راهنمای قدم به قدم  سفر به ایروان

راهنمای قدم به قدم سفر به ایروان

جدیدترین مطالب گردشگری

سفر به ایروان هم مهیج است و هم خاطره‌انگیز. راهنمای قدم به قدم سفر به ایروان مجموعه اطلاعاتی مفید درباره سفر به این شهر آرام است. به نحوی که با کمک این اطلاعات بهترین برنامه سفر را خواهید داشت. چه بخواهید با تور ارمنستان به سفر بروید و چه به صورت انفرادی این اطلاعات حسابی به کارتان می‌آید.

چرا سفر به ایروان؟

شاید از خود بپرسید که چرا باید برای سفر ایروان را انتخاب کرد. دلیل واضح است؛ نزدیکی به ایران و عدم نیاز به ویزا. کشور ارمنستان به دلیل فاصله کمی که با ایران دارد گزینه خوبی برای تور زمینی یا سفر انفرادی است. همچنین برای ورود به این کشور نیاز به دریافت ویزا ندارید. شباهت فرهنگی و هزینه‌های پایین سفر از دیگر دلایل سفر به ایروان است که شما را وسوسه به سفر می‌کند.

سفر به ایروان

چگونه به ایروان برسیم؟

برای سفر به ایروان 2 راه وجود دارد. روش اول سفر زمینی است که طی آن از استان آذربایجان شرقی، جلفا و سه رود عبور کنید و سپس به مرز نوردوز می‌رسید. در مسیر زمینی باید 810 کیلومتر را طی کرده تا از مرز عبور کنید. روش دیگر استفاده از هواپیما است که یک راه سریع برای رسیدن به مقصد است. امروزه پروازهای متعددی از تهران به ایروان انجام می‌شود و حق انتخاب زیادی دارید.

در ایروان چه کار کنیم؟

ایروان جاهای دیدنی متعددی دارد که هرکدام فرهنگ و تاریخچه این دیار را معرفی می‌کنند. در سفر به ایروان فراموش نکنید که از میدان جمهوری دیدن کرده و به بازدید از ساختمان‌های اطراف آن بروید. همچنین یادمان نسل کشی ارامنه، موزه تاریخ ارمنستان، بازار ورنیساج، کاسکاد ایروان و بازار گوم از دیگر دیدنی های ایروان است.  اگر هم شیفته دیدن کلیساهای متعدد هستید کلیسای جامع سنت گریگور از جمله جاهایی است که نباید از دست دهید.

کجا اقامت کنیم؟

هتل های ایروان از لحاظ موقعیت و و قیمت تنوع زیادی دارند. از جمله بهترین هتل‌های این شهر می‌توان به هتل کاسکاد، هتل دولکس، هتل نوا و هتل آنی پلازا اشاره کرد. همچنین گرند هتل این شهر جایی شیک برای اسکان است که به گردشگران پیشنهاد می‌شود. هتل‌های شهر ایروان بسته به درجه خدماتی مثل استخر روباز، کافه، رستوران و غیره ارائه می‌دهند که مسافران را راضی نگه می‌دارند

در سفر به ایروان چه غذاهایی بخوریم؟

مردم ارمنستان مانند دیگر ایرانیان به سرو غذاهای گوشتی علاقه دارند. لذا یافتن غذاهایی باب میل ایرانیان در ایروان کار سختی نیست. از جمله غذاهای معروف ارمنستان می‌توان به دلمه، شامپوز، قاپاما و چورچخلا اشاره کرد. همچنین نان گاتا این شهر بسیار خوشمزه‌ است و در کنار چای میان وعده خوبی محسوب می‌شود. از جمله رستوران های خوب ایروان نیز می‌توان به رستوران مامور و رستوران خانه چوبی اشاره کرد که سرویس دهی خوبی دارند. اگر هم دوست دارید تا به رستورانی سنتی در ایروان بروید رستوران دولماما بهترین گزینه است.

بهترین زمان سفر به ایروان

از آنجایی که ایروان شهری در نزدیکی کوه است زمستان‌هایی سرد دارد. به همین دلیل بهترین زمان سفر به ایروان بهار و تابستان است. در این ایام هم از خنکای هوا لذت می‌برید و هم طبیعت بکر منطقه شما را جادو می‌کند. همچنین خبری از برف  زمستانی نیست و از آسمان آبی لذت می‌برید.

راهنمای سفر به ایروان

نکات مربوط به سفر به ایروان

  • قوانین مربوط به کلیساها را رعایت کنید.
  • از سر و صدای شبانه بپرهیزید.
  • اگر با خودرو شخصی سفر می‌کنید پیش از عبور از مرز نوردوز بنزین مورد نیاز را تهیه کنید.
  • همراه داشتن داروهای کدئین‌دار ممنوع است.

حمل و نقل در ایروان

حمل و نقل در این شهر آسان است. زیرا ایروان چندان شهر بزرگی نیست. اما همواره تاکسی و اتوبوس شهری وجود دارد که به حمل و نقل آسان شما کمک می‌کند. قیمت حمل و نقل عمومی در ایروان چندان گران نیست و به شما کمک می‌کند تا سفری اقتصادی داشته باشید. همچنین اتوبوس‌های شهری در بیشتر مناطق ایروان ایستگاه اختصاصی دارند و به تردد بهتر شما کمک می‌کنند.

هزینه های سفر به ایروان چقدر است؟

بسته به اینکه با هواپیما راهی می‌شوید و یا تور ارمنستان هزینه سفر هم متغیر است. همراه شدن با تور اقتصادی‌ترین گزینه برای سفر به ایروان است. قیمت تور نیز بسته به زمان سفر و خدماتی که ارائه می‌شود متغیر است. اگر هم بخواهید با خودرو شخصی راهی ایروان شوید باید هزینه‌های بنزین، پارکینگ، کاپوتاژ و غیره را هم به سفرتان اضافه کنید. این موارد گاهی تغییر می‌کنند و در تعیین قیمت سفرتان تاثیر دارند.

جمع بندی

سفر به ایروان چه با تور باشد و چه انفرادی می‌تواند یک تجربه جالب و پراز ماجراجویی باشد. اگر قصد خلق این ماجراجویی را دارید آرامش سفر در کنار شماست تا راهنماییتان کند. برای اگاهی از شرایط تورهای ما کافیست با شماره‌های موجود در وب سایت تماس گرفته و از کارشناسان ما راهنمایی بخواهید.

برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS