از قشم چه سوغاتی بخریم؟

از قشم چه سوغاتی بخریم؟

جدیدترین مطالب گردشگری

قشم جزیره‌ای است بسیار زیبا و پر از سوغات فرهنگی، هنری و طبیعی! این جزیره در خلیج فارس واقع شده و محل زندگی انواع اقوام و اقلیت‌های مختلف است. به همین دلیل سوغات قشم تنوع فراوانی دارد که هرکدام تازگی و زیبایی را به ارمغان می‌آورند. در ادامه به برخی از معروف‌ترین سوغات قشم اشاره خواهیم کرد.

گلیم

گلیم یکی از اصیل‌ترین سوغات قشم است که در نواحی متعددی از ایران هم تولید می‌شود. این فرش دست بافت رنگارنگ توسط زنان بومی درست می‌شود. همچنین با رنگ و لعاب جذابش توجه هر فردی را به خود جلب می‌کند. امروزه گلیم‌های قشم تنوع رنگ و قیمت فراوان دارند. اما باید بدانید که به دلیل دست بافت بودن چندان هم ارزان نیستند. اما شکوه و جذابیتی که در گلیم قشم وجود دارد شما را وسوسه به خرید می‌کند! اگر خواهان خرید یک سوغات نفیس و با ارزش هستید توصیه می‌کنیم که خرید گلیم را از قلم نیندازید.

سوغات قشم

خرما

مگر می‌شود به قشم سفر کرد و طعم خرما آنجا را نچشید؟! خرما یکی از مقوی‌ترین سوغات قشم است که در کنار شیره‌ یک میان وعده لذیذ محسوب می‌شود. خرماهای قشم در انواع متنوعی مانند خرما خاص قشم، زاهدی، کناری، هلیلی و... یافت می‌شوند. هر نوع خرمای قشم دارای خصوصیات خاص و طعم منحصر به فردی است و در قیمت نیز تنوع دارند. تقریبا در تمام بازارهای قشم خرما به فروش می‌رسد. به همین دلیل خرید این سوغات در قشم کار سختی نیست.

صنایع دستی دریایی

از آنجایی در سواحل قشم صدف در اشکال مختلف پیدا می‌شود ساختن صنایع دستی دریایی نیز رواج دارد. مردم محلی قشم با جمع آوری صدف به ساختن عروسک‌ها و اشکال گوناگون می‌پردازند که برای مسافران جالب توجه‌اند. این نوع صنایع دستی معمولا با صدف، استخوان ماهی، مرجان و حلزون درست می‌شوند. صنایع دستی دریایی قشم ابعاد مختلفی هم دارند؛ لذا لازم نیست نگران حمل آن‌ها شوید.

نان محلی

پختن نان محلی یکی از علایق مردم قشم است. به همین دلیل تنوع خوبی در این نوع سوغات قشم هم وجود دارد. در قشم حدود 10 نوع نان محلی طبخ می‌شود که هم بوی خوبی دارند وهم طعمی عالی. در سفر به قشم پیشنهاد می‌کنیم که حتما طعم نان تموشی را بچشید. این نان با طعم خوبی که دارد سفر شما را خاطره‌انگیزتر می‌کند.  همچنین می‌تواند هدیه‌ای لذیذ برای عزیزانتان باشد.

کیک سنتی هلر

کیک سنتی هلر یک شیرینی محبوب و معروف در قشم است. این کیک به شکل‌های مختلفی تهیه می‌شود و در میان مردم قشم به عنوان یک خوراکی خاص و خوشمزه شناخته می‌شود. این کیک سنتی با استفاده از دارچین، هل و زعفران درست می‌شود. به همین دلیل طعم و بویی عالی دارد. همچنین در طبخ آن از خرما، بادام و پسته استفاده می‌شود. کیک سنتی هلر به دلیل مقوی بودن و طعم خوبش می‌تواند به عنوان یکی از بهترین سوغات قشم تلقی شود.

ادویه جنوبی

از آنجایی که قشم که به عنوان یک مرکز تجارت بین‌المللی در گذشته بوده است ادویه‌های این جزیره نیز از تنوع و تأثیرات فرهنگی گوناگونی برخوردار است. از جمله محبوب‌ترین ادویه‌های این خطه می‌توان به فلفل، هل، ادویه کاری و دارچین اشاره کرد. همچنین می‌توانید ادویه‌های مخصوص ترشی و کباب نیز از آنجا تهیه کنید.

سوغاتی قشم

صنایع دستی حصیری

صنایع دستی حصیری قشم یکی از صنایع دستی معروف و با ارزش است که در این جزیره تولید می‌شود. حصیر از نی تولید می‌شود و با استفاده از فنون و هنر دستی خاص، به شکل‌ها و طرح‌های متنوعی تبدیل می‌شود. یکی محبوب‌ترین صنایع دستی حصیری قشم سبد حصیری است. این نوع سبدها معمولاً برای نگهداری میوه‌ها، نان، آجیل و اشیاء خرد استفاده می‌شوند. ظرافت و زیبایی سبدهای حصیری آنها را به جزئی اساسی از دکوراسیون داخلی تبدیل می‌کند. کیف و کوله‌پشتی‌های حصیری قشم نیز از دیگر سوغات قشم شمرده می‌شوند که با طراحی های زیبا و منحصر به فرد تولید می‌شوند. این محصولات معمولاً با جزئیاتی از چرم و الیاف طبیعی دیگر تزئین می‌شوند و یک انتخاب محبوب برای استفاده روزمره و حتی سفر محسوب می‌شوند.

جمع بندی

قشم به عنوان یکی از مقاصد گردشگری محبوب ایران با سوغات منحصر به فرد خود توانسته است جاذبه‌ای برای گردشگران داخلی و خارجی باشد. با خرید سوغات قشم یادبودی خارق العاده برای عزیزانتان تهیه کنید. اگر دوست دارید تا به این جزیره رویایی سفر کنید تور قشم آرامش سفر را از دست ندهید.

برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS