بهترین غذا های کشور سوئیس | بررسی و معرفی

بهترین غذا های کشور سوئیس | بررسی و معرفی

جدیدترین مطالب گردشگری

فهرست مطالب

  • معرفی بهترین غذاهای کشور سوئیس
  • پلاته
  • خوراک بوندنرناستورت
  • زاپف، عروسی طلایی بر سر سفره‌ها
  • برش گوشت
  • ریزوتوی زعفران
  • تارت و کوئیچ دسر سوئیسی
  • راکلت
  • بیرچر موسلی
  • رشتی
  • فوندوی پنیر

معرفی بهترین غذاهای کشور سوئیس

اغلب غذاهایی که شما در سوئیس با آن‌ها مواجه می‌شوید بر پایه پنیر و سیب زمینی هستند و مواد اولیه تمامی غذاهای محبوب در کشور سوئیس در دسترس کشاورزان آلپ قدیمی می‌باشد. در ادامه با آرمش سفر قصد داریم شما را با بهترین غذاهای کشور سوئیس آشنا کنیم، مطمئن باشید که به هیچ عنوان در این کشور گشنه نخواهید ماند! به یاد داشته باشید در کشور سوئیس هیچ غذاهایی به عنوان غذاهای محلی سوئیس شناخته نمی‌شود و تمامی غذاهای موجود در این کشور مخلوطی از غذاهای برتر کورهای همسایه می‌باشد که با نسخه‌های سوئیسی تهیه شده‌اند و البته بدون شک کمی لذیذتر و خوشمزه‌تر هستند. اگر شما نیز مسافر یکی از تورهای سوئیس هستید امتحان کردن غذاهای لذیذ این کشور را فراموش کنید.

فوندوی پنیر

Cheese fondue و یا همان فوندوی پنیر یکی از وعده‌های عالی غذایی برای سهیم شدن با دوستان به شمار می‌رود. این غذا با استفاده از پنیرهای آب شده و مواد دیگری اعم از مقداری آرد ذرت و یا نشاسته ذرت، سیر و اغلب شربت‌های گیلاس تهیه شده است. به یاد داشته باشید فوندوی پنیر در ظرف‌های بسیار جذاب سرامیکی خاص با نام کاکلون (caquelon) سرو خواهد شد که برای ثابت نگه داشتن دمای فوندو در زیر این ظرف شما شاهد یک شعله بسیار کوچک خواهید بود.

برای سرو این غذای لذیذ سوئیسی تنها کافی است تکه‌های بسیار کوچکی از نان را با استفاده از چنگال‌های بلند و مخصوص برداشته و آن را در پنیر داغ غوطه ور کنید. لازم به ذکر است واژه فوندو برای دیگر غذاهای سوئیسی نیز به کر برده شده است که در آن‌ها غذاهای سوئیسی در قابلمه‌ای از مایع داغ غوطه ور هستند به عنوان مثال می‌توان به فوندوی شکلات و... اشاره کرد.

رشتی

Rösti و یا همان رشتی خوراک سیب زمینی بوده که با سرخ کردن و حتی در اغلب رستوران‌ها پخته شده در برش‌های گرد و مسطحی از سیب زمینی چاشنی‌دار خام و یا نیمه پخته در روغن تهیه می‌شوند. خارج این سیب زمینی ترد و در داخل آن نرم است. در برخی از رستوران‌ها رشتی مخلوطی از بیکن، پیاز و پنیر و حتی سیب می‌باشد.

رشتی در اغلب رستوران‌ها به عنوان غذایی فرعی در کنار نیمروی تخم مرغ و اسفناج و یا حتی گوشت سوسیس میل می‌شود. در حقیقت این غذا به عنوان وعده اصلی صبحانه توسط کشاورزان برن میل می‌شود، اما این روزها رشتی به عنوان بهترین غذاهای کشور سوئیس در سراسر رستوران‌ها سرو و به عنوان پیش غذا میل می‌شود.

بیرچر موسلی

ممکن است شما نیز یک بار موسلی را که نوعی صبحانه سوئیسی از غلات و  آجیل است را برای صبحانه میل کرده باشید. اما بهتر است بدانید این صبحانه برای اولین بار در سال 1900 توسط دکتر بنر با این باور که این وعده یک رژیم غذایی از غلات، حبوبات، میوه‌ها و سبزیجات است بهتر است یک رژیم سنگین مبتنی بر گوشت است در سوئیس اختراع شد!

دکتر وی بیرچر موسلی ترکیبی از دانه‌های جو له شده، آجیل، میوه، آب لیمو و شیر تغلیظ شده را برای بیماران خود در بیمارستان مسلولین زوریخ تهیه کرده است. این صبحانه همچنان در دسته بهترین غذاهای کشور سوئیس شناخته می‌شود البته دیگر تنها برای صبحانه میل نمی‌شود؛ بلکه گاهی اوقات در شب نیز سرو می‌شود.

راکلت

Raclette در حقیقت نام یک پنیر سوئیسی بوده که از شیر گاو، اندکی معطر تهیه شده است که کمی شبیه به پنیرهای سوراخ سوراخ سوئیسی می‌باشد؛ اما در حقیقت نام یک وعده غذایی بسیار مشهور در سراسر کشور سوئیس می‌باشد. امروزه در اغلب رستوران‌های سوئیس برش‌های راکت در تابه‌ها و یا حتی گریل‌های راکت بر روی میز آب می‌شوند و شما می‌توانید آن را به همراه سیب زمینی کوچک پخته شده با پوست، ترشی، سبزیجات، پیاز و نان میل کنید. تنها کافی است راکت را یک لایه آب کنید و آن را بر ری سبزیجات و گوشت کبابی خود بریزید تا با طعم اصیل این پنیر غذایی لذیذ را بچشید!

تارت و کوئیچ دسر سوئیسی

تارت و کوئیچ در حقیقت نوعی تارت مخصوص در سوئیس بوده که ماده اصلی تهیه شده این تارت از پنیر می‌باشد. تارت پنیری سوئیسی را شما می‌توانید در اندازه‌های مختلف خریداری کنید. این تارت‌ها به گونه‌ای تزیین می‌شوند که گویی یک اثر هنری هستند. شما می‌توانید این تارت را به عنوان میان وعده برای پیک نیک استفاده کنید و در میان طبیعت بکر سوئیس از طعم لذیذ آن لذت ببرید.

البته به یاد داشته باشید این تارت در کنار غذاهای اصلی کشور سوئیس نیز میل می‌شود که این غذاها اغلب گوشتی هستند و یا فقط شامل گوشت و ماهی پخته شده می‌باشند. لازم به ذکر است ارت و کوئیچ در انواع جشن‌ها و به ویژه جشن‌های تولد اصلی‌ترین غذایی است که شما در سر میزها مشاهده خواهید کرد.

ریزوتوی زعفران

زعفران در کشور سوئیس در کانتون سوئیس پرورش داده می‌شود که اصلی‌ترین و ضروری‌ترین عنصر غذای سنتی تیچینو به شمار می‌رود که اغلب با سوسیس و یا گوشت قرمز به همراه چاشنی و نوشیدنی سرو می‌شود. تیچینو جنوبی‌ترین بخش در کشور سوئیس بوده و مرز مشترکی با منطقه ایتالیایی پیدمونت و لمباردی دارد و یکی از اصلی‌ترین بخش‌های کشور سوئیس به شمار می‌رود که زبان رسمی آن‌ها ایتالیایی می‌باشد. Saffron risotto و یا همان ریزوتوی زعفران یک غذای آرامش بخش است که از برنج ریزوتو تهیه شده است که به آرامی با استاک، پیاز، رشته‌های زعفران و پنیر پخته شده است.

برش گوشت

از دیگر بهترین غذاهای کشور سوئیس می‌توان به برش گوشت اشاره کرد که به عنوان برش گوشت به سبک زوریخ نیز شناخته می‌شود. اما در صورتی که این غذا را در رستوران‌های غیر از شهر زوریخ مشاهده کنید به معنای آن است که این غذا با استفاده از قطعات باریک گوشت گوساله و گاهی اوقات جگر گوساله تهیه شده است. گوشت گوساله معمولاً به همراه قارچ، پیاز و کرم پخته می‌شود و در اغلب با رشتی، نودل و یا حتی برنج میل می‌شود.

زاپف، عروسی طلایی بر سر سفره‌ها

نان‌های بسیار متنوعی در کشور سوئیس شهرت پیدا کرده‌اند، اما یکی از محبوب‌ترین خوشمزه‌ترین آن‌ها، یک قرص نان سفید و نرم به نام زاپف می‌باشد. نان Zopf به راحتی در میان تمامی نان‌ها خود را به نمایش گذاشته است و به راحتی تشخیص داده می‌شود، زیرا یک قرص نان شبیه به گیس باف با پوسته طلایی می‌باشد و البته بسیار شبیه به نوعی نان سنتی به نام هالا می‌باشد. ممکن است برای شما نیز جالب باشد که بدانید کلمه زاپف و یا همان Zopf به معنای به هم تابیدن و یا بافتن است!

برخی از مردم سوئیس بر این باور هستند که ریشه این نان از رسم باستانی زنان بیوه که گیسوان خود را کوتاه کرده‌اند و با شوهران خود دفن کرده‌اند آمده است. خمیر اصلی این نان با استفاده از آرد سفید، شیر، تخم مرغ، کرده و مخمر تهیه شده است و به صورت گیسوان بافته شده به هم پیچیده شده است و سپس با زرده تخم مرغ به آن آغشته شده است. این نان به صورت سنتی در صبح یکشنبه‌ها میل می‌شود.

برنر پلاته

اگر شما نیز عاشقان گوشت هستید و احساس گرسنگی در کشور سوئیس کردید بهتر است برنر پلاته را امتحان کنید. این غذا شامل طیف بسیار وسیعی از گوشت و سوسیس می‌باشد که البته در اغلب اوقات می‌تواند شامل گوشت گاو، ژامبون، بیکن دودی، گوشت گاو دودی، گوشت دنده و استخوان مغزدار باشد. به یاد داشته باشید در این غذا شما با کلم رنده شده و خوش طعم، سیب زمینی و لوبیای خشک نیز رو به رو خواهید شد. این غذا برای اولین بار در سال 1798 تهیه شد و به مناسبت شکست برنیس توسط ارتش فرانسه در نویونگ میل شد.

خوراک بوندنرناستورت

خوراک بوندنرناستورت که در بسیاری از منوها با نام انگادینرناستورت نیز وجود دارد. این غذای اصلی شامل مغزهای خوشمزه و کاراملی شده است که در درون خمیر شیرین و نان پر شده است. ریشه اصلی این غذا به ایالت گراوبوندن سوئیس برمی‌گردد که محبوبیت بسیار زیادی نیز در بین گردشگران به دست آورده است. شما در سراسر کشور سوئیس می‌توانید از این نان‌ها خریداری کنید. البته به یاد داشته باشید هر یک از نانوایی‌ها روش پخت مخصوص به خود را دارند و خمیر شیرینی را با شکر، کرم کاراملی شده و مغزهایی اعم از گردو پر می‌کنند. این خوراک به عنوان دسر لذیذی در کنار یک فنجان قهوه و یا چای می‌تواند بسیار لذت بخش باشد.

Polenta and Braised Beef، غذایی سالم و لذیذ

این غذا در میان محلی‌های کشور سوئیس محبوبیت و شهرت بسیار زیادی دارد و از شهر ایتالیایی زبان بوده و کم کم در سراسر سوئیس نیز شهرت پیدا کرد. این غذا با استفاده از آرد ذرت پوره تهیه می‌شود و این پوره به صورت خمیر ضخیم بر روی دیگ مسی بر روی آتش پخته می‌شود و در نهایت با برش‌های گوشت گوساله به همراه سس به خصوص آن تهیه و سرو می‌شود.

سخن آخر

سوئیس بهشتی برای عاشقان غذا به شمار می‌رود. در رستوران‌های سراسر کشور سوئیس کمتر غذاهای بین المللی را پیدا خواهید کرد. اغلب این رستوران‌ها شما را با غذاهای لذیذی کشور سوئیس آشنا می‌کنند که هر یک از آن‌ها دارای دستور پخت مختص به خود می‌باشند. اغلب غذاهای سوئیسی دارای پنیر، سیب زمینی و سوسیس در خود هستند، به همین لیل کمتر کسی یافت می‌شود که از طعم لذیذ این غذاها لذت نبرد، اما باید گفت اگر قصد سفر به سوئیس را دارید، تور ویژه سوئیس ارامش سفر می تواند به شما کمک کند.


برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

021-54034000

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS