غذاهای معروف ترکیه

غذاهای معروف ترکیه

جدیدترین مطالب گردشگری

امتحان کردن غذای هر شهر جزئی از سفر است. با تست کردن غذاهای سنتی ترکیه با فرهنگ و شیوه طبخ در این کشور بیشتر آشنا می‌شوید. از طرفی شناخت غذاهای جدید باعث می‌شود تا بعضی از آن‌ها در لیست غذاهای خود قرار دهید و در خانه سرو کنید. در این مقاله به شما می‌گوییم که غذاهای ترکیه شامل چه مواردی‌اند و چگونه درست می‌شوند.

لاهماجون

لاهماجون از جمله غذاهای ترکیه است که با گوشت درست می‌شود. واژه لاهماجون از عبارت عربی لحم عجین گرفته شده که به معنای گوشت و خمیر است. این غذا شبیه به پیتزا درست می‌شود و گوشت، فلفل، بادمجان و گوجه دارد. همچنین در کنار آن ترشی، لیمو و پیاز قرار می‌گیرد که طعم خوبی به غذا می‌بخشند. لاهماجون یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ترکیه است و با یک بار امتحان مشتری همیشگی آن خواهید شد.

بورک

یکی دیگر از بهترین غذاهای ترکیه بورک نام دارد که با گوشت و کوسبزیجات درست می‌شود. همچنین در پخت آن انواع ژامبون، پنیر، مرغ و ادویه هم به کار می‌رود. بورک غذایی پر ادویه است و طعم و بویی لذذ دارد. این غذا می‌تواند یک وعده غذایی خوشمزه برای نهار باشد و شما را سیر کند. در کنار این غذا می‌توانید ماست و نوشیدنی سفارش داده و از طعمش لذت ببرید.

غذاهای ترکیه

کومپیر

کومپیر نیز در لیست غذاهای ترکیه قرار دارد و به عنوان میان وعده گزینه خوبی است. در تهیه آن از سیب زمینی استفاده می‌شود در کنار کره و ذرت طعم خوبی ایجاد می‌کند. کومپیر نخودفرنگی، سوسیس و انواع سس هم دارد که همراه با خیارشو سرو می‌شود. کومپیر توسط اغذیه فروشی‌های خیابانی نیز به فروش می‌رسد و می‌تواند یک میان وعده ارزان و خوشمزه برای گردشگران باشد.

دونر کباب (کباب ترکی)

از دیگر انواع غذاهای ترکیه می‌توان به کباب ترکی یا دونر اشاره کرد. این غذا شهرت و محبوبیت فراوانی دارد و حتی در ایران نیز شناخته شده است. کباب ترکی نوعی ساندویچ است که گوشت (گوشت گوساله یا مرغ) آن به آرامی بر روی آتش پخته می‌شود. از آنجایی که دونر به معنای چرخان است گوشت آن بروی آتش همواره در حال چرخیدن است. در نهایت در ظرف پرسی یا ساندویچ گذاشته شده و سرو می‌شود. اگر روزی گذشتان به ترکیه افتاد حتما طعم این غذا را بچشید.

ایچلی کوفته

دوست دارید طعم یک فینگرفود لذیذ را بچشید؟ ما به شما ایچلی کوفته را پیشنهاد می‌کنیم. این غذای خوشمزه به عنوان یک کوفته مغزدار شناخته می‌شود که بیشتر در مهمانی‌ها سرو می‌شود. ایچلی کوفته از لحاظ ظاهری شبیه به کبه عربی و کوفته تبریزی است. همچنین در آن از تخم مرغ، آرد سفید، گوشت، رب گوجه و بلغور گندم ریز استفاده می‌شود. این غذای مقوی را حتما در سفرتان تست کنید و انرژی بگیرید.

انواع غذاهای ترکیه

بالیک اکمک

این غذا نوعی ساندویچ است که برای تهیه آن ماهی را سرخ می‌کنند. بالیک اکمک با ماهی خال خالی یا ماهی آزاد درست می‌شود. در نهایت پس از گریل شدن با لیمو ترش و نعنا سرو می‌شود. اگر روزی راهی ترکیه شدید حتما سری به محله امینون بزنید و در آنجا بالیک اکمیک نوش جان کنید. همچنین این غذا در رستوران‌های محله گالاتای هم به خوبی طبخ می‌شود و شما را سرحال می‌کند. در کنار آن هم می‌توانید نوشیدنی سفارش داده و تجدیدقوا کنید.

شیش کباب

از دیگر غذاهای معروف ترکیه می‌توان به شیش کباب اشاره کرد که با فلفل دلمه، گوشت چرخ کرده، پیاز و سیر درست می‌شود. همچنین در تهیه آن از رب گوجه، سبزیجات، پاپریکا و  ادویه نیز استفاده می‌کنند. در نهایت آن را به سیخ‌های چوبی می‌زنند و بر روی آتش قرار می‌دهند. شیش کباب در ترکیه هم قیمت خوبی دارد و هم طعم خوبی و همیشه محبوب توریست‌ها است.

دیگر غذاهای ترکیه

  • دوروم
  • بیتی بی
  • آدنا و اورفا
  • اسکندر کباب
  • هونکار بیندی
  • پیده
  • پایراک سارماسی
  • نان سیمیت

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا غذاهای معروف ترکیه را به شما معرفی کنیم. اگر قصد عزیمت به ترکیه دارید خوب است قبل از سفر اطلاعات کسب کرده و با آگاهی راهی شوید. آرامش سفر با اجرای تورهای گروهی ترکیه، ارمنستان و اروپا قصد دارد تا تجربه‌ای شیرین را برایتان رقم بزند. جهت کسب اطلاعات لازم با ما تماس بگیرید.

برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS