جاذبه های دیدنی وان

جاذبه های دیدنی وان

جدیدترین مطالب گردشگری

وان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری برای ایرانیان است که ده‌ها جای دیدنی دارد. مکان های دیدنی شهر وان کم نیستند و هرکدام با ویژگی‌های منحصر به فرد خود شما را با فرهنگ این شهر آشنا می‌کنند. از جاذبه‌های طبیعی گرفته تا بناهای تاریخی وان همگی جذاب و تماشایی‌اند. به نحوی که با هر سلیقه‌ای که باشید از بودن در این شهر لذت می‌برید. اگر دوست دارید تا با شهر وان و مکان‌های دیدنی آن آشنا شوید این مقاله را از دست ندهید.

جزیره آکدامار (جزیره آختامار)

یکی از محبوب‌ترین جاذبه های دیدنی شهر وان جزیره اکدامار نام دارد. این جزیره سرسبز 41 کیلومتر با شهر وان فاصله دارد و طی مدت زمان کمی می‌توان به آنجا رسید. این جزیره حدود 700 متر طول دارد  و بسیار سرسبز است. در داخل جزیره آختامار کلیسایی قدیمی قرار دارد که در سال 915 میلاد ساخته شده است. برای رسیدن به این جزیره باید ازکشتی استفاده کرده و خود را به اسکله آنجا برسانید.

دریاچه  وان

یکی دیگر از جاهای دیدنی شهر وان دریاچه وان است که شهرت زیادی دارد. این دریاچه 3755 متر مربع طول دارد و یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های ترکیه شمرده می‌شود که جزیره آختامار و  چندین جزیره دیگر را در خود جای داده است. آب دریاچه از چشمه‌های زیرزمینی تامین می‌شود اما چندان قابل نوشیدن نیست. در دریاچه وان تفریحات متعددی مانند ماهیگیری، قایق سواری و شنا انجام می‌شود. به همین دلیل یکی از محبوب‌ترین مناطق برای مردم شهر وان است.

دیدنی های وان

خانه گربه های وان

شهر وان خانه گربه‌هایی با دو چشم رنگی است. این نژاد از گربه‌ها بسیار کمیاب است به همین دلیل دولت برای حفظ آن‌ها خانه گربه‌های وان را تاسیس کرد. این مرکز در دانشگاه وان قرار دارد و همه روزه افراد می‌توانند از آن بازدید کنند. تماشای گربه‌هایی با چشم‌های رنگی شاید تجربه‌ای باشد که در هیچ جای دیگر نصیبتان نشود. لذا همواره به گردشگران پیشنهاد می‌کنیم که سری به آنجا بزنند.

موزه وان

اگر دوست دارید تا اشیا باستانی را ببینید ما به شما موزه وان را پیشنهاد می‌کنیم. این بنا یکی از مکان های دیدنی شهر وان است که آثاری از دوره اوراتورها را در خود جای داده است. در آنجا می‌توان انواع زیورآلات، کمربند فلزی، زره اسب، قطعات سفالی و کلاهخود دید. همچنین در موزه وان آثاری از دوران ما قبل تاریخ نگهداری می‌شود که بسیار با ارزش‌اند. البته این تمام زیبایی‌های موزه وان نیست؛ چرا که می‌توانید در آنجا آثاری از دوره عثمانی هم ببینید.

قلعه وان

یکی دیگر از مکان‌ های دیدنی وان در ترکیه قلعه وان است. این دژ برفراز کوه قرار گرفته و قدمت آن به قرن 7 و 8 میلادی برمی‌گردد. قلعه وان در بالای کوه قرار گرفته است و از فاصله دور هم می‌توان آن را دید. گرچه امروزه بخش‌هایی از این قلعه تخریب شده است؛ اما همچنان ستون‌ها و دیواره‌های آن قابل مشاهده است.  در نزدیکی قلعه وان کتیبه خشایارشاه قرار دارد که از دوران هخامنشیان به یادگارمانده در ارتفاع 20 متری از سطح زمین ساخته شده است. این از معدود کتیبه‌های ایرانی خارج از کشور است که ارزش زیادی دارد.

جاهای دیدنی وان

جزیره آدیر

یکی دیگر از دیدنی های وان جزیره آدیر نام دارد که در دریاچه وان قرار گرفته است. در این جزیره یک کلیسای ارمنی به اسم سنت جرج قرار گرفته که بیش از 700 سال قدمت دارد. در زمان نسل کشی ارامنه حدود 12000 ارمنی به این جزیره پناه برند و خود را نجات دادند. امروزه جزیره آدیر یکی از دیدنی‌ترین جاهای وان است که چشم‌اندازی رویایی دارد. در آنجا می‌توانید به گشت و گذار و عکاسی کردن مشغول شوید یا در کنار دریاچه ماهیگیری کنید.

دیگر دیدنی های وان

  • قلعه هوشاپ
  • صومعه واراگاوانک
  • مسجد جامع وان
  • قلعه چاووش تپه
  • آبشار مرادیه

جمع بندی

چه بخواهید با تور راهی سفر شوید و چه به صورت انفرادی جاهای دیدنی وان را نباید از دست ندهید. به یاد داشته باشید که پیش از سفر درباره مکان‌های گردشگری وان اطلاعات کسب کنید و آگاهانه راهی شوید. اگر دوست دارید درباره تور وان اطلاعات کسب کنید همکاران ما در کنار شما هستند تا راهنماییتان کنند.

برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS