راه های سفر به ایروان

راه های سفر به ایروان

جدیدترین مطالب گردشگری

سفر زمینی به ایروان با وجود مسافت زیاد می‌تواند یک ماجراجویی حیرت انگیز باشد. چه به طبیعت‌گردی علاقه داشته باشید و چه به ماجراجویی سفر زمینی به ارمنستان حسابی شما را به وجد می‌آورد. اگر قصد دارید تا این تجربه را کسب کنید این مقاله اطلاعات مفیدی به شما می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم که تا انتها همراهمان باشید.

چگونه به ارمنستان سفر کنیم؟

برای سفر به ایروان به دو شیوه می‌توانید اقدام کنید. روش اول سفر با تور ارمنستان است که راهی اقتصادی برای سفر است. در این شیوه پس از پرداخت هزینه با اتوبوس و به صورت گروهی راهی سفر می‌شوید. روش دیگر سفر با خودرو شخصی است. در این شیوه پس از دریافت گواهینامه بین المللی و پرداخت هزینه‌های مربوطه از مرز عبور می‌کنید. البته روش سوم نیز برا سفر به ارمنستان وجود دارد که آن سفر با هواپیما است. این شیوه به دلیل کم بودن تعداد پروازها و هزینه‌های بالا کمتر طرفدار دارد.

سفر به ایروان

سفر زمینی به ایروان با اتوبوس

محبوب‌ترین روش سفر به ایروان سفر با اتوبوس است. فارغ از اینکه با تور راهی می‌شوید یا با اتوبوس‌های برون شهری باید برای یک مسیر طولانی اما سرسبز اماده باشید. در این مسیر از پشت پنجره به تماشای کوه‌های بلند می‌نشینید و از طبیعت بکر منطقه لذت می‌برید. معمولا حرکت اتوبوس‌ها از پایانه آزادی یا بیهقی انجام می‌شود و قیمت بلیط نیز بسته به نوع اتوبوس متغیر است. االبته اگر با تور ارمنستان راهی سفر هستید تمام هزینه‌ها توسط آژانس پرداخت می‌شود.

سفر زمینی به ایروان با خودرو شخصی

برای سفر با خودرو شخصی لازم است خود را به مرز نوردوز در استان آذربایجان شرقی برسانید. همچنین لازم است وسایل سفر مانند خوراکی، آب معدنی، بنزین و غیره را در طول مسیر یا از بازارچه مرزی مهیا کنید. همچنین در مرز امکان پرداخت عوارض خروج از کشور و کاپوتاژ خودرو وجود دارد که بایستی انجام شود. اگر لازم دارید تا از جزئیات مسافت در طول مسیر مطلع شوید اطلاعات زیر برایتان بسیار مفید است.

  • مسیر تهران تا تبریز: 600 کیلومتر
  • مسیر تبریز تا جلفا: 130 کیلومتر
  • جلفا تا سیه رود: 60 کیلومتر
  • سیه رود تا نوردوز: 20 کیلومتر
  • نوردوز تا ایروان: 380 کیلومتر

از چه مسیری عبور کنیم؟

برای سفر زمینی به ایروان 2 مسیر وجود دارد که در ادامه توضیح می‌دهیم.

مسیر اول

مسیر اول 380 کیلومتر است. این مسیر کوهستانی از دل کوه‌ها عبور می‌کند و در عین حال چشم‌اندازهایی رویایی دارد. در این راه از شهرهایی مانند کاپان، آرپی، مغری، لهواز و اغوانی عبور می‌کنید. به همین دلیل امکان توقف در مسیر وجود دارد و از خستگی سفرتان کم می‌شود. اگر هم با تور راهی سفر هستید این مسیر کمتر باعث خستگی شما می‌شود و تجربه جالبی خواهد بود.

مسیر دوم

این مسیر حدود 440 کیلومتر است و نسبت به مسیر قبلی طولانی‌تر است. اما آنچه که باعث محبوبیت مسیر دوم شده وجود دریاچه سوان است. این دریاچه بزرگ‌ترین دریاچه ارمنستان و قفقاز است و در 60 کیلومتری شهر ایروان قرار گرفته است. همچنین در حوالی آن یک پارک ملی تماشایی قرار دارد که به سوان معروف است. این مسیر با اینکه نسبت به مسیر قبلی طولانی‌تر است اما زیبایی‌های آن کاری می‌کند تا از راه خسته نشوید. در این مسیر از شهرهایی مانند شاتین، کاپان، لاشن، گغوویت، وایک و غیره عبور می‌کنید.

راهنمای سفر به ایروان

چه مدارکی همراه داشته باشیم؟

در سفر زمینی به ایروان لازم است بیمه خودرو، برگه کاپوتاژ، سند خودرو، برگه پرداخت عوارض، پلاک بین المللی و پاسپورت همراه داشته باشید.

سفر هوایی به ایروان

اگر قصد دارید تا به صورت هوایی راهی ایروان شوید کافیست بلیط خود را رزرو کرده و عوارض خروج از کشور را پرداخت کنید. سپس بدون نیاز به ویزا امکان سفر به این کشور را خواهید داشت. اگر هم قصد سفر با تور هوایی ارمنستان دارید این کار توسط آژانس مسافرتی مربوطه برایتان انجام می‌شود.

اطلاعات جانبی درباره سفر به ایروان

  • در سفر زمینی این امکان وجود دارد تا خودرو خود را در مرز پارک کرده و با اتوبوس راهی ایروان شوید.
  • قیمت بنزین در ارمنستان گران‌تر از ایران است.
  • فاصله تهران تا ایروان 1195 کیلومتر است.
  • برای سفر با خودرو شخصی نیاز به پلاک و گواهینامه بین المللی دارید.
  • از همراه داشتن داروهای کدئین‌دار پرهیز کنید.
  • در سفر با خودرو شخصی حتما بنزین اضافه همراه داشته باشید.

جمع بندی

سفر زمینی به ایروان می‌تواند یک تجربه جالب و پر از ماجراجویی باشد. اگر دوست دارید تا همراه شدن با تور ارمنستان را تجربه کنید آرامش سفر در کنار شماست. برای دریافت اطلاعات کافیست با ما تماس بگیرید.


برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS