بیمه مسافرتی شینگن

بیمه مسافرتی شینگن

جدیدترین مطالب گردشگری

یکی از اصلی‌ترین ارکان سفر دریافت بیمه مسافرتی شینگن است. در واقع با خرید این نوع بیمه خود را در برابر حوادث غیرمترقبه ایمن می‌کنید. از طرف دیگر برای صدور ویزا داشتن بیمه مسافرتی بررسی می‌شود. امروزه دریافت بیمه مسافرتی توسط کارگزار یا آژانس اجراکننده تور انجام می‌شود و معمولا مسافر به صورت انفرادی آن را تهیه نمی‌کند. اما دانستن نکات ضروری به شما در داشتن سفری مطمئن‌تر کمک می‌کند.

بیمه مسافرتی شینگن چیست؟

بیمه مسافرتی شینگن از جمله مهم‌ترین مدارک شما در سفر به حوزه شینگن است. این نوع بیمه شرط صدور ویزا است و به شانس شما را در دریافت ویزا افزایش می‌دهد. بیمه مسافرتی شینگن این امکان را به شما می‎‌دهد تا نگران پرداخت هزینه‌های حوادث سفر نباشید. در صورتی که در اتحادیه اروپا اتفاق ناخوشایندی برایتان اتفاق افتد این بیمه از هزینه‌های شما می‌کاهد. از آنجایی هزینه‌های درمان برای گردشگران بالاست بیمه مسافرتی به آن‌ها در پرداخت هزینه‎‌ها کمک می‌کند در واقع با یک بار خرید بیمه مسافرتی شینگن مجبور به پرداخت هزینه‌های گزاف درمان نیستید.

بیمه مسافرتی شینگن

شرایط بیمه مسافرتی شینگن چیست؟

یکی از شرایط دریافت بیمه مسافرتی این است که حداقل 30000 یورو از هزینه‎‌های درمانی را پوشش دهد. همچنین این هزینه‌ها شامل مراقبت‌های بهداشتی، اورژانس و مرگ هم می‌شود. همچنین این نوع بیمه باید تمام کشورهای منطقه شنگن را شامل شود و منحصر به یک کشور نباشد. ناگفته نماند که عوامل متعددی در تعین قیمت بیمه تاثیر دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

عوامل تاثیرگذار در قیمت بیمه مسافرتی شینگن

یکی از فاکتورهای اثرگذار در تعین نرخ بیمه سن مسافر است. معمولا هرچه سن مسافر بالاتر باشد قیمت نیز افزایش پیدا می‌کند. همواره قیمت‌های گوناگونی برای سنین 12 ال 75 سال وجود دارد. شرکت‌ صادرکننده بیمه از دیگر عوامل تغییر نرخ است. شرکت‌های زیادی در این حوزه وجود دارد که قیمت‌های گوناگون با شرایط مختلف ارائه می‌کنند. همچنین مدت زمان سفر شما نیز از دیگر فاکتورهای مهم است. به طور معمول هرچه مدت زمان اسکان شما بیشتر باشد هزینه‌ای که برای بیمه پرداخت می‌کنید بیشتر است. میزان پوشش بیمه و سقف هزینه‌های درمان از دیگر عوامل اثرگذار بر قیمت بیمه مسافرتی است.

موارد تعهد بیمه‌های مسافرتی

شرکت‌های بیمه طرح‌های گوناگونی ارائه می‌دهند که در کاهش یا افزایش قیمت بیمه تاثیر دارد. برای مثال طرح طلایی بیمه سامان 50هزار یورو و بیمه پاسارگاد 30هزار یورو را در بر می‌گیرند. به یاد داشته باشید که اگر بیشتر از مدت زمان بیمه در کشور مقصد بمانید بیمه نامه بی‌اعتبار می‌شود. ناگفته نماند که گاهی تغییرات در بندهای قرارداد ایجاد می‌شود و بهتر است از یک منبع آگاه کمک بگیرید.

چه مواردی تحت پوشش بیمه مسافرتی شینگن است؟

  • اگر مسافر حین سفر فوت کند پیکر وی به ایران انتقال داده می‌شود.
  • ارسال دارو از کشور مبدا به کشور مقصد برای مسافر.
  • اگر مسافر پاسپورت یا ویزای خود را گم کند و نیاز به دریافت المثنی داشته باشد.
  • هزینه‌های درمانی، داروخانه، جراحی و بیمارستان تا سقف 50 هزار یورو
  • هزینه‌های دعاوی حقوقی تا سقف 1000 یورو

دریافت بیمه مسافرتی شینگن

خسارت بیمه شده چگونه پرداخت می‌شود؟

بد نیست بدانید که شرکت‌های بیمه‌ای داخل ایران با بیمه‌های خارج از کشور قرارداد دارند. لذا در صورت آسیب دیدن بیمه شده شرکت بیمه خارجی به عنوان واسطه به وی کمک می‌کند. برای این کار مسافر باید مدارک کافی (مدارک درمانی و غیره) را ارائه دهد و هزینه‌های خود را از شرکت بیمه خارجی دریافت کند.

آیا دریافت بیمه مسافرتی شینگن ضروری است؟

بله. شما برای دریافت ویزای خود به ارائه بیمه نامه نیاز دارید. برگه بیمه شما در زمان درخواست ویزا به افسر پرونده نشان داده می‌شود. لازم به یادآوری است که شرکت بیمه‌ای صادرکننده بیمه نامه باید مورد تایید سفارت باشد. همچنین سقف تعهدات آن بسته به کشور مقصد در نظر گرفته شده باشد. برای مثال کشورهایی مانند آلمان یا فرانسه سقف بیمه تا 30هزار یورو دریافت می‌کنند. لذا در این مورد باید اطلاعات کافی کسب کنید.

چند نکته کاربردی

  • در صورت ریجکت شدن ویزا یا لغو سفر هزینه بیمه به گردشگر برگشت داده نمی‌شود.
  • دریافت بیمه مسافرتی شینگن لزومی بر صدور ویزا از طرف سفارت ایجاد نمی‌کند.
  • اگر به صورت خانوادگی راهی سفر می‌شوید در بیمه‌نامه شما تخفیف داده می‌شود.
  • اعتبار بیمه از زمانی که مهر خروج در پاسپورت شما ثبت شود آغاز می‌شود.

جمع بندی

بیمه مسافرتی شینگن به شما کمک می‌کند تا بدون دغدغه راهی سفر شوید. بسته به بیمه‌ای که خریداری می‌کنید خدماتی دریافتی شما هم متغیر است. لذا بهتر است در این باره از یک منبع آگاه مثل آرامش سفر راهنمایی بخواهید. همکاران ما در کنار شما هستند تا در این باره راهنماییتان کنند  و سفری راحت را برایتان رقم بزنند.

برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS