استانبول بهتر است یا آنتالیا؟

استانبول بهتر است یا آنتالیا؟

جدیدترین مطالب گردشگری

 آنتالیا و استانبول دو شهر توریستی کشور ترکیه‌اند که هم مراکز تفریحی دارند و هم جاهای دیدنی. چه بخواهید در سواحل شنا کنید و چه از بناهای تاریخی دیدن کنید این 2 شهر شما را به وجد می‌آورند. مقایسه آنتالیا و استانبول برای سفر به شما کمک می‌کند تا بتوانید راحت‌‎تر تصمیم بگیرید. در این مقاله به شما می‌گوییم که تفاوت سفر به این دو شهر در چیست و کدام یک را در الویت قرار دهید.

استانبول را بیشتر بشناسیم

استانبول شهری سرسبز و زیبا است که نیمی از آن در اروپا و نیم دیگر آن در آسیا قرار دارد. این شهر در دوران عثمانی به اسلامبول معروف بود و پس از تبدیل شدن به جمهوری ترکیه نام آن تغییر کرد. امروزه استانبول شهری توریستی با جاذبه‌های فراوان است که هر سلیقه‌ای را راضی نگه می‌دارد. وجود تنگه بسفر در این شهر به زیبایی آنجا افزوده و می‌توان کشتی‌های تفریحی را همه روزه دید. وجود بناهای متعدد تاریخی و مدرن در کنار هم کاری کرده تا از حضور در استانبول لذت ببرید. به نحوی که بتوانید با هر سلیقه جای دیدنی مورد علاقه‌تان را پیدا کنید. مسجد ایاصوفیه، مسجد آبی، آب انبار باسیلیکا، قصر توپ کاپی و کاخ دلما باغچه از جمله معروف‌ترین جاهای دیدن استانبول است. ناگفته نماند که دیدنی‌های این شهر کم نیست و تنها به بناهای تاریخی ختم نمی‌شود. وجود مراکز خرید متنوع و کلاب‌های گوناگون نیز از دیگر ویژگی‌های مثبت استانبول است.

سفر به آنتالیا یا استانبول

جاهای تفریحی استانبول

دیدنی های استانبول شامل مراکز تفریحی مثل کلاب و بناهای تاریخی مانند مسجد ایاصوفیه و غیره است. شما چه بخواهید به بار بروید و خود را به نوشیدنی مهمان کنید و چه از بناهای تاریخی عکس بگیرید استانبول گزینه‌های زیادی دارد. اما چیزی که این شهر را متمایز کرده وجود بناهای تاریخی است. مساجد تاریخی، قصرهای باشکوه مثل توپ کاپی، برج گالاتا و ده‌های بنای قدیمی این شهر را بهشت عاشقان تاریخ کرده است. اگر شیفته ماجراجویی در بافت قدیمی شهر ودیدن عمارت‌های قدیمی هستید شهر استانبول گزینه‌ای عالی است. ناگفته نماند که تنگه بسفر در این شهر نیز جایی مناسب تفریح است. به نحوی که می‌توانید سوار با کشتی تفریحی در آنجا گردش کرده و از فضای مهیج لذت ببرید.

مراکز خرید استانبول

از آنجایی که استانبول یکی از بزرگ‌ترین شهرهای ترکیه است مراکز خرید وسیعی را نیز در خود جای داده است. وجود بازارهای سنتی در این شهر کاری کرده تا بتوانید سوغات خاص ترکیه را از استانبول بخرید. انواع ظروف سنتی، پارچه، عطر، چرم و غیره در بازارهای سنتی این شهر یافت می‌شود. همچنین می‌توانید طعم خوراکی‌های سنتی آنجا را بچشید و لذت ببرید. پاساژهای ترکیه نیز از تنوع اجناس برخوردارند و گزینه خوبی برای خرید‌اند. به نحوی که در سال چندین بار فستیوال خرید برگزار می‌کنند و اجناس خود را با قیمتی مناسب به فروش می‌رسانند. اگر قصد خرید سوغات دارید استانبول بهترین‌ها را تقدیمتان می‌کند.

موقعیت جغرافیایی استانبول

استانبول شهری جالب است که به واسطه تنگه بسفر به دو بخش آسیایی و اروپایی تقسیم می‌شود. به همین دلیل شاهد زمستان‌هایی سرد و پربارش در آنجا هستیم. در فصل بهار از شدت بارش‌ها کم می‌شود و باد خنک می‌وزد. تابستان‌های استانبول نیز گرم است اما شب‌هایی معتدل در آنجا حاکم می‌شود. بهترین زمان سفر به استانبول بهار و تابستان است. زیرا هم از سرمای هوا خبری نیست و هم می‌توان در فستیوال‌های خرید شرکت کرد.

معرفی شهر آنتالیا

شهر آنتالیا در جنوب غربی کشور ترکیه قرار گرفته است. به همین دلیل با دریای مدیترانه همسایه است و سواحلی بکر دارد. این شهر ساحلی به دلیل داشتن تفریحات دریایی متعدد و مراکز تفریحی گوناگون مشهور است. به نحوی که استخرها، سواحل و مراکز اسپا این شهر همواره شلوغ است. هتل‌های آنتالیا نیز اکثرا دارای استخر بوده و امکانات تفریحی زیادی را ارائه می‌دهند. آنتالیا شهری است که شب‌های زنده‌ای دارد. به نحوی که پس از شنا در روز می‌توانید شب‌ها به کلاب رفته و تفریح کنید. رستوران‌های ساحلی آنتالیا نیز همواره به سرو انواع غذاهای دریایی می‌پردازند و تجربه خوبی را برایتان رقم می‌زنند. آنتالیا شهری همیشه زنده است که همواره شما را به وجد می‌آورد.

آنتالیا یا استانبول

جاهای تفریحی آنتالیا

آنتالیا سواحل متعددی برای شنا و تفریحات دریایی دارد. چه بخواهید حمام آفتاب بگیرید و چه آبتنی کنید گزینه‌های زیادی پیش روی شماست. از جمله تفریحات آنجا می‌توان به اسکی روی آب، ماهیگیری، قایق سواری، والیبال ساحلی، شنا و اسپا اشاره کرد. همچنین هتل‌ها این شهر امکاناتی مانند بار، استخر سرپوشیده، سالن بدنسازی و غیره ارائه می‌دهند. ناگفته نماند که دیدنی های آنتالیا هم کم نیست که حسابی شما را سرگرم می‌کنند. از محبوب‎‌ترین آن‎‌ها می‌توان به آکواریوم آنتالیا، موزه شهر، بندر قدیمی و منطقه کالیچی اشاره کرد. اگر فردی ماجراجو و شیفته تفریح هستید آنتالیا را از دست ندهید.

مراکز خرید آنتالیا

آنتالیا به دلیل قرار گرفتن در کنار اسکله مرکز خرید اجناس ترکی و غیر ترکی است. از جمله اقلامی که می‌توان در آنجا خرید می‌توان به پوشاک، لوازم آرایشی، کیف، کفش و لوازم برقی اشاره کرد. مراکز خرید آنتالیا نیز از تنوع خوبی برخوردارند. به نحوی که در عین لوکس بودن متنوع‌ترین‌ها را ارائه می‌دهند. از جمله مشهورترین پاساژهای این شهر می‌توان به تراسیتی، مرکز خرید ام میگروس، آنتالیا توربان مارینا و آگورا آنتالیا اشاره کرد. همچنین پاساژ شی مالی و اوزدیلک پارک از دیگر مراکز خرید این شهر است که نباید از دست بدهید.

موقعیت جغرافیایی آنتالیا

آنتالیا به دلیل قرار گرفتن در کنار دریا آب و هوایی معتدل دارد. به نحوی که تابستان‌های آن گرم و زمستان‌هایی معتدل دارد. به طور کل می‌توان گفت بهترین زمان سفر به آنتالیا تابستان است. اگر قصد دارید تا در فستیوال‌های خرید شرکت کنید و در سواحل تفریح کنید تابستان بهترین زمان است. در دیگر ایام سال به دلیل وزش باد خنک امکان شنا کردن وجود ندارد اما می‌توان به خرید و تفریح در مراکز تفریحی شهر پرداخت.

مقایسه استانبول و آنتالیا

این 2 شهر با موقعیت متفاوت و ویژگی‌های خاص خود 2 مقصد گوناگون‌اند. استانبول همانند یک شهر تاریخی شما را به عمق تاریخ می‌برد. درعین حال با داشتن مراکز خرید متنوع جان می‌دهد برای خرید سوغات. از طرفی آنتالیا به دلیل داشتن سواحل بکر مور علاقه علاقه‌مندان به تفریحات دریایی است. اگر شیفته تفریح در هتل، استخر، ساحل و کلاب هستید آنتالیا بهترین گزینه برای شماست. اگر هم دوست دارید تا در کنار تنگه بسفر قدم بزنید و به دیدن بناهای باستانی بروید استانبول را پیشنهاد می‌کنیم.

جمع بندی

اگر با این سوال رو به رو هستید که آنتالیا بهتر است یا استانبول با مواردی که بالاتر گفتیم بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید. تور استانبول یا تور آنتالیا هر 2 گزینه‌ای مناسب‌اند که بسته به سلیقه شما انتخاب می‌شوند. اگر قصد راهی شدن به ترکیه را دارید می‌تواند از ما مشاوره دریافت کنید.

برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS