راهنمای سفر به وان

راهنمای سفر به وان

جدیدترین مطالب گردشگری

وان از آن دسته مقاصد گردشگری نزدیک به ایران است که سفر به آن اصلا سخت نیست. با مطالعه راهنمای سفر به وان ترکیه در می‌یابید که سفر به این شهر چقدر لذت‌بخش است! زیبایی‌های مسیر، هوای خنک و سهولت عبور از مرز در این سفر کاری می‌کند تا دوباره سری به آنجا بزنید. در این مقاله از آرامش سفر به شما می‌گوییم که سفر به وان چگونه است.

معرفی شهر وان ترکیه

وان یکی از نزدیک‌ترین شهرهای ترکیه به ایران است. این شهر حدود 3400 کیلومتر قدمت دارد؛ به همین دلیل جاذبه‌های باستانی زیادی دارد. این شهر قبل از میلاد شکل گرفت و حالا یکی از  پرطرفدارترین شهرهای ترکیه است. وجود بازارهای گوناگون در این شهر باعث شده تا گردشگران زیادی برای خرید راهی آنجا شوند. همچنین طبیعت بکر منطقه جان می‌دهد برای گشت و گذار. چه شیفته خرید باشید و چه عاشق طبیعت گردی وان حسابی شما را سرگرم می‌کند. این شهر یک مقصد ارزان برای سفر است؛ پس از آن غافل نشوید.

دیدنی های وان

یکی از مهم‌ترین دیدنی های وان دریاچه وان است. دریاچه‌ای وسیع که به عنوان دومین دریاچه بزرگ خاورمیانه شناخته می‌شود. در این دریاچه می‌توان قایق سواری و ماهیگیری انجام داد و از نسیم خنک لذت برد. همچنین طبیعت بکر حوالی آن جان می‌دهد برای ماجراجویی. جزیره آکدامار یکی دیگر از جاذبه های توریستی وان است که باید به کشتی به آنجا بروید. در این جزیره کلیسا و چشمه‌ای جوشان وجود دارد که بسیار تماشایی‌اند موزه وان، خانه وارونه، قلعه وان و کتیبه خشایار شاه از دیگر جاذبه های گردشگری وان است که از آن‌ها بازدید می‌شود.

راهنمای سفر به وان

چگونه به وان برویم؟

برای رفتن به وان روش‌های زیادی وجود دارد. هواپیما، وسیله شخصی، اتوبوس و قطار چهار روش رسیدن به وان است. برای سفر به زمینی به وان (محبوب‌ترین روش) باید از تبریز و خوی عبور کرده و به مرز رازی برسید. بعد از انجام مراحل لازم از مرز عبور کرده و وارد خاک ترکیه شوید. مرز بازرگان و مرز سرو نیز از دیگر مرزهایی است که شما را به وان می‌رساند. اگر هم با خودرو شخصی راهی سفر هستید باید گواهینامه خود را بین المللی کرده و پس از تعویض پلاک راهی سفر شوید. قطار نیز گزینه خوبی برای سفر به وان است که مبدا آن تهران و تبریز است. اگر هم بخواهید سریع به مقصد برسید هواپیما گزینه بهتری است که البته هزینه بالاتری هم دارد.

کجا اقامت کنیم؟

وان هتل‌های زیادی دارد. از جمله محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان به هتل رنسانس لایف، هتل رامادا، هتل گرند وان و هتل کانفوریوم اشاره کرد که خدمات خوبی ارائه می‌دهند. از جمله امکانات آن‌ها می‌توان به رستوران، وای فای، روم سرویس، مینی بار، ماهواره و غیره اشاره کرد. همچنین با پرسنل آموزش دیده به خوبی از گردشگران پذیرایی می‌کنند. اکثر هتل های وان دسترسی خوبی به جاذبه‌های شهر دارند و با اسکان در آن‌ها می‌توانید به گشت و گذار بپردازید.

در سفر به وان چه غذاهایی بخوریم؟

لاهماجون یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای وان است که شبیه به پیتزا درست می‌شود. این غذا ترکیبی از خمیر نازک، گوشت چرخ کرده، سبزیجات، پیاز و گوجه فرنگی است. لاهماجون طعم و بویی عالی دارید و از امتحان کردنش ضرر نمی‌کنید. بورک نیز یکی دیگر از غذاهای لذیذ وان است که در طبخ آن تنوع وجود دارد. برخی بورک را با سیب زمینی درست می‌کنند و برخی دیگر با اسفناج. در سفر با وان از دسرهای این شهر غافل نشوید. باقلوا ترکی خوشمزه‌ترین دسر وان است که شهرت زیادی هم دارد. این میان وعده همراه با چای بسیار لذیذ است.

بهترین زمان سفر به وان

از آنجایی که وان در نزدیکی کوه واقع شده زمستان‌هایی سرد در آنجا حاکم است. لذا بهترین زمان سفر به وان بهار و تابستان است. اگر هم فرد ماجراجویی هستید فصل پاییز می‌توان زمان خوبی برای دیدن طبیعت 1000 رنگ این منطقه باشد.

راهنمای سفر به وان ترکیه

نکات مربوط به سفر به وان

  • فاصله زمینی تهران تا وان 15 ساعت است.
  • زمان محلی وان 1 ساعت و نیم از تهران عقب‌تر است.
  • برای جلوگیری از اتلاف وقت عوارض خروج از کشور را پیش از عزیمت پرداخت کنید.
  • در مرز ترکیه ون‌هایی برای تردد مسافران انفرادی در نظر گرفته شده است.
  • همواره لباس مناسب فصل همراه داشته باشید.

حمل و نقل در وان

وان شهر چندان بزرگی نیست و برای تردد در آنجا جای نگرانی وجود ندارد. همواره اتوبوس‌های شهری و تاکسی‌ها در خدمت مسافران بوده و آن‌ها را جا به جا می‌کنند. همچنین این امکان وجود دارد تا  بتوانید با پای پیاده از جاذبه‎‌های داخل شهر بازدید کنید و مجبور به پرداخت هزینه نباشید.

هزینه سفر به وان

همواره سفر با تور وان بهترین گزینه برای شماست. زیرا از هزینه‌های اضافه کاسته می‌شود و با برنامه‌ریزی دقیق راهی سفر می‌شوید. فراموش نکنید که هزینه سفر با اتوبوس، قطار یا هواپیما همواره بسته به زمان سفر و برخی فاکتورها متغیر است. لذا همواره شاهید تغییر نرخ‌ها در این باره هستیم.

جمع بندی

راهنمای سفر به وان به شما کمک می‌کند تا با آگاهی بیشتر راهی سفر شوید. اگر دوست دارید تا با تور وان به سفر بروید همکاران ما در خدمت شما هستند تا راهنماییتان کنند. برای آگاهی از شرایط و هزینه‌ها کافیست با ما تماس بگیرید و اطلاعات جدید را دریافت کنید.

 

برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS