شینگن کجاست؟

شینگن کجاست؟

جدیدترین مطالب گردشگری

شاید بتوان گفت حوزه شینگن یکی از معروف‌ترین مناطق جغرافیایی دنیا است که هر ساله میلیون‌ها گردشگر را جذب خود می‌کند. این محدوده شامل ده‌ها کشور اروپایی است که مرزهای خود را کنار گذاشته‌اند تا حمل و نقل و تردد آسان‌ شود. اینکه چه کشورهایی عضو شینگن است و فعالیت‌هایی آزادانه انجام می‌شود را در این مقاله خواهیم گفت.

حوزه شینگن چیست؟

شینگن اتحادیه‌ای متشکل از 26 کشور اروپایی است که طی توافقی عبور و مرور از مرزهای خود را آسان کرده‌اند. در این حوزه افراد می‌توانند بدون نیاز به ویزا و بدون محدودیت ورود وارد خاک کشوری دیگر شوند. این توافق‌نامه با هدف همکاری‌های همه جانبه اجرا شد و حالا ترانزیت کالا، عبور گردشگران و تردد به واسطه آن انجام می‌شود. توافق نامه شینگن منجر به ارزآوری بیشتر به کشورها شد و یکپارچی خوبی ایجاد کرد. در عین حال در تمام لحظات نیروهای پلیس امنیت مرزها را چک می‌کنند و نظم را برقرار می‌کنند.

چه کشورهایی عضور حوزه شینگن‌اند؟

اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس و کرواسی.

شینگن چیست؟

ویزای شینگن

افرادی که ویزای شینگن داشته باشند می‌توانند بدون محدودیت به 26 کشور حوزه شینگن سفر کنند. برای این کار ایرانیان لازم است اقدام به دریافت ویزای شنگن برای یکی از کشورها کرده و پس از آن می‌توانند در کشورهای این محدوده تردد کنند. ناگفته نماند که ویزای شینگن انواع گوناگونی دارد که بسته به هدف فرد از سفر ارائه می‌شود. ویزای توریستی شنگن محبوب‌ترین ویزا است که صرفا برای گردشگران صادر می‌شود. لازم به یادآوری است که شرایط اخذ ویزا هر کشور متفاوت است و بعضی از آن‌ها سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ای در این باره دارند.

چه کشورهایی عضو حوزه شینگن نیستند؟

آلبانی، بریتانیا، بلاروس، بوسنی و هرزگوین، ایسلند، مولداوی، رومانی، بلغارستان، صربستان و کرواسی از جمله کشورهایی‌اند که عضو اتحادیه اروپا نیستند. لذا ساکنین این کشورها برای ورود به حوزه شینگن نیازمند اخذ ویزا هستند.

کار و تحصیل در حوزه شنگن

اگر با ویزای توریستی راهی اتحادیه اروپا هستید حق کار یا تحصیل در این محدوده را ندارید. در صورتی که به طور  غیرقانونی اقدام به این کار کنید خیلی زود از کشور مقصد اخراج می‌شوید. برای این کار دریافت ویزای کار یا تحصیل بهترین گزینه است. همچنین همواره پیشنهاد ما به گردشگران این است که درباره قوانین شنگن از قبل اطلاعات جمع آوری کنند.

سفر در حوزه شنگن

اگر با پاسپورت ایرانی راهی اروپا هستید برای گشت و گذار در حوزه شینگن باید در ابتدا ویزا دریافت کنید. سپس بسته به مدت زمان ویزای خود حق حضور در این منطقه را دارید. البته شرایط برای ویزای کاری، تجاری یا درمانی کمی متفاوت است. لذا همواره به افراد پیشنهاد می‌کنیم که پیش از هرگونه اقدام اطلاعات لازم را دریافت کنند.

شینگن چیست؟

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای شینگن

  • فرم درخواست ویزا
  • دو قطعه عکس
  • گذرنامه‌های قبلی
  • واچر هتل و بلیط هواپیما
  • اسناد تمکن مالی
  • بیمه مسافرتی
  • گواهی اشتغال به کار یا تحصیل
  • فیش پرداخت ویزا

 نکات مربوط به حوزه شینگن

  • اخذ ویزای تمامی کشورها به صورت حضوری انجام می‌شود.
  • نحوه دریافت وقت سفارت یا VFS به صورت آنلاین است.
  • امروزه روند ارائه ویزا برای برخی از کشورها توسط دفتر VFS در ایران انجام می‌شود و دیگر نیازی به حضور در سفارت نیست.
  • مدت زمان تعیین وقت جهت ارائه مدارک متغیر است.
  • در هنگام مصاحبه ارائه مدارک ترجمه شده ضروری است.
  • کشور انگلیس جز محدوده شینگن نیست.

جمع بندی

در این مقاله به این موضوع پرداختیم که شینگن چیست و سفر به این محدوده چه شرایطی دارد. اگر مشتاق دیدن کشورهای اروپایی هستید تیم آرامش سفر در کنار شماست تا بهترین خدمات را تقدیمتان کند. تورهای گروهی اروپایی ما با بهترین امکانات سفر شما را به کشورهای زیبای اتحادیه اروپا می‌برند و خاطره‌ساز شما می‌شوند. برای کسب اطلاعات کافی در این زمینه با ما تماس بگیرید.

 

 

 

برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS