آکواریوم آنتالیا

آکواریوم آنتالیا

جدیدترین مطالب گردشگری

آکواریوم آنتالیا تنها یکی از جاذبه‌های این شهر است که فضایی خلاقانه و مهیج دارد. این آکواریوم با داشتن ده‌ها نوع ماهی کاری کرده تا تجربه جالبی برای افراد رقم بخورد. بازدید از این آکواریوم مختص کودکان نیست و حتی بزرگسالان نیز مات و مبهوت زیبایی آن می‌شوند. برای بازدید از آکواریوم تنها کافیست خود را به غرب آنتالیا رسانده و از این بنای باشکوه لذت ببرید. در این مقاله به شما می‌گوییم که این آکواریوم چه جذابیت‌های باورنکردنی دارد.

آکواریوم آنتالیا کجاست؟

آکواریوم آنتالیا سرزمین ماهی‌های بزرگ و کوچکی است که از جاهای مختلف به آنجا آورده شده‌اند. این مجموعه در 70 متری ساحل کنیالتی قرار گرفته است و برای دیدن آن باید به غرب آنتالیا بروید. این اکواریوم رویایی دسترسی راحتی به مرکز شهر دارد و به ساحل نیز نزدیک است. به همین دلیل پس از شنا بد نیست تا سری هم به آنجا بزنید و دنیای زیر آن آشنا شوید.

ویژگی‌های آکواریوم آنتالیا

احداث آکواریوم آنتالیا در سال 2011 شروع شد و در سال 2012 به اتمام رسید. این آکواریوم خیلی زود افتتاح شد و مورد استقبال گردم شگران قرار گرفت. آکواریوم آنتالیا یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های دنیاست و متنوع‌ترین آبزیان را در خود جای داده است. این مجموعه شامل تونلی وسیع با 131 متر طول و 3 متر عرض است. همچنین 5 میلیون لیتر آب ظرفیت دارد و در نوع خود یکی از حجیم‌ترین آکواریوم‎ها است. آکواریوم آنتالیا شامل 40 بخش است که بسته به موضوع (مرجانی، شهر آتلانتیس، نمایشی و غیره) تقسیم‌بندی شده است.

آکواریوم آنتالیا

زیبایی‌های آکواریوم آنتالیا

همانگونه که پیشتر گفتیم آکواریوم آنتالیا بخش‌های گوناگونی دارد. اولین قسمت این مجموعه تونل آکواریوم است که در آنجا ما‌هی‌ها را از نزدیک می‌بینید. بخش دیگر این مجموعه شهر گمشده آتلانتیس است که شما را محو تماشای خود می‌کند. این سرزمین پر رمز و از ماهی‌های رنگارنگی را در خود جای داده که هوش از سرتان می‌برند. در بخشی دیگر نیز می‎‌توان کشتی غرق شده‌ای را دید که در آن آبزیان زندگی می‌کنند. ناگفته نماند که ماهی‌های این مجموعه نیز بسیار متنوع‌اند. اسب‌های دریایی، اختاپوس، مرجان‌های زنده و غیره همگی در این آکواریوم زندگی می‌کنند و شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند. عکاسی در تمام بخش‌ها آزاد است و می‌توانید عکس‌هایی خوش رنگ از آنجا بگیرید.

امکانات آکواریوم آنتالیا

از جمله امکانات آکواریوم آنتالیا می‌توان به فروشگاه مجموعه اشاره کرد. این بخش به سرو انواع نوشیدنی، بستنی، دسر و غیره می‌کند و انرژی را به شما برمی‌گرداند. رستوران اکواریوم نیز با ارائه انواع غذاهای ترکی، دریایی و بین المللی از شما پذیرایی می‌کند. اگر هم دوست داشته باشید می‌توانید سری به فروشگاه‌های آکواریوم زده و از آنجا سوغات خریداری کنید. البته هیچ تجربه‌ای مانند شنا در کنار ماهیان نیست که در این مجموعه می‌توانید آن را امتحان کنید. برای این کار باید لباس مخصوص پوشیده و همراه مربی در کنار آبزیان عکس یادگاری بگیرید. سینما سه بعدی، خدمات عکاسی و غواصی نیز از دیگر امکانات این آکواریوم است.

برف بازی در آکواریوم آنتالیا

حتی تصور برف بازی در آکواریوم نیز می‌تواند هیجان انگیز باشد. یکی از قسمت‌های آکواریوم آنتالیا سالن برف بازی آن است که با برف پر شده است. این سالن 1500 متری در فصل تابستان یک مکان عالی برای تفریح و فرار از گرما است. همچنین در آنجا به دیدن خانه اسکیموها بروید و از فرهنگ آن‌ها دیدن کنید. از دیگر قسمت‌های این مجموعه می‌توان به کلبه بابانوئل اشاره کرد که در آنجا انواع قهوه سرو می‌شود. این کلبه فضایی دنج دارد و شما را یاد فیلم‌های تخیلی می‌اندازد.

آکواریوم آنتالیا

چند نکته درباره آکواریوم آنتالیا

  • آکواریوم آنتالیا همه روزه از ساعت 10 الی 21 قابل بازدید است.
  • 45 دقیقه قبل از بسته شدن درب‌ها فروش بلیط متوقف می‌شود.
  • برای رسیدن به مجموعه می‌توانید از تاکسی‌های دریایی شهر کمر استفاده کنید.

راه‌های دسترسی به آکواریوم آنتالیا

برای رفتن به آکواریوم آنتالیا می‌توانید با اتوبوس خود را به آنجا رسانده و وارد مجموعه شوید. وسایل نقلیه عمومی زیادی وجود دارد که شما را به اکواریوم می‌رساند. لذا جای نگرانی برای تردد  وجود ندارد.

آکواریوم آنتالیا؛ محبوب هر گردشگری

یکی از مهیج‌ترین جاهای دیدنی ترکیه آکواریوم آنتالیا است. اگر فردی ماجراجو هستید پیشنهاد می‌کنیم که بازدید از آنجا را فراموش نکنید. برای سفر به این شهر می‌توانید با تور آنتالیا آرامش سفر همراه شده و از بودن در کنار دیگر مسافران لذت ببرید. تیم ما در کنار شماست تا بهترین‌ها را برایتان رقم بزند.



برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS