منطقه تکسیم

منطقه تکسیم

جدیدترین مطالب گردشگری

منطقه تکسیم استانبول یکی از جاهایی است که در استانبول حسابی مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. این منطقه ده‌ها کافه، رستوران، مرکز خرید و غیره در خود جای داده است و شما را سرگرم می‌کند. چه بخواهید تفریح کنید و چه بخواهید به خرید کردن بپردازید منطقه تکسیم حسابی شما را به وجد می‌آورد. در این مقاله به شما می‌گوییم که این ناحیه چه ویژگی‌هایی دارد.

درباره میدان تکسیم

علت نامگذاری این میدان به دوران حکومت عثمانی برمی‌گردد. در آن زمان آب‌هایی که در شمال شهر جریان داشتند را به آب انبار سنگی هدایت می‌کردند و به وسیله انشعاب آن‌ها تقسیم می‌کردند. واژه تکسیم نیز از آن دوره رواج پیدا کرد و حالا این منطقه به قلب تپنده شهر تبدیل شده است. در میدان تکسیم مجسمه مصطفی کمال پاشا قرار گرفته است که عده‌ای آن را به اشتباه به رضا شاه می‌شناسند. در حالی که این تندیس پیش از سفر رضا شاه به ترکیه ساخته شده است.

میدان تکسیم استانبول

دیدنی‌های منطقه تکسیم

جاذبه‌های گردشگری نزدیک میدان تکسیم کم نیستند و هر کدام جذابیت خاص خودشان را دارند. در ادامه به شما می‌گوییم که جاهای دیدنی در نزدیکی این منطقه وجود دارد.

خیابان استقلال

در حوالی میدان تکسیم جاهای دیدنی زیادی وجود دارد که یکی از این مکان‌های مهم خیابان استقلال نام دارد که ده‌ها فروشگاه را در خود جای داده است. در این خیابان چندین مرکز خرید بزرگ وجود دارد که انواع برندهای ترکی و غیر ترکی را ارائه می‌دهند. در آنجا می‌توانید متنوع‌ترین لوازم آرایشی، پوشاک، چرم، کیف و غیره را بخرید و از سفرتان لذت ببرید. یکی دیگر از جاهای دیدنی استانبول در نزدیکی میدان تکسیم کلاب‌های شبانه شهر است. کلاب‌هایی که با اجرای موسیقی زنده شما را سرگرم می‌کنند. همچنین می‌توانید در آنجا خود را به یک نوشیدنی لذیذ مهمان کنید. در خیابان استقلال شهربازی، سینما و بستنی فروشی هم وجود دارد که خستگی سفر را از تنتان خارج می‌کند.

برج گالاتای

یکی دیگر از مکان‌های دیدنی منطقه تکسیم برج گالاتی نام دارد. این برج در انتهای خیابان استقلال قرار گرفته است و شکوه بسیاری دارد. در گذشته برج گالاتای یکی بلندترین برج شهر بود؛ اما بعدها به دلیل ساخت و سازهای فراوان این عنوان از آن گرفته شد. این برج دید وسیعی به استانبول دارد و بر فراز آن می‌توان به تماشای شهر نشست. درون برج پله و آسانسور قرار دارد و به آسانی می‌توانید به بالای آن برسید.

میدان تکسیم

بهترین هتل های تکسیم

  • هتل میدتاون
  • هتل کوناک تکسیم
  • هتل تکسیم متروپارک
  • هتل مستر کاس
  • هتل روم میت امیر
  • هتل تایتانیک سیتی تکسیم
  • هتل اوی سوئیت
  • هتل سام تایمز
  • هتل موکارناس

بهترین زمان بازدید از منطقه تکسیم

منطقه تکسیم یک محله توریستی در استانبول است. به همین دلیل در تمام ایام سال جذابیت‌های خاص خودش را دارد. چه در فصل بهار به آنجا بروید و چه در زمستان هیاهو و زیبایی این منطقه شما را به وجد می‌آورد. ناگفته نماند که در انتهای هر فصل فروشگاه‌های این منطقه تخفیفات ویژه ارائه می‌کنند و بهترین زمان برای خرید است. همچنین در روزهایی مثل بلک فرایدی، عید نوروز و عید فطر نیز تخفیفات ویژه ارائه می‌شود. لذا اگر شیفته خرید هستید این ایام را فراموش نکیند.

چگونه به ایستگاه مترو برسیم؟

برای رفتن به منطقه تکسیم باید با مترو خود را به آنجا برسانید. مترو تکسیم با میدان این شهر تنها 22 متر فاصله دارد و طی مدت زمان کمی می‌توانید به آنجا برسید. البته بد نیست بدانید که در این منطقه ایستگاه اتوبوس و تراموا هم قرار دارد و دسترسی شما را آسان‌تر می‌کند.

منطقه تکسیم؛ لذت شهرگردی

اگر قصد دارید راهی استانبول شوید بازدید از منطقه تکسیم را از دست ندهید. این منطقه پر از جاهای دیدنی و تفریحی است و شما را سرگرم می‌کند. ما در کنار شما هستیم تا با اجرای تور استانبول آرامش سفر خاطراتی فراموش نشدنی را برایتان رقم بزنیم. جهت آگاهی از شرایط تورها با کارشناسان ما تماس بگیرید.



نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS