، پرتقال، وانیل و انگور درست می‌شود. به همین دلیل یک سوغات متنوع برای کودکان و حتی بزرگسالان است. جیلی بیلی در مغازه‌های خشکبار فروشی عرضه می‌شود و قیمتی مناسب دارد.

فیروزه نیشابور

فیروزه نیشابور سوغاتی مختص مشهد است که هم ارزشمند است و هم زیبا. این سنگ نفیس توسط سنگ تراشان در ابعاد و اشکال مختلف درست می‌شود. از فیروزه بیشتر در ساخت تسبیح، زیورآلات و تزئین ظروف استفاده می‌شود. همچنین براساس رده بندی رنگ و طیف آن متغیر است. به طوری که هرچه رگه‌های آبی آن تیره‌تر باشد ارزش بالاتری دارد. سنگ فیروزه و یا زیورآلات آن یک سوغات محبوب بین توریست‌های ایرانی و خارجی است.

سوغات مشهد

چرم مشهد

چرم مشهد یکی از گران‌ترین سوغات مشهد است که تولیدات متنوعی دارد. محصولات چرمی مشهد شامل دستکش، کیف پول، کیف و کفش و غیره است. گرچه قیمت‌های چرم مشهد کم نیست اما می‌تواند یک سوغات باارزش برای افراد خاص پسند باشد. امروزه چرم مشهد در سطح شهر شعبه دارد و می‌توانید اجناس اصل را از جایی معتبر تهیه کنید.

دیگر سوغات مشهد

  • گلیم
  • نقل
  • تسبیح و انگشتر
  • ادویه هفت قلم
  • خشکبار

سوغات مشهد؛ هدیه‌ای به یادماندنی

سوغات مشهد بسیار متنوع است و با هر بودجه و سلیقه‌ای که باشید حق انتخاب دارید. برای خرید سوغات نیز بد نیست تا سری به بازار رضا بزنید و متنوع‌ترین‌ها را پیدا کنید. اگر دوست دارید تا راهی مشهد شوید و در بهترین‌ هتل‌ها اقامت کنید آرامش سفر در کنار شماست. برای آگاهی از تور مشهد کافیست با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS