دیدنی های مشهد

دیدنی های مشهد

جدیدترین مطالب گردشگری

مشهد اصلی‌ترین مقصد گردشگری در شرق ایران است که به داشتن بارگاه هشتم شیعیان مشهور است. این شهر علاوه بر اینکه یک قطب مذهبی است جاهای دیدنی زیادی را هم در خود جای داده است. دیدنی های مشهد از تنوع زیادی برخوردارند و تقریبا با هر سلیقه‌ای که باشید می‌توانید به بازدید از مکان‌های جذاب شهر بروید. در این مقاله به معرفی جاهای جالبی از مشهد می‌پردازیم تا در سفر به این شهر بتوانید اگاهانه گردش کنید.

آرامگاه نادرشاه افشار

یکی از اصلی‌ترین جاهای دیدنی مشهد آرامگاه نادرشاه افشار است. این بنا که به موزه نادری معروف است اشیا تاریخی زیادی را در خود جای داده است. این اشیا بیشتر شامل اسلحه و جنگ افزار است. موزه نادری در سال 1336 ساخته شد تا به عنوان آرامگاهی باشکوه برای یکی از باابهت‌ترین شاهان ایرانی باشد. امروزه این بنا حدود 14400 مترمربع مساحت دارد و شامل 4 بخش است. در این موزه می‌توان مجسمه نادرشاه افشار را سوار بر اسب دید که همگان را به یاد جنگ‌های قهرمانانه خود می‌اندازد. امروزه آرامگاه نادرشاه افشار یکی از مهم‌ترین جاهایی است که در تور مشهد از آن بازدید می‌شود.

دیدنی های مشهد

مسجد گوهرشاد

یکی از بهترین دیدنی های مشهد مسجد گوهرشاد نام دارد. این مسجد در سال 794 شمسی توسط بانو گوهرشادآغار همسر شاهرخ تیموری ساخته شد. وی که از زنان پیشرو عصر خودش بود در امور مملکتی نیز دستی توانا داشت. مسجد گوهرشاد معماری اصیل ایرانی اسلامی دارد و آرامش را نصیبتان می‌کند. همچنین با داشتن شبستان‌های قرینه فضایی آرامش بخش را در اختیارتان قرار می‌دهد. مسجد گوهرشاد ایوان‌های متعددی دارد که با ارتفاع بلند ساخته می‌شوند. همچنین با فرش پوشیده شده‌اند و فضای مورد نیاز زائران را در اختیارشان قرار می‌دهند. این مسجد در جنوب حرم مطهر رضوی قرار گرفته است و دسترسی به آن راحت است.

پارک کوهسنگی

یکی از اصلی‌ترین مکان های تفریحی مشهد پارک کوهسنگی است. این پارک از گذشته تاکنون محل تفریح مردم شهر بوده است و حال و هوای افراد را عوض می‌کند. پارک کوهسنگی بخش‌های گوناگونی را در خود جای داده است که گردشگران را سرگرم می‌کند. جالب است بدانید که در گذشته شهردار میلان چندین مجسمه به شهردار مشهد هدیه داد که در این پارک قرار گرفتند. البته بعدها این مجسمه‌ها با تندیس‌های دیگر جایگزین شدند. درباره امکانات رفاهی پارک کوهسنگی نیز می‌توان گفت که این مجموعه چیزی کم ندارد. باغ سنگی، باغ ورزشی، باغ تفریحی، رستوران، کافه، پیست دوچرخه سواری و امفی تئاتر از جمله بخش‌های این پارک است. همچنین بعدها جزیره پرندگان، استخر و شهربازی نیز به این مجموعه اضافه شد.

آرامگاه فردوسی

مگر می‌شود به مشهد سفر کرد و به بازدید از آرمگاه فردوسی نرفت؟! این بنای باشکوه در 28 کیلومتری روستای پاژ قرار دارد و با فضای جذابش هر بازدیدکننده‌ای را جذب خود می‌کند. بد نیست بدانید که پس از مرگ فردوسی به دلیل شیعه بودن اجازه دفن وی در ارامگاه داده نشد. لذا او را در باغ خانوادگی او دفن کردند. مزار وی تا سال‌ها بدون بارگاه بود تا اینکه توسط سلطان مسعود غزنوی بنای جدید در آنجا شکل گرفت. در طول‌ها این بنا شاهد یکه تازی اقوام گوناگون بود تا اینکه بعد از جنگ جهانی دوم شور وطن پرستی در مردم شکل گرفت. به تبع آن کمک‌های مالی جمع آوری شد و با پیگیری کیخسرو شاهرخ (نماینده زرتشیان در مجلس) بنایی جدید برای فردوسی ایران ساخته شد. امروزه این مجموعه خسروآواز ایران یعنی استاد محمدرضا شجریان را هم در خود جای داده است. دیدن این مجموعه می‌تواند بیش از قبل حس وطن دوستی را در شما ایجاد کند.

جاهای دیدنی مشهد

طرقبه

یکی از محبوب‌ترین مکان های تفریحی مشهد طرقبه نام دارد. این منطقه خوش آب و هوا چندین روستای گردشگری و ییلاق را در خود جای داده است. به همین دلیل جان می‌دهد برای دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی. همچنین وجود رستوران‌های متعدد و باکیفیت باعث شده تا مسافران برای تجدید قوا راهی این منطقه شوند. طرقبه تنها 16 کیلومتر با مشهد فاصله دارد و طی مدت زمان کمی می‌توانید به آنجا برسید.

سرزمین موج‌های آبی

از جمله جاهای تفریحی مشهد که نمی‌توان از ان گذشت سرزمین موج‌های آبی است. این مجموعه تفریحی در 15 کیلومتری از مرکز شهر قرار گرفته است و در دو بخش بانوان و آقایان فعالیت می‌کند. سرزمین موج‌های آبی 23000 مربع زیربنا دارد و امکانات زیادی را در خود جای داده است. سرسره جت موج، سرسره تورنادو، سرسره کامیکاز، سرسره تویستر و سرسره خانواده از جمله امکانات تفریحی این مجموعه است. همچنین در آنجا می‌توانید از جکوزی، اتاق ماساژ، رودخانه ارام، حمام سنتی و چاله فضایی استفاده کنید. رستوران مجموعه نیز با سرو انواع خوراکی‌ها غذایی لذیذ را در اختیارتان قرار می‌دهد.

خانه ملک

یکی از محبوب‌ترین دیدنی های مشهد در بهار خانه ملک نام دارد. این بنا در گذشته منزل حاج حسین ملک یکی از ثروتمندترین ساکنین مشهد بود. این بنا پس از مرمت به عنوان مرکز هنرهای سنتی میراث فرهنگی قرار گرفت. امروزه نیز به به عنوان یک بنای قاجاری نفیس مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرد. حیاط باصفا و فضای دلپذیر این خانه کاری کرده تا هر گردشگری از بودن در آنجا لذت ببرد.

مکان های دیدنی مشهد

دیگر دیدنی های مشهد

  • شاندیز
  • خانه توکلی
  • خانه داروغه
  • پارک ملت
  • برج رادکان
  • آرامگاه پیرپالاندوز

جمع بندی

دیدنی های مشهد همگی نشانگر فرهنگ و طبیعت این منطقه‌اند و برای هر گردشگری جذاب‌اند. چه بخواهید در طرقبه کباب میل کنید و چه بخواهید در حرم مطهر زیارت کنید تمام جاذبه‌های مشهد به خوبی شما را سرگرم می‌کنند. اگر دوست دارید تا با تور مشهد همراه شوید همکاران ما در کنار شما هستند.

برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS