میدان جمهوری ایروان

میدان جمهوری ایروان

جدیدترین مطالب گردشگری

میدان جمهوری ایروان تنها یکی از جاهای دیدنی این شهر است که جان می‌دهد برای گشت و گذار و ماجراجویی. این میدان مهم‌ترین نقطه شهر است که همواره اجراهای خیابانی در آنجا برگزار می‌شود. چه بخواهید عکاسی کنید و چه بخواهید از فواره‌های موزیکال بازدید کنید این میدان شما را سرگرم می‌کند. در ادامه به شما می‌گوییم که میدان جمهوری ایروان چه جذابیت‌هایی دارد.

میدان جمهوری ایروان

در دل شهر ایروان میدانی قدیمی با 14000 متر مساحت قرار دارد که امروزه به میدان جمهوری معروف است. این میدان در گذشته به میدان لنین معروف بود و امروزه یکی از توریستی‌ترین جاهای شهر است. میدان جمهوری ایروان تقریبا در مرکز شهر قرار گرفته است و به خیابان‌های اصلی وصل می‌شود. همچنین وجود بناهای تاریخی در حوالی آن باعث شده تا همواره گردشگران را جذب خود کند. کنسرت‌های خیابانی نیز میدان جمهوری ایروان را به نقطه‌ای جذاب و پرهیاهو تبدیل کرده و بازدیدکننده‌ای را سرگرم می‌کند.

میدان جمهوری ایروان

تاریخچه میدان جمهوری ایروان

در دوران اتحاد جماهیر شوروی کشورهای کوچک تحت سلطه بازسازی شدند. همین امر منجر شد تا در سعال 1926 میدان جمهوری ایروان ساخته شود. معمار این میدان الکساندر تامانیان بود که تلاش داشت بنایی جذاب و باشکوه خلق کند. گرچه نقشه بنا به شرایط موجود سخت بود اما در نهایت میدان جمهوری ساخته شد. در طول زمان ساخت این میدان تمام حمام‌ها و رستوران‌های منطقه تخریب شدند و جای خود را به ساختمان‌های جدید دادند. در گذشته میدان جمهوری به میدان لنین معروف بود؛ زیرا مجسمه لنین در آنجا قرار داشت. اما پس از انقلاب ارمنستان تندیس لنین برداشته و در موزه تاریخ ملی نگهداری شد.

دیدنی‌های اطراف میدان جمهوری

علاوه بر تاریخی بودن میدان جمهوری ایروان ساختمان‌های قدیمی زیادی نیز در این حوالی وجود دارد. یکی از دیدنی های ایروان در نزدیکی این میدان نگارخانه ملی و ساختمان موزه تاریخ است. در این بنا کلکسیونی از اشیا قدیمی و تابلو هنرمندان معروف نگهداری می‌شود. آثاری که در موزه تاریخ ایروان وجود دارد از کشورهای دیگر جمع آوری شده‌اند و به جذابیت موزه افزوده‌اند. فواره‌های موزیکال نیز از دیگر جاهای دیدنی اطراف میدان جمهوری‌اند که گردشگران را سرگرم می‌کنند. همچنین فضایی جذاب برای فیلم برداری مهیا کرده‌اند. خانه دولت، وزارت دارایی، وزارت امور خارجه و وزارت ترابری نیز از دیگر بناهای اطراف میدان جمهوری است که مورد بازدید قرار می‌گیرند.

میدان جمهوری ایروان کجاست؟

امکانات رفاهی اطراف میدان جمهوری

در نزدیکی میدان جمهوری ایروان کافه‌ها و رستوران‌های زیادی قرار دارد. تنوع خوراکی و نوشیدنی در آنجا باعث شده تا با هر سلیقه‌ای که باشید بتوانید خوراکی مورد علاقه‌تان را پیدا کنید. علاوه بر آن می‌توانید سری به فروشگاه‌های معتبر نزدیک میدان زده و سوغاتی بخرید. مغازه‌های حوالی میدان جمهوری به عرضه انواع پوشاک، خوراکف صنایع دستی و کفش می‌پردازند که تنوع قیمتی خوبی دارند. اگر هم به دیدن بناهای دنج قدیمی علاقه دارید بد نیست تا سری به کتاب فروش آنجا زده و کارت پستال خریداری کنید.

بهترین زمان بازدید از میدان جمهوری

این میدان در طول روز و شب جایی تماشایی و دیدنی است. اما همواره به گردشگران پیشنهاد می‌کنیم که در شب به آنجا بروند تا از دیدن فواره‌های موزیکال بیشتر لذت ببرند. در شب هم از نسیم خنک لذت می‌برید و هم از فضای باصفای آنجا. پس توصیه می‌کنیم که این تجربه را از دست ندهید.

چگونه به میدان جمهوری برویم؟

میدان جمهوری ایروان در مرکز شهر قرار گرفته و حتی با پای پیاده نیز می‌توان به آنجا رفت. همچنین ایستگاه مترو میدان جمهوری در فاصله 300 متری از آنجا قرار دارد و دسترسی شما را آسان‌تر می‌کند.

چند نکته طلایی

  • فواره‌های موزیکال میدان جمهوری از ساعت 8 الی 11 شب شروع به فعالیت می‌کنند.
  • هتل بزرگ ایروان، هتل الکساندر، هتل ماریوت و هتل اروپا در نزدیکی میدان قرار دارند.
  • رستوران یلدا، و رستوران تارون از جمله نزدیک‌ترین رستوران های ایروان در حوالی میدان است.
  • در حوالی میدان جمهوری ایروان 7 ساختمان قرار دارد.

جمع بندی

میدان جمهوری ایروان یکی از اصلی‌ترین جاهای دیدنی شهر است که از آن بازدید می‌کنید. فضای جذاب و دنج آنجا خستگی سفر را از تنتان خارج می‌کند. اگر قصد همراه شدن با تور ایروان را دارید می‌توانید روی کمک آرامش سفر حساب کنید. همکاران ما در کنار شما هستند تا اطلاعات لازم را تقدیمتان کنند.

برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS