جزیره آکدامار وان و دیدنی های آن

جزیره آکدامار وان و دیدنی های آن

جدیدترین مطالب گردشگری

شهر وان در کشور ترکیه به دلیل نزدیکی به ایران یک مقصد پرطرفدار و کم هزینه است. جزیره آکدامار در وان از جمله معروف‌ترین جاهای دیدنی این منطقه است که چشم‌اندازی سرسبز و بکر دارد. در این جزیره چندین مکان تماشایی وجود دارد که گردشگران از آن‌ها غافل نمی‌شوند. جاهایی که حسابی مسافران را شگفت‌زده می‌کنند. در ادامه به شما می‌گوییم که این مکان‌های دیدنی چیست.

چرا باید به جزیره آکدامار برویم؟

یکی از مشهورترین دیدنی های وان جزیره آکدامار است. این جزیره در 41 کیلومتری شهر وان و در دریاچه وان قرار گرفته است. در این دریاچه 4 جزیره وجود دارد که آکدامار (آختامار) دومین جزیره بزرگ آن است. وجود صخره‌های خاکستری، چشم‌اندازهای زیبا و درختان سرسبز باعث شده تا جزیره آکدامار حسابی محبوب گردشگران باشد. جزیره آختامار حدود 70هزار متر مربع مساحت دارد و فضای خوبی برای گشت و گذار ایجاد کرده است. این جزیره دسترسی راحتی دارد و به واسطه اسکله آنجا می‌توان پا به جزیره گذاشت.     

دیدنی های وان در جزیره آکدامار

در داخل جزیره آختامار جاهای دیدنی متعددی وجود دارد که یک روز از سفرتان را به خود اختصاص می‌دهد. در ادامه به شما می‌گوییم که مکان‌های توریستی این منطقه کدامند.

دیدنی های جزیره آکدامار

کلیسای صلیب مقدس وان

یکی از پربازدیدترین دیدنی های وان در جزیره اکدامار کلیسای صلیب مقدس نام دارد. این کلیسای قدیمی در دوره امپراطوری ارامنه و به دستور پادشاه وقت ساخته شد. این بنا بین سال‌های 915 الی 921 توسط معماری معروف به اسم مانوئل احداث شد. در ساخت آن از سنگ‌های زیبا و رنگ‌های مختلف استفاده شده است. فضای داخلی کلیسا نیز با نقش‌های متعدد زینت بخشیده شده است و همچنان می‌توان طرح‌های ارامنه را در آنجا دید. برخی بر این باورند که نقاشی‌های دیوار کلیسا برگرفته از داستان‌های تورات و انجیل است و از قدیسان روایت می‌کند.

نمایشگاه عکس کلیسا

در داخل کلیسا نمایشگاه عکس قرار دارد که تصاویر نقاشی‌های دیواری کلیسا را نشان می‌دهد. تصاویر توسط عکاس ماهری به نام عزت کریبار ثبت شده‌اند که زاویه جالبی از بنا به بازدیدکنندگان می‌دهند. عکس‌های موجود در نمایشگاه از زوایای مختلف گرفته‌ شده‌اند؛ زوایایی که شاید از دید گردشگران دور مانده باشد. این نمایشگاه مکان خوبی برای شناخت کلیسای جزیره است و اطلاعات مفیدی به بازدیدکنندگان می‌دهد.

عینک واقعیت مجازی

عینک واقعیت مجازی یکی از پیشرفته‌ترین ابزاری است که در ترکیه نیز به کار می‎‌رود. این نوع عینک در جزیره آختامار نیز به کار رفته و با کمک آن می‌توان به تماشای کلیسا و زوایای دریاچه ایستاد. این نوع عینک به شما کمک می‌کند تا بتوانید زیبایی‌های منطقه را به خوبی ببینید و از جزئیات غافل نشوید. این عینک اطلاعات منطقه را در اختیارتان قرار می‌دهد و تجربه جالبی از حضور در جزیره را برایتان رقم می‌زند.

چشمه آب معدنی

 در شرق جزیره چشمه آب معدنی قرار دارد که آبی گوارا و خنک از آن خارج می‌شود. در نزدیکی این چشمه نیز چمن‌های سرسبز و مراتع شکل گرفته‌اند که به جذابیت فضا افزوده‌اند. خنکای آب چشمه باعث شده تا گردشگران برای آبتنی و پیک نیک در کنار آن استراحت کنند. همچنین می‌توان در آنجا عکاسی، یوگا و ماهیگیری انجام داد و از آرامش جزیره لذت برد. فراموش نکنید که در بازدید از چشمه حتما زیرانداز، کلاه، عینک آفتابی و تنقلات همراه داشته باشید.

دیدنی های جزیره آکدامار

چگونه به جزیره آختامار برسیم؟

برای رفتن به جزیره کافیست خود را به اسکله رسانده و با قایق راهی شوید. اسکله جزیره نیز با داشتن امکانات اولیه همه روزه پذیرای توریست‌ها است و از آن‌ها به خوبی پذیرایی می‌کند.

جاهای دیدنی نزدیک به جزیره آکدامار

  • آرامگاه سلجوقی گواش
  • کمپینگ ساحلی
  • منطقه ساحلی ایشکیرت لیمانی

چند نکته طلایی

  • رستوران آکدامار نزدیک‌ترین رستوران به این جزیره است.
  • هتل آهتامارا و گزگینفست از جمله نزدیک‌ترین هتل‌ها به جزیره‌اند.
  • برای سفر به دریاچه حتما با راهنمای گردشگری راهی شوید.
  • از شنا در دریاچه پرهیز کنید.
  • درباره هزینه بازدید از کلیسا و استفاده از عینک از قبل اطلاعات تهیه کنید.

جمع بندی

جزیره آکدامار جایی دیدنی و مناسب ماجراجویی است. تقریبا در هر نقطه آن مکانی برای بازدید وجود دارد. اگر شیفته دیدنی این جزیره هستید با تور وان آرامش سفر همراه شوید و از لحظاتتان لذت ببرید. اگر مشتاقید تا درباره شرایط سفر بدانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.


برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS