بهترین زمان سفر به وان

بهترین زمان سفر به وان

جدیدترین مطالب گردشگری

وان یکی از محبوب‌ترین شهرهای ترکیه برای سفر ایرانیان است. اما دانستن بهترین زمان سفر به وان به شما کمک می‌کند تا بتوانید دقیق‌تر برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید. در این مقاله می‌خواهیم چند نکته طلایی درباره این موضوع به شما بگوییم. نکاتی که شاید در کمتر جایی خوانده باشید! پیشنهاد می‌کنیم که این مقاله از آرامش سفر را از دست ندهید.

شهر وان کجاست؟

شهر وان در شرق کشور ترکیه قرار گرفته است و مقصدی نزدیک و ارزان برای ایرانیان شمرده می‌شود. وان علاوه بر داشتن مراکز خرید متنوع طبیعت زیبایی هم دارد. به نحوی که هر ماجراجویی را جذب خود می‌کند. همچنین دیدنی های وان در نوع خود تماشایی و زیبا بوده و شما را به وجد می‌آورند. فرهنگی غنی این منطقه باعث شده تا از غذاهای وان هم لذت ببرید و بتوانید یک سفر به یادماندنی را رقم بزنید.

بهترین زمان سفر به وان

وان به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی کوه آب و هوایی سرد دارد. به همین دلیل همواره به گردشگران پیشنهاد می‌کنیم که فصل بهار یا تابستان را برای سفر انتخاب کنند. زیرا از سرمای هوا خبری نیست و می‌توانید با خیالی آسوده تفریح کنید. تابستان‌های وان گرمای دلپذیری دارد و شما را آزار نمی‌دهد. همچنین شب‌های تابستانی وان بسیار لذت‌بخش بوده و خستگی سفر را از تننتان بیرون می‌کند.

بهترین زمان سفر به وان

بهترین زمان سفر به وان برای خرید

اگر قصد دارید تا در فستیوال‌های خرید وان شرکت کنید باید قبل از برنامه‌ریزی از زمان آن‌ها مطلع شوید. مراکز خرید وان معمولا در پایان فصل اقدام به عرضه تخفیفات ویژه می‌کنند. به نحوی که با قیمت‌های نه چندان بالا می‌توانید خریدهای عالی انجام دهید.  ناگفته نماند که در برخی ایام مثل کریسمس، بلک فرایدی، عید فطر و نوروز نیز فستیوال‌های خرید برگزار می‌شود. در این ایام نیز می‌توان به مدت محدود اقدام به خرید اجناس با قیمت‌های مناسب کرد.

ارزان‌ترین زمان سفر به وان

برای برخی از گردشگران فصل خلوتی وان بهترین زمان سفر به وان است. این موعد شامل پاییز و زمستان است؛ زیرا مسافران کمتری در این ایام به وان می‌روند. همچنین در نیمه دوم سال هزینه رزرو هتل کاهش می‌یابد و می‌توانید مراکز اقامتی را با هزینه‌ای پایین رزرو کنید. در زمستان‌ها برخی از فروشگاه‌ها اقدام به عرضه تخفیفات می‌کنند و می‌توانید با خیال راحت خرید کنید. به طور کل اگر با زمستان سرد وان مشکلی ندارید این زمان می‌تواند موعد خوبی برای سفر باشد.

بهترین زمان سفر به وان برای طبیعت‌گردی

اگر شیفته طبیعت‌گردی و گشت و گذار در حوالی دریاچه وان هستید نیمه دوم فصل بهار بهترین زمان سفر به وان است. زیرا در این ایام هوا معتدل شده و درختان در اوج سرسبزی خود به سر می‌برند. نسیم خنک، آسمان آبی  و مراتع سرسبز این منطقه کاری می‌کند تا از سفرتان لذت ببرید. عده‌ای از گردشگران در این ایام به کمپینگ، ماهیگیری، عکاسی و طبیعت‌گردی می‌پردازند و تجربه خوبی را رقم می‌زنند.

بهترین زمان سفر به وان ترکیه

کی به وان سفر نکنیم؟

همانطور که پیشتر گفتیم پاییز و زمستان فصل پربارش وان است. لذا چندان زمان خوبی برای سفر و گردش در این منطه نیست. سرمای هوا، بارش برف و باران و لغزنده بودن خیابان‌های وان باعث شده تا این شهر در زمستان‌ها خالی از سکنه باشد. همچنین خدمات گردشگری مثل حمل و نقل، رستوران‌ها و غیره نیز فعالیت‎‌های خود را کاهش می‌دهند.

جمع بندی

بهترین زمان سفر به وان بسته به هدف شما از سفر می‌تواند متغیر باشد. اگر دوست دارید تا این منطقه را ببینید تور وان آرامش سفر را به شما پیشنهاد می‌کنیم. تورهای ما همواره از کیفیت بالایی برخوردارند و شما را راضی می‌کنند. اگر تمایل دارید تا در این باره بیشتر بدانید با همکاران ما تماس بگیرید.

برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS