جاذبه های دیدنی ایروان

جاذبه های دیدنی ایروان

جدیدترین مطالب گردشگری

ارمنستان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایرانیان است که جاذبه‌های دیدنی فراوانی دارد. دیدنی های ایروان هرکدام نشانگر بخشی از تاریخ و فرهنگ این کشور بوده و برای هر توریستی جذابیت دارد. جاهای دیدنی ارمنستان هم شامل جاذبه‌های طبیعی است و هم تاریخی؛ تنها کافیست آن‌ها را بشناسید و آگاهی راهی شوید. در این مقاله از آرامش سفر به معرفی جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌پردازیم.

میدان جمهوری ایروان

مگر می‌شود به ارمنستان سفر کرد و به دیدن یکی از مهم‌ترین دیدنی های ایروان نرفت؟! میدان جمهوری یکی از  جاذبه‌های گردشگری شهر است که با ساختمان‌های گوناگون احاطه شده است. وجود فواره‌های رادیکال، اجراهای خیابانی و معماری جذاب این محوطه باعث شده تا هر گردشگری از بودن در آنجا لذت ببرد. حال و هوای میدان جمهوری ایروان به نحوی است که هم آرامش را نصیبتان می‌کند و هم هیجان را.  گرچه این میدان در زمان اتحاد جماهیر شوروی ساخته شده است اما همچنان زیبایی خود را دارد و هر بیننده‌ای را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در حوالی این میدان گالری ملی، خانه دولت، اداره پست و وزارت امور خارجه قرار دارد که بنای قدیمی خود را حفظ کرده‌اند. به همین دلیل گزینه‌های زیادی برای بازدید در این منطقه دارید.

دیدنی های ایروان

موزه تاریخ ارمنستان

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی شهر ایروان موزه تاریخ ارمنستان است. این موزه شامل بخش‌های قوم شناسی، تاریخ مدرن، باستان شناسی و نیوماتیک است. همچنین آثاری از مدنیت مربوط به 5000 سال قبل در این موزه حفظ می‌شود. در موزه تاریخ ارمنستان مرمت بقایای تاریخی انجام می‌شود که برای علاقه‌مندان به باستان شناسی بسیار جذاب است.

گورستان یرابلو

از دیگر جاهای دیدنی ایروان می‌توان به گورستان یرابلو اشاره کرد که در حومه شهر قرار گرفته است. در انجا یادبودی برای قهرمانان جنگ قرار گرفته که همواره به آن احترام گذاشته می‌شود. این گورستان به دلیل داشتن فضای نوستالژی و بنای باشکوه جای مناسب برای عکاسی کردن است.

هزار پله ایروان

هزارپله یکی از محبوب‌ترین مکان های دیدنی و تفریحی ایروان است که به کاسکاد هم معروف است. این مجموعه پارک هافتناک و خیابان مانیومنت را به هم وصل می‌کند. همچنین با داشتن یک موزه دیدنی جایی مناسب کنجکاوی گردشگران است. مجموعه کاسکاد یک سیستم پله برقی هم دارد که می‌توان به جای صدها پله از آن استفاده کرد.

دیدنی های ایروان

یادمان نسل کشی ارامنه

در سفر به ارمنستان حتما باید سری هم به یادمان نسل کشی ارامنه بزنید. در مرکز این بنا آتشی روشن است که سال‌ها از برافروخته شدن ان می‌گذرد. یادمان نسل کشی ارامنه برای قربانیان کشته شده ساخته شده است و مردم ارمنستان برای آن احترام زیادی قائل‌اند. همچنین در کنار بنا موزه‌ای با موضوع کشته شدن ارامنه ساخته شده که اطلاعات مفیدی ارائه می‌دهد.

کلیسای جامع سنت گریگور روشنگر

این کلیسا یکی از بزرگ‌‌ترین کلیساهای جامعه حواری جهان است که در سال 1997 ساخته شده است. کلیسای جامع سنت گریگور روشنگر برای ادای احترام به این بزرگ دین مسیحیت ساخته شده است. فضای باشکوه بیرونی و داخلی آن هر گردشگری را شگفت‌زده می‌کند. امروزه این کلیسا یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی ایروان است که بازدید از آن به گردشگری پیشنهاد می‌شود.

مسجد آبی ایروان

مسجد کبود ایروان که به مسجد آبی هم مشهور است در قرن 18 میلادی ساخته شده است. مسجد آبی که به مسجد ایران مشهور است به دلیل داشتن کاشی‌های آبی به این اسم شهرت دارد. کاشی‌کاری‌های نفیس و فضای گسترده ان باعث شده تا هر گردشگری را جذب خود کند. همچنین به دلیل داشتن فاصله کم با میدان جمهوری در یکی از توریست‌پذیرترین جاهای شهر قرار گرفته است.

بازار و خیابان ورنیساج

این بازار سنتی یکی از جاهای شلوغ شهر است که انواع اجناس را ارائه می‌دهد. در آنجا ده‌ها نوع صنایع دستی رنگارنگ، پارچه و غیره به فروش می‌رسد. همچنین می‌توانید خوراکی‌های محلی را در آنجا پیدا و خریداری کنید. قیمت اجناس در بازار ورنیساج خیلی مناسب است و با بودجه خود می‌توانید اقلام متنوعی را خریداری کنید.

دیگر جاهای دیدنی ایروان

  • سالن اپرا ایروان
  • خانه موزه مارتیروس ساریان
  • موزه یرواند کوچار
  • باغ گیاهشناسی
  • بازار گوم
  • کلیسای جامع سرکیس مقدس
  • موزه هنر مدرن ایروان
  • موزه هنرهای روسی
  • موزه چاپ ایروان
  • دژ اربونی

جمع بندی

جاهای دیدنی ایروان کم نیستند و با کمی کنجکاوی می‌توانید مکان‌هایی تماشایی در این شهر پیدا کنید. اگر دوست دارید تا به دیدن جاذبه‌های توریستی ایروان بروید تور ارمنستان آرامش سفر را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اگر در این باره سوالی دارید می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.


برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS