برای سفر به استانبول چی ببریم؟

برای سفر به استانبول چی ببریم؟

جدیدترین مطالب گردشگری

همه ما پیش از سفر به این فکر می‌کنیم که چه وسایلی همراه خود ببریم؟ مخصوصا اگر راهی کشور ترکیه و شهر زیبای استانبول باشیم. آگاهی از وسایل مورد نیاز سفر به استانبول باعث می‌شود تا سفر شما آسان‌تر و دلپذیرتر شود. وسایلی که همراه می‌برید باید در عین سبک بودن فضای کمی به خود اختصاص دهند. همچنین بسته به سفر شما انتخاب شوند. اگر دوست دارید در این باره اطلاعات جامع به دست آورید در ادامه همراه ما باشید.

مدارک هویتی

یکی از وسایل مورد نیاز سفر به استانبول مدارک هویتی است. این مدارک شامل شناسنامه، پاسپورت و کارت ملی است. در واقع بدون همراه داشتن آن‌ها امکان راهی شدن وجود ندارد. نکته‎ای که همواره به گردشگران توصیه می‌کنیم این است که همیشه یکی کپی از مدارک خود همراه داشته باشند. نسخه اسکن شده مدارک نیز می‌تواند یک گزینه جایگزین برای مدارک باشد. با این کار دیگر نیازی نیست همه مدارک هویتی خود را همراه داشته باشید و آن‌ها را در معرض سرقت یا گم شدن قرار دهید.

لوازم سفر به استانبول

وسایل الکترونیکی

شارژر و پاور بانک از جمله وسایل مورد نیاز سفر به استانبول است که نباید از قلم بیندازید. فراموش نکنید که پاوربانک را از قبل شارژ کرده و آن را آماده استفاده قرار دهید. همچنین همواره به مسافران پیشنهاد می‌کنیم که این اقلام را برای جلوگیری از آسیب دیدن در جعبه‌ای کوچک قرار دهید و مانع از ضربه دیدن شوید. در غیر اینصورت باید هزینه‌های گزافی برای خرید آن‌ها پرداخت کنید.

لوازم بهداشتی

با اینکه اکثر هتل های استانبول لوازم بهداشتی دارند اما بد نیست تا شما هم برخی اقلام را همراه خود ببرید. اگر شامپو خاصی استفاده می‌کنید آن را در ابتدای کار در چمدان قرار دهید. همچنین کرم مرطوب کننده، صابون، فوم شستشو صورت، مام و غیره را نیز همراه خود ببرید. این اقلام همواره شما را یز و خوشبو نگه می‌دارند و طول سفر حس خوبی به شما می‌دهند.

لباس مناسب فصل

از دیگر وسایل مورد نیاز برای سفر به استانبول می‌توان به لباس مناسب فصل اشاره کرد. بسته به اینکه در چه ایامی راهی سفر هستید حتما لباس مناسب همراه داشته باشید. همچنین در فصل بهار همراه داشتن چتر، کلاه و آفتابگیر نیز لازم است. اگر در فصل پاییز سفر می‌کنید حتما لباس ضخیم برای محافظ از سرمای شب همراه خود داشته باشید. کرم ضد آفتاب، عینک و کفش مناسب را هم از قلم نیندازید.

داروهای شخصی

اگر دارو خاصی مصرف می‌کنید آن را در ابتدای کار در چمدان قرار دهید. همچنین به یاد داشته باشید تا نسخه تجویز پزشک را نیز همراه خود ببرید. با این کار بدون دغدغه از گیت عبور می‌کنید. همچنین اگر دارو شما تمام یا گم شد امکان خرید آن مهیا می‌شود. البته فراموش نکنید که همیشه داروهای مسکن، ضد حساسیت و چسب زخم نیز همراه خود داشته باشید.

لوازم سفر به ترکیه

بلیط هواپیما و واچر هتل

بدون همراه داشتن این 2 مورد سفر شما امکان‌پذیر نیست. بلیط هواپیما مجوز ورود شما برای سوار شدن است. همچنین در هنگام ورود به هتل باید واچر خود را ارائه دهید. لذا فراموش نکنید که در هنگام جمع کردن وسایلتان این 2 مورد را در الویت قرار دهید.

وسایل شخصی

وسایل مورد نیاز برای سفر به استانبول شامل وسایل شخصی هم می‌شود. این وسایل شامل مسواک، هندزفری، البسه، لوازم آرایشی، شانه و ماسک است. در این باره پیشنهاد می‌کنیم که از قبل لیست تهیه کرده و اقلام خود را بر اساس لیست در نظر بگیرید. چک لیست سفر به شما کمک می‌کند تا تمام وسایل خود را همراه داشته باشید و چیزی از قلم نیندازید.

لیست وسایل مورد نیاز برای سفر به استانبول

  • ارز به مقدار لازم
  • دروبین عکاسی
  • کارت هتل
  • چراغ قوه
  • نقشه
  • دیکشنری
  • نخ و سوزن
  • روبالشتی و ملافه
  • حوله مسافرتی

جمع بندی

حالا که دانستید وسایل مورد نیاز سفر به استانبول چیست آگاهانه‌تر چمدان خود را بچینید! همکاران ما در تیم آرامش سفر در کنار شما هستند تا با تور استانبول خاطره‌ای ناب را برایتان رقم بزنند. جهت آگاهی از شرایط تورها با ما تماس بگیرید.


برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS