پارک عشاق ایروان

پارک عشاق ایروان

جدیدترین مطالب گردشگری

اگر در سفر به ایروان دوست دارید از جایی سرسبز و خوش آب و هوا بازدید کنید ما به شما پارک عشاق را پیشنهاد می‌کنیم. پارک عشاق ایروان تنها یکی از دیدنی‌ترین جاهای تفریحی این شهر است. این پارک وسیع امروزه به دلیل داشتن خدمات خوب یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌ های گردشگری ایروان است و حسابی شما را سرگرم می‌کند. اگر دوست دارید تا درباره آن بیشتر بدانید در ادمه همراهمان باشید.

تاریخچه پارک عشاق ایروان

این پارک زیبا شاید در ظاهر مدرن و نو به نظر برسد اما پیشینه‌ای فروان دارد. پارک عشاق ایروان برای اولین بار در قرن 18 میلادی به اسم پارک کوزرن ساخته شد. اسم اولیا ه این بوستان از منطقه‌ای در آن نزدیکی گرفته شده بود و فضای آن متفاوت از الان بود. اما بعدها مورد بازسازی و تغییر قرار گرفت و به شکل امروزی درآمد. در سال 1941 پارک عشاق ایروان به شکلی مدرن‌تر و جذاب‎‌تر ساخته شد و نام آن به پوشکین تغییر پیدا کرد. با اینکه بعدها اسم آن به بارکاموتیون (دوستی) تغییر پیدا کرد اما در نهایت در سال 1995 توسط شورای شهر به پارک عشاق تغییر نام یافت.

پارک عشاق ایروان

معماری پارک عشاق

طراحی پارک عشاق در طول سال‌های گوناگون انجام شد و کامل شده است. آخرین بازسازی‌ها در سال 2008 انجام شد که بودجه آن توسط فردی خیرخواه به نام آلبرت باغوسیان تامین شد. در بازسازی‌های پارک عشاق ایروان از طراحان فرانسوی هم کمک گرفته شد تا در نهایت به شکل امروزی درآمد. در طراحی این پارک از باغ‌های سنتی ژاپنی و پارک‌های ارمنستان الگو گرفته شده است که تلفیقی جذاب را ایجاد کرده است. امروزه پارک عشاق ایروان با داشتن فضای بکر و المان‌های متعدد هر گردشگری را جذب خود می‌کند.

فضای پارک عشاق ایروان

از بدو ورود به پارک عشاق ایروان متوجه وجود گل‌های رنگارنگ آنجا می‌شوید که طراوت را به شما هدیه می‌دهند. در کنار هم قرار گرفتن این گل‌های مختلف فضایی شبیه به تابلو نقاشی را ایجاد کرده‌اند. همچنین نهرهای کوچک و درختان بلند پارک به خنکای هوا افزوده‌اند و شما را سرحال می‌کنند. گردشگران در آنجا می‌توانند از سایه درختان لذت ببرند و بر روی پل‌های چوبی عکس بگیرند. همچینن مسیر پیاده‌روی آنجا باعث می‌شود تا بتوانید از کل پارک دیدن کرده و از فضای آرام آنجا لذت ببرید. وجود نورپردازی‌های رویایی و مجسمه‌های بزرگ و کوچک کاری کرده تا بتوان قشنگ‌ترین عکس‌ها را در آنجا رفت.

امکانات پارک عشاق ایروان

این پارک خدمات قابل توجهی هم به گردشگران ارائه می‌دهد. از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کافی شاپ اشاره کرد. کافه این پارک به سرو انواع نوشیدنی و میان وعده می‌پردازد و شما را سرحال می‌کند. همچنین می‌توانید در برخی ایام سال به سالن آمفی تئاتر رفته و به تماشای نمایش بنشیند. ناگفته نماند که در برخی از ایام سال شاهد اجرای کنسرت و نمایشگاه در کنار پارک هستیم که به شور و هیجان آنجا اضافه می‌کنند. همواره می‌توان در پارک عشاق جشنواره‌های شاد را دید که مردم را سرگرم می‌کنند.

بهترین زمان بازدید از پارک عشاق ایروان

این پارک مانند هر بوستان دیگری در فصل بهار به زیباترین شکل خود می‌رسد. به همین دلیل همیشه به گردشگران پیشنهاد می‌کنیم که در این ایام راهی پارک عشاق شوند. ناگفته نماند که این پارک در فصل پاییز نیز چشم اندازی رویایی از درختان زرد و قرمز دارد. لذا اگر در این ایام راهی ایروان شدید حتما سری به آنجا بزنید.

امکانات پارک عشاق ایروان

چگونه به پارک عشاق ایروان برسیم؟

پارک عشاق ایروان در در خیابان مارشال باقرامیان قرارگرفته است و دسترسی آسانی دارد. تقریبا از همه جای شهر می‌توان به راحتی به آنجا رسید. برای رفتن به پارک عشاق می‌توانید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کرد و با مترو به آنجا بروید. در حوالی پارک ایستگاه مترو خیابان مارشال باقرامیان قرار دارد که برای تردد به پارک گزینه خوبی است.

چند نکته طلایی

  • رستوران یوراتو و هالب در نزدیکی پارک عشاق ایروان قرار دارند.
  • این پارک حدود 1.6 هکتار مساحت دارد.
  • بعضی مراسمات سنتی ارمنستان در این پارک انجام می‌شود.
  • این پارک متناسب با افراد کم توان و معلول نیز طراحی شده است.
  • سالن آمفی تئاتر آنجا 400 نفر ظرفیت دارد.

دیدنی‌های اطراف پارک عشاق

  • گالری هنر آکادمیا
  • کاسکاد ایروان
  • سالن تئاتر اپرا
  • سالن کنسرت آرام خاچاتریان

هتل های نزدیک پارک عشاق

  • هتل گریگ
  • کاخ تورا
  • هتل آدیس
  • میهمانسرای هومی

جمع بندی

پارک عشاق ایروان یکی از محبوب‌ترین دیدنی‌های این شهر است که شما را به وجد می‌آورد. اگر راهی ارمنستان هستید بد نیست تا حتما سری به آنجا بزنید. اگر دوست دارید تا با تور ایروان همراه شوید آرامش سفر در کنار شماست تا بهترین خدمات را تقدیمتان کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS