سوغات ایروان

سوغات ایروان

جدیدترین مطالب گردشگری

مگر می‌شود به ارمنستان سفر کرد و سوغات ایروان را نخرید؟ ایروان با آن فرهنگ غنی خود سوغات متنوعی دارد که حسابی مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرند. چه به دنبال سوغات خوراکی باشید و چه صنایع دستی این شهر گزینه‌های زیادی را پیش رویتان می‌گذارد. تنها کافیست با محبوب‌ترین‌های آن‌ها آشنا شوید و بتوانید یک خرید عالی انجام دهید. در ادامه به شما می‌گوییم که پرطرفدار‌ترین سوغات ایروان چیست.

قهوه و شکلات

یکی از سوغات ایروان که بسیار  هم محبوب است قهوه و شکلات این کشور است. در ارمنستان می‌توانید خوشمزه‌ترین شکلات‌ها و قهوه‌ها را پیدا کنید که کیفیت خوبی هم دارند. عطر و طعم آن‌ها حسابی ماندگار است و شما را به وجد می‌آورد. شاید بتوان گفت محبوب‌ترین سوغات این دیار همین قهوه و شکلات باشد که خستگی را از تنتان خارج می‌کند. در سفر به ایروان فراموش نکنید که حتما این سوغات ناب را تهیه کنید.

مربای گردو

یکی دیگر از سوغات خوراکی ایروان مربای گردو نام دارد. این نوع مربا طعمی شبیه به آلبالو دارد و رنگ آن تیره است. همچنین به دلیل مقوی بودن گزینه‌ای عالی برای صبحانه است. مربا گردو ایروان در اکثر فروشگاه‌ها عرضه می‌شود و خرید آن آسان است. بد نیست بدانید که دو روستای گقارت و گارنی مرکز تولید مربای گردو‌ به شمار می‌آیند که به مناطق دیگر هم صادر می‌کنند.

سوغات ایروان

زیورآلات

از دیگر سوغات ارمنستان می‌توان به زیورآلات اشاره کرد که اکثر با سنگ درست می‌شوند. تنوع رنگ در این نوع سوغات بسیار زیاد است و شما را به وجد می‌آورد. همچنین از لحاظ قیمتی نیز زیورآلات ایروان متنوع‌‌اند. شما با هر بودجه یا سلیقه‌ای که باشید می‌توانید زیورآلات زیبایی از ایروان خریداری کنید. گوشواره‌، گردنبند و دستبندهای زیادی توسط مردم بومی ایروان درست می‌شود که برای سوغات و هدیه نفیس‌اند.ند‌اند

جواهرات نقره

با اینکه زیورآالات ایروان بسیار محبوب‌اند اما جواهرات نقره این شهر نیز سوغات پرطرفداری‌اند. در ایروان زیورآلات نقره به وفور درست می‌شود که از دیگر زیورآلات گران‌تر محسوب می‌شوند. تنوع در شکل و ساخت آن‌ها باعث شده تا تنوع قیمتی داشته باشند. به همین دلیل با هر بودجه‌ای که باشید توان خرید دارید. جواهرات نقره در ایروان توسط هنرمندان حرفه‌ای درست می‌شوند؛ لذا از جذابیت بصری زیادی برخوردارند.

ظروف سفالی

ظروف سفالی از دیگر سوغات ارمنستان است که معمولا با طرح انار درست می‌شوند. از آنجایی که انار نماد کشور ارمنستان است صنایع دستی در این کشور از آن الهام می‎گیرند. کاسه‌های سفالی ایروان گزینه خوبی برای سوغات‌اند. زیرا هم ابعاد خوبی برای حمل دارند و هم زیبایی فراوان. در عین حال قیمت مناسبی هم دارند و مورد توجه توریست‌ها قرار می‌گیرند. اگر روزی گذرتان به ایروان افتاد حتما ظروف سفالی آنجا را برای خرید سوغات فراموش نکنید.

قالی ارمنی

اگر به دنبال سوغات نفیس و گران بها هستید قالی ارمنی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این نوع قالی گران‌ترین سوغات ایروان شمرده می‌شود که طرح‌هایی دلنشین دارد. در تولید قالی ارمنی از نمادهای صلیب و نور استفاده شده است که توجه‌ها را به خود جلب می‌کند. اگر خواهان داشتن یک تابلو فرش رویایی هستید بد نیست تا قالی ارمنی ایروان را تهیه کنید. امروزه این نوع قالی‌ها بسته به ابعاد و طرح قیمت‌گذاری می‌شوند و برای خریدشان باید بودجه خوبی در نظر بگیرید.

سوغات ایروان چیست

خاچکار

از دیگر سوغات ایروان می‌توان به خاچکار اشاره کرد. این صنایع دستی تکه سنگی کوچک است که بر روی آن طرح صلیب حک شده است. از آنجایی که صلیب اصلی‌ترین نماد ارمنستان است خاچکار مصداق بارز سوغات این منطقه است. در گذشته از خاکچارها در گورستان‌ها استفاده می‌شد؛ اما امروزه کاربری تزئینی پیدا کرده‌اند. اگر می‌خواهید یک سوغات نو و خلاقانه تهیه کنید خاچکار گزینه خوبی است.

میوه‌های خشک

یکی دیگر از پرطرفدارترین سوغات خوراکی ایروان میوه‌های خشک است. زردآلو از جمله محبوب‌ترین میوه‌های خشک در ارمنستان است که در اکثر فرشگاه‌های شهر یافت می‌شود. طعم خوب، بسته‌بندی مناسب و قیمت اقتصادی آن‌ها باعث شده تا مورد استقبال گردشگران قرار گیرند. ناگفته نماند که تنوع طعم نیز در میان میوه‌های خشک ایروان وجود دارد و گاهی آغشته به شکلات درست می‌شوند.

دیگر سوغات ایروان

  • پوشاک
  • ساز سنتی دودک
  • عروسک‌های چوبی

جمع بندی

خرید سوغات بخشی از سفر است. حالا که با سوغات ایروان آشنا شدید می‌توانید آگاهانه‌تر در سفرتان خرید کنید. اگر مشتاقید تا از ایروان بازدید کنید تور ارمنستان آرامش سفر بهترین خدمات را تقدیمتان می‌کند. با تورهای ما در بهترین هتل‌ها اسکان می‌کنید و خاطراتی ناب را رقم می‌زنید. جهت کسب اطلاعات لازم کافیست با شماره‌های موجود در وب سایت تماس بگیرید.

برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS