دیدنی های رایگان ایروان

دیدنی های رایگان ایروان

جدیدترین مطالب گردشگری

ایروان شهری سرسبز و پایتخت ارمنستان است که همچنان فرهنگ خود را حفظ کرده است. جاهای دیدنی این شهر نیز کم نیستند. اما آیا می‌دانید دیدنی های رایگان ایروان کدامند؟ گرچه این شهر جاذبه‌های توریستی زیادی دارد اما همه آن‌ها رایگان نیستند. در این مقاله می‌خواهیم به شما بگوییم که بازدید از کدام یک نیازمند پرداخت ورودیه نیست.

کاسکاد ایروان

مجموعه کاسکاد که به 1000 پله هم مشهور است یکی از دیدنی های رایگان ایروان شمرده می‌شود. جایی که با داشتن 1000 پله بزرگ 2 منطقه از شهر را به هم متصل می‌کند. کاسکاد یک دید عالی از شهر به شما می‌دهد و در هنگام غروب چشم‌اندازی عالی دارد. در این کنار این مجموعه برای رفاه حال مسافران آسانسور هم ساخته شده که این خود یک مزیت است. وجود درختان بلند و نسیم خنک منطقه کاری می‌کند تاز از بودن در کاسکاد ایروان لذت ببرید.

دیدنی های رایگان ایروان

میدان جمهوری

سفر به ایروان بدون دیدن میدان جمهوری فایده ندارد! این میدان یکی از مشهورترین نقاط شهر است که دسترسی آسانی دارد. در حوالی آن ساختمان‌های قدیمی شهر قرار دارند که فضایی مناسب عکاسی را ایجاد کرده‌اند. وجود فواره‌های بلند موزیکال و معماری قدیمی میدان جمهوری باعث می‌شود تا آرامشی ناب را تجربه کنید.

مسجد آبی

از دیگر دیدنی های رایگان ایروان می‌توان به مسجد آبی اشاره کرد. این بنای ایرانی دوره افشاریه با طراحی سنتی و زیبای خود تنها مسجد شهر است و بسیار تماشایی است. مسجد آبی یک گنبد و مناره دارد که از دور هم قابل مشاهده است. از جمله بخش‌های این مسجد می‌توان به تالار نماز، کتابخانه، مدرسه و چندین حجره اشاره کرد. مسجد آبی همه روزه از صبح تا ظهر و از بعد از تا شب به طور رایگان قابل بازدید است.

موزه نسل کشی ارامنه

موزه نسل کشی ارامنه از دیگر دیدنی های رایگان ایروان است که به یاد ارمنی‌های کشته شده توسط حکومت عثمانی ساخته شده است. این موزه دارای یک ستون 44 متری و 12 ستون دایره‌ای شکل است که در جفت هم قرار گرفته‌اند. موزه نسل کشی ارامنه به طور رایگان توسط مسافران تور ارمنستان بازدید می‌شود و خاطره جالبی را برای آن‌ها رم قم می‌زند.

تفریح در Aeon Anti Café

این مکان تفریحی جایی برای بازی‌های کامپیوتری و نوشیدن قهوه است. نیم استفاده از Aeon Anti Café رایگان است اما برای مدت زمان بیشتر باید هزینه پرداخت کنید. در این مکان ورکشاپ‌های گوناگونی هم اجرا می‌شود که به شما مهارت‌های جدید آموزش داده می‌شود. برای استفاده از خدمات Aeon Anti Café لازم است کارت شناسایی یا پاسپورت خود را نشان داده و سپس اجازه ورود به شما داده می‌شود.

پارک های ایروان

پارک‌های ایروان کم نیستند و تمام آن‌ها به طور رایگان مورد بازدید قرار می‌گیرند. یکی از تفریحات رایگان ایروان پارک ویکتوری است که تندیس مادر در آن قرار گرفته است. فضای سرسبز و خنک کاری می‌کند تا خستگی سفر از تنتان خارج شود. پارک‌های عشاق و  اینگلیش نیز از دیگر دیدنی های رایگان ایروان است که بد نیست سری هم به انجا بزنید.

بازارهای ایروان

یکی دیگر از دیدنی های رایگان ایروان بازارهای این شهر است. در بازارهای ایروان می‌توان ساعت‌ها قدم زد و سوغات خرید. بازار گوم و ورنیساژ از جمله بازارهای معروف ایروان است که اقلام متنوعی عرضه می‌کنند. خوراکی‌هایی که در بازار گوم به فروش می‌رسد تنوع خوبی دارند و توصیه می‌کنیم که حتما طعم آن‌ها را بچشید. همچنین در بازار ورنیساژ انواع صنایع دستی فروخته می‌شود که می‌توانند هدیه‌ای ارزشمند برای عزیزانتان باشند.

دیدنی های رایگان ایروان

تفریحات رایگان ایروان

در زیر لیستی از تفریحات رایگان ایروان ارائه می‌کنیم تا گزینه‌های بیشتری برای تفریح در این شهر داشته باشید.

دوچرخه سواری

در ایروان تفریحات رایگان متعددی وجود دارد که دوچرخه سواری یکی از آن‌هاست. در این تفریح در باشگاه Velo Club به طور رایگان دوچرخه سواری می‌کنید و از نسیم خنک لذت می‌برید. برای آگاهی از تورهای دوچرخه سواری این مجموعه کافیست با کانتر گردشگری هتل محل اسکان خود صحبت کنید.

یوگا

اگر علاقه‌مند به یوگا باشید می‌توانید در کلاس‌های Rainbow Inside You شرکت کنید. کلاس‌های این مجموعه روزهای 2 شنبه و جمعه برگزار می‌شود و گزینه خوبی برای تفریح است. ناگفته نماند که جلسه اول رایگان است و برای بقیه جلسات باید هزینه پرداخت کنید.

ورزش جمعی

یکی دیگر از تفریحات رایگان ایروان شرکت در ورزش‌های گروهی پارک بوئنس آیرس است. ورزش‌های گروهی این پارک در روزهای شنبه و 1 شنبه برگزار می‌شود و برای تمام سنین آزاد است. البته فراموش نکنید که زیرانداز و لباس مناسب ورزش همراه خود داشته باشید.

جمع بندی

دیدنی های رایگان ایروان شاید زیاد نباشند اما سرگرم‌کننده‌اند. همچنین خاطرات خوبی را برایتان رقم می‌زنند. اگر تمایل دارید تا از جاهای دیدنی ایروان بازدید کنید تور ارمنستان آرامش سفر را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای آگاهی از شرایط تور با ما تماس بگیرید.

 

برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS