دیدنی های اطراف میدان استقلال

دیدنی های اطراف میدان استقلال

جدیدترین مطالب گردشگری

میدان استقلال استانبول جایی تماشایی و جذاب است. چه بخواهید در انجا خرید کنید و چه تفریح این منطقه حسابی شما را سرگرم می‌کند. دیدنی های اطراف میدان استقلال کم نیستند و در این مقاله محبوب‌ترین آن‌ها را پیشنهاد می‌کنیم. اگر دوست دارید در این باره بدانید در ادامه همراه ما باشید.

خیابان استقلال کجاست؟

 قبل از هر چیز بد نیست بدانید که خیابان استقلال استانبول کجاست. این میدان یکی از معروف‌ترین نقاط شهر است که فاصله کمی با تنگه بسفر دارد. در حوالی این خیابان انواع فروشگاه، رستوران، کافه و غیره قرار دارد که همگی فضایی نوستالژی دارند. شلوغی جمعیت و تماشای تویست‌های مختلف در این منطقه برای هر فردی جذاب است. خیابان استقلال استانبول همیشه حال و هوایی خاص دارد که نباید از دستش داد!

دیدنی های حوالی میدان استقلال

دیدنی های اطراف خیابان استقلال

در نزدیکی خیابان استقلال استانبول چندین جای دیدنی وجود دارد که گردشگران را سرگرم می‌کنند. در ادامه به معرفی مشهورترین آن‌ها می‌پردازیم.

برج گالاتا

در حوالی میدان تکسیم و خیابان استقلال برج گالاتا قرار دارد که طی 30 دقیقه پیاده روی به انجا می‌رسید. این برج تا پیش از قرن 16 میلادی فاموس دریایی بود ولی بعد از آن به رصدخانه تبدیل شد. بالکن برج گالاتا نیز در قرن 19 بازسازی شد و تاکنون شکل خود را حفظ کرده است. این برج بیش از 60 متر ارتفاع دارد و دیواره‌های آن 4 متر ضخامت دارند. گرچه برج گالاتا 143 پله دارد اما جایی عالی برای تماشای مسجد سلطان احمد و کاخ توپکاپی است.

کلیسای سنت آنتوان

در حوالی میدان استقلال استانبول کلیسایی باشکوه قرار دارد که به سنت آنتوان معروف است. این بنا با رنگ قرمز و سفید طراحی شده و قدمت ان به سال 1725 میلادی برمی‌گردد. در ساخت کلیسای سنت انتوان از معماری رومی الهام گرفته شده و شما را به روزهای دور این سرزمین می‌برد. اگر روزی گذرتان به میدان استقلال افتاد حتما سری به آنجا بزنید و از تماشای کلیسا لذت ببرید.

موزه مادام توسو

اگر اهل موزه گردی هستید موزه مادام توسو را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این موزه تندیس مشاهیر بزرگ را در خود جای داده و بسیار تماشایی است. در آنجا مجسمه مولانا، آتاتورک، انیشتین و فوتبالیست‌های معروف وجود دارد. این موزه که در سال 2016 افتتاح شده جای جالب برای شناخت مشاهیر است.

دیدنی های اطراف میدان استقلال

خیابان فرانسوی

در حوالی میدان استقلال و برچ گالاتا خیابان فرانسوی قرار دارد که حسابی شما را به وجد می‌آورد. نقاشی‌های دیواری رنگارنگ و رستوران‌های نورانی این خیابان هوش از سرتان می‌برند. خیابان فرانسوی در سال 2004 بازسازی شده و امروزه میزبان هزاران گردشگر است. عکاسی و نوشیدن قهوه اصلی‌ترین کاری است که می‌توانید در آنجا انجام دهید.

کلیسای سانتا ماریا دراپیس

در اطراف میدان استقلال دیدن کلیسا سانتا ماریا خالی از لطف نیست. این کلیسا از قدیمی‌ترین کلیساهای کاتولیک در استانبول است که توسط رومیان ساخته شد. محراب و تندیس‌های زیبای کلیسای سانتا ماریا فضایی عرفانی ایجاد کرده‌اند. لذا می‌توانید عکس‌هایی خوش رنگ ازکلیسا ثبت کنید.

موزه مولوی خانه گالاتا

اگر شیفته فرهنگ صوفی هستید موزه مولوی خانه گزینه جالبی است. در انجا می‌توانید با اداب عرفانی شاعر برجسته حضرت مولانا اشنا شوید. همچنین کتاب‌ها و اشیا مختص به صوفیان در این موزه نگهداری می‌شود. در موزه مولوی خانه می‌توان اسناد مراسم ایینی و رقص سما را دید که شاید برایتان جالب باشد. همچنین در برخی مواقع رقص سما در این موزه اجرا می‌شود که برای هر بیننده‌ای زیباست.

پاساژ چیچک

این پاساژ به داشتن معماری جذابش معروف است. پاساژ چیچک در سال 1876 توسط تاجاری یونانی ساخته شد و طراحی خوش رنگی دارد. این پاساژ در طول تاریخ شاهد حوادثی مثل اتش سوزی بوده است؛ اما همچنان سرپا مانده است. امروزه پاساژ چیچک با داشتن رستوران‌های کوچک جایی دنج برای صرف نهار به شمار می‌آید و توصیه می‌کنیم که حتما سری به آنجا بزنید.

ایستگاه ریلی قدیمی

یکی از قدیمی‌ترین ایستگاه‌های ریلی جهان در نزدیکی میدان استقلال قرار گرفته است. این ایستگاه در سال 1871 ساخته شده است و تونل زیرزمینی دارد. وجود تراموا قرمزرنگ این منطقه نیز زبانزد عام و خاص است. به نحوی که می‌توانید سوار بر آن شده و تجربه خوبی را رقم بزنید.

دیگر دیدنی های اطراف میدان استقلال

  • کتاب فروشی پاندورا
  • گذرگاه اطلس
  • میدان و موزه گالاتاسرای
  • موزه ودات ندیم تور

جمع بندی

دیدنی های اطراف میدان استقلال استانبول هرکدام دنیایی خارق العاده دارند و شما را سرگرم می‌کنند. اگر دوست دارید تا از این منطقه زیبا دیدن کنید تور استانبول ارامش سفر را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اگر در این باره خواهان دریافت مشاوره هستید همکاران ما در خدمات شما هستند.

برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS