سوغات وان

سوغات وان

جدیدترین مطالب گردشگری

مگر می‌شود راهی وان ترکیه شد و سوغات مخصوص آنجا را نخرید؟ آیا می‌دانید سوغات وان چیست؟ در این مقاله تلاش داریم تا به معرفی سوغات محبوب این شهر سرسبز بپردازیم و هر انچه که لازم است را به شما بگوییم. با شناخت سوغات این منطقه می‌توانید با آگاهی بیشتری راهی سفر شوید و با دستانی پر به منزل برگردید.

قهوه ترک

یکی از معروف‌ترین سوغات وان قهوه ترک است. در واقع با خرید این سوغات خوشمزه سفر شما تکمیل می‌شود. قهوه شهر وان در عین خوشمزه بودن بویی دل انگیز دارد و شما را به وجد می‌آورد. قهوه ترک نوشیدنی محبوبی بین ایرانیان است و می‌تواند یک سوغات مناسب برای عاشقان قهوه باشد. امروزه فروشگاه‌های زیادی اقدام به فروش قهوه ترک می‌کنند؛ اما توصیه می‌کنیم که از فروشگاه‌های قهوه خرید کنید.

سوغات وان

چای ترک

یکی دیگر از محبوب‌ترین سوغات وان چای ترک نام دارد. این نوع چای به ندرت در ایران سرو می‌شود؛ اما طعمی دل‌انگیز دارد. چای ترک خواص زیادی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تنظیم ضربان قلب، کاهش کلسترول خون و بهبود متابولیسم بدن اشاره کرد. همچنین شانس ابتلا به دیابت را کاهش می‎‌دهد. امروزه چای ترک با طعم‌های پرتقالی، لیمو و گیلاس ترکیب می‌شود؛ به همین دلیل تنوع خوبی دارد. در کنار چای ترک می‌توان باقلوا میل کرد که میان وعده‌ای لذیذ در سفر به شمار می‌آید.

لوسترهای رنگی

یکی دیگر از سوغات وان لوسترهای رنگی است که در فروشگاه‎‌های صنایع دستی عرضه می‌شود. جنس این لوسترها از سرامیک و شیشه است به شکل لامپ‌های رنگی جذاب درست می‌شوند. لوسترهای رنگی وان در شب یک زرق و برق فراوانی ایجاد می‌کنند و فضا را زیباتر می‌گنند. از آن‌ها می‌توان به عنوان یک سوغات ارزشمند برای افراد خوش سلیقه یاد کرد. همچنین برای خانه خود نیز می‌توانید یک یا چند مورد از آن‌ها تهیه کرده و فضایی رویایی خلق کنید.

لوازم آنتیک

اگر به وسایل آنتیک مانند مجسمه یا تابلوهای قدیمی علاقه دارید وان رنگارنگ‌ترین‌ها را تقدیمتان می‌کند. صنایع دستی سفالی و عروسک‌های کوچک می‌توانند یک سوغات دوست داشتنی برای بانوان باشند. امروزه بازارهای محلی وان به فروش صنایع دستی و لوازم آنتیک می‌پردازند و بد نیست تا سری به آن‌ها بزنید. در میان وسایل آنتیک وان می‌توانید فرش‌های کوچک و گلیم هم پیدا کنید که حمل آن‌ها چندان سخت نیست. در عین حال قیمت‌های قابل قبولی دارند.

سوغات وان چیست

نماد چشم نظر

مردم ترکیه به چشم نظر اعتقاد دارند. به همین دلیل همواره در میان صنایع دستی این کشور این نماد به چشم می‌خورد. حتی در مغازه‌ها، ماشین‌ها و خانه‌های مردم ترکیه نیز نماد چشم نظر استفاده می‌شود. امروزه این سمبل به یک سوغات باارزش برای مسافران تبدیل شده است. اگر شما هم علاقه‌مند به چشم نظر هستید پیشنهاد می‌کنیم که آن را به عنوان سوغات برای عزیزانتان انتخاب کنید. امروزه چشم‌نظرهای ترکیه هم قیمت خوبی دارند و از تنوع در ابعاد برخوردارند. لذا حق انتخاب زیادی در این زمینه دارید.

باقلوا

همانطور که پیشتر گفتیم باقلوا در کنار چای یک میان وعده خوشمزه است. مخصوصا اگر آن را به عنوان سوغات تهیه کرده باشید. باقلوا شهر وان یکی از خوشمزه‌ترین خوراکی‌های این منطقه است که طول عمر نسبتا خوبی هم دارد. به همین دلیل می‌توانید آن را به عنوان سوغات خرید و طی چند روز به دست عزیزانتان برسانید. باقلوا در کنار انواع چای بسیار خوشمزه است و انرژی شما را برمی‌گرداند.

راحت الحلقوم

از دیگر سوغات وان می‌توان به راحت الحلقوم اشاره کرد. این شیرینی نرم و لذیذ معمولا با چای سرو می‌شود و طعمی عالی دارد. امروزه راحت الحلقوم در طعم‌های مختلف درست می‌شود و تنوع زیادی دارد. همچنین در رنگ‌های گوناگونی درست می‌شود که باعث می‌شود برای پذیرایی از مهمان گزینه جالبی باشد. راحت الحلقوم هم برای سوغات و هم برای هدیه گزینه قابل قبولی است و پیشنهاد می‌کنیم که آن را قلم نیندازید.

جمع بندی

سوغات وان هم شامل سوغات خوراکی است و هم تزئینی. به همین دلیل بسته به بودجه و سلیقه خود حق انتخاب دارید. اگر قصد دارید تا راهی وان شوید ما برایتان بهترین هتل‌ها را رزرو می‌کنیم. همچنین تور وان ما با بهترین خدمات خاطراتی دلنشین را برایتان خلق می‌کند. اگر مشتاقید در این باره بدانید در ادامه همراه ما باشید.

برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS