بهترین زمان سفر به ایروان

بهترین زمان سفر به ایروان

جدیدترین مطالب گردشگری

ایروان یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفر برای ایرانیان است که همواره شاهد حضور مسافران در آنجا هستیم. از آنجایی که سفر به این شهر همواره رونق دارد بد نیست تا با بهترین زمان سفر به ایروان هم آشنا شویم. به دلیل این که این شهر آب و هوایی کوهستانی دارد دانستن این موضوع به شما کمک فراوانی می‌کند. اگر کنجکاوید تا بیشتر درباره زمان سفر به ارمنستان بدانید این مقاله حسابی برایتان مفید است.

بهار زمانی رویایی برای طبیعت‌گردی

بهار فصل سرسبزی و طراوت است. آسمان آبی، چشم‌اندازهای باصفا و گل‌های رنگارنگ در طبیعت ایروان توجه هر مسافری را جلب می‌کنند. گرچه در بهار از سرمای هوا کاسته می‌شود اما همچنان می‌توان ردی از نسیم سرد را در آنجا حس کرد. با این وجود فصل بهار زمانی مناسب برای طبیعت‌گردی و ماجراجویی است. اگر وسایل مناسب فصل، کاپشن و حتی کرم ضدآفتاب به همراه داشته باشید فصل بهار خاطره‌ساز شما خواهد بود.

فستیوال‌های بهاری ایروان

اگر شیفته دیدن فستیوال‌های بهاری هستید این فصل بهترین زمان سفر به ایروان است. در اینانی ایام شاهد برگزاری رویداد جشن زنان هستیم که در کل کشور اجرا می‌شود. همچنین در 21 مارس جشن اعدال بهاری برگزار می‌شود که سرشار از موسیقی و شادی است. اگر دوست دارید تا علاوه بر طبیعت گردی در کنار مردم بومی جشن بگیرید فراموش نکنید که در بهار راهی ارمنستان شوید. روز جاز ایروان و فستیوال دلمه نیز از دیگر جشنواره‌های تابستان است که شما را سرگرم می‌کنند.

بهترین زمان سفر به ایروان

تابستان؛ زمان ماجراجویی و تفریح

اگر شیفته تفریح و گردش هستید تابستان بهترین زمان سفر ایروان است. در این ایام هم می‌توان استراحت کرد و هم تفریحک تابستان در ایروان از آب و هوایی معتدل برخوردار است و از سرمای هوا خبری نیست. صبح‌ها می‌توانید در بازار خرید کنید و عصرها به دیدن موزه و بافت قدیمی شهر بروید. البته در این ایام بهتر است که کرم ضدآفتاب، کلاه، کفش مناسب و دوربین همراه داشته باشید. اگر هم گذرتان به بازارهای محلی ایروان هستید بد نیست تا میوه‌های تابستانی ارمنستان را امتحان کنید.

جشنواره‌های تابستانی ایروان

فستیوال وارداوار یا جشن آب محبوب‌ترین رویداد ارمنستان است که گردشگران زیادی را جذب این کشور می‌کند. این جشن که در شهر ایروان برگزار می‌شود به یاد ایزدبانوی ارمنیان (آستقیک) برگزار می‌شود. در این جشن همه مردم در شهر دور هم جمع می‌شوند و به یکدیگر آب می‌پاشند. در جشنواره آب هم هیجان را تجربه می‌کنید و هم آبتنی را. در عین حال یکی از قدیمی‌ترین سنت‌های این کشور را تجربه می‌کنید. از دیگر فستیوال‌های تابستانی ایروان می‌توان به جشن نان، مسابقه دو رنگ، فستیوال هندوانه، فستیوال تاراز، فستیوال شاتوت و جشنواره پشم چینی گوسفندان اشاره کرد.

سفر در فصل پاییز خوش رنگ و لعاب

اگر دوست دارید تا به دیدن درختان زرد و قرمز ارمنستان بروید پاییز بهترین زمان سفر به ایروان است. در این ایام از گرمای هوا کاسته شده و نسیم خنک را حس می‌کنید. لذا فراموش نکنید که لباس مناسب فصل همراه داشته باشید. در پاییز می‌توانید هم از طبیعت بکر منطقه لذت ببرید و هم در شهر گردش کنید. همچنین در این ایام از تعداد مسافران کاهش می‌یابد و هزینه‌های سفر کمتر می‌شود. لذا اگر خواهان سفری اقتصادی هستید پاییز را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

بهترین زمان سفر به ایروان

فستیوال‌های ایروان در پاییز

فستیوال بالون یکی از معروف‌ترین رویدادهای این کشور است که آسمان شهر را زیباتر می‌کند. در این رویداد بالون‌های متعدد از کشورهای مختلف وارد ارمنستان می‌شوند و در آسمان این کشور پرواز می‌کنند. این کار با هدف توسعه گردشگری توانسته توریست‌های زیادی را جذب خود کند. اگر هم شیفته شکم گردی هستید فستیوال گاتا را از دست ندهید. در این رویداد شیرینی گاتا با تنوع فراوان طبخ و سرو می‌شود در آنجا می‌توانید انواع گاتا خوشمزه نوش جان کرده و به آوازهای محلی گوش کنید. فستیوال اربونی، جشنواره هریسا و فستیوال فرش‌ها از دیگر رویدادهای پاییزه ارمنستان به شمار می‌آیند که نباید از دست بدهید.

زمستان؛ سپید پوش و سرد

زمستان‌های ارمنستان سرد است. همه جا پوشیده از برف می‌شود و تفریحات زمستانی رواج می‌یابد. اگر تحمل سرمای کوهستانی ارمنستان برایتان سخت نیست این ایام نیز زمان خوبی برای سفر است. اگر در زمستان راهی ایروان هستید حتما کاپشن ضخیم، چتر، کفش کوهستانی و کلاه همراه داشته باشید. زیرا بادهای سرد این منطقه ممکن است به شما آسیب بزند.

فستیوال‌های زمستانی ارمنستان

ایروان در زمستان هم شاهد برگزاری فستیوال است. جشن لنس مقدس (روح سرنوشت) یکی از مشهورترین رویدادهای منطقه است که در کلیسای پاپ ارامنه برگزار می‌شود. در این مراسم افراد درو هم جمع می‌شوند و دعا می‌خوانند. سپس طی مراسمی به حواریون ادای احترام می‌کنند و یاد آن‌ها را گرامی می‌دارند. در نهایت طلب خیر کرده و بهترین‌ها را برای خود طلب می‌کنند.

جمع بندی

بهترین زمان سفر به ایروان بسته به سلیقه و بودجه شما متفاوت است. اما به طور اکثر گردشگران فصل تابستان را برای سفر به این منطقه انتخاب می‌کنند. اگر خواهان سفر به ایروان هستید تور ارمنستان و اسکان در بهترین هتل های ایروان را برایتان انجام می‌دهیم. همکاران ما همواره در کنارتان هستند تا راهنماییتان کنند.


برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS