ترکیه؛ پل دو قاره، گهواره تمدن ها

ترکیه؛ پل دو قاره، گهواره تمدن ها

جدیدترین مطالب گردشگری

ترکیه کشوری است که با تاریخی غنی، فرهنگی رنگارنگ و جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیر، قلب گردشگران را تسخیر کرده است. این کشور که به دلیل موقعیت جغرافیایی منحصربه‌فرد خود پل ارتباطی بین آسیا و اروپا است. ترکیه از دیرباز کانون تمدن‌های بزرگ بوده و میراثی ارزشمند از معماری، هنر و فرهنگ را از خود به یادگار گذاشته است. از طرفی دیدنی‌های ترکیه باعث شده تا به یکی از ارزان‌ترین مقاصد گردشگری در دنیا تبدیل شود.


کشور ترکیه


تاریخچه‌ای پربار ترکیه

ترکیه سرزمینی است که در طول تاریخ، میزبان تمدن‌های بزرگ و قدرتمندی مانند هیتی‌ها، رومی‌ها، بیزانسی‌ها و عثمانی‌ها بوده است. هر یک از این تمدن‌ها آثاری ماندگار از خود بر جای گذاشته‌اند که امروزه به عنوان گنجینه‌های تاریخی این کشور شناخته می‌شوند. از جمله این آثار می‌توان به شهرهای باستانی افس، پاموکاله و کاپادوکیا اشاره کرد. وجود این همه تمدن باعث شده تا جاهای دیدنی ترکیه متنوع‌ باشد و افراد با هر سلیقه‌ای را جذب خود کند.

فرهنگی غنی و متنوع ترکیه

ترکیه کشوری با فرهنگی غنی و متنوع است. آداب و رسوم، موسیقی، رقص و غذاهای ترکی، ترکیبی از سنت‌ها و تأثیرات مختلف است. مساجد باشکوه، حمام‌های ترکی، بازارهای سنتی و خانه‌های چوبی، جلوه‌هایی از معماری و هنر ترکی هستند. به طوری که هر گردشگری را به وجد می‌آورند.

جاذبه‌های گردشگری ترکیه

ترکیه جاذبه‌های گردشگری بسیار متنوعی دارد که برای هر سلیقه‌ای جذاب است. از جمله دیدنی‌های ترکیه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

شهرهای تاریخی


استانبول، آنکارا، ازمیر و بورسا از جمله شهرهای مهم و تاریخی ترکیه هستند. هرکدام با داشتن جذابیت‌های بکر زیبایی‌های زیادی دارند؛ به طوری که برای هرکدام تورهای جداگانه اجرا می‌شود.


شهرهای ترکیه



سواحل زیبای دریای مدیترانه و اژه


سواحل ترکیه با آب‌های نیلگون و ماسه‌های طلایی، مقصدی محبوب برای گردشگران است. از مشهورترین سواحل ترکیه می‌توان به ساحل مارماریس، ساحل بلک، ساحل فتحیه و ساحل آلانیا اشاره کرد. همچنین در همه آن‌ها می‌توان به حمام آفتاب، آبتنی، قایق سواری و والیبال ساحلی پرداخت.


کلیسای ایا صوفیه


این بنای تاریخی که در استانبول قرار دارد، یکی از زیباترین نمونه‌های معماری بیزانسی در جهان است. کلیسا ایاصوفیه بخش‌های زیادی مانند موزه، محراب، منبر، تالار و غیره دارد. همچنین به عنوان یکی از محبوب‌ترین دیدنی‌های ترکیه همواره مورد بازدید مسافران تور ترکیه قرار می‌گیرد.


مسجد آبی


این مسجد باشکوه با کاشی‌های آبی رنگ، یکی از نمادهای استانبول است. مسجد آبی یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های توریستی ترکیه است که بین سال‌های 1609 تا 1616 ساخته شده است. از دیرباز این مسجد محل عبادت و گردهمایی‌های مذهبی بود. همچنین با داشتن بخش‌هایی مانند کتابخانه، آشپزخانه، صحن و غیره وسعت زیادی دارد.


کاپادوکیا


این منطقه با خانه‌های سنگی، کلیساهای زیرزمینی و بالن‌سواری، یکی از عجیب‌ترین و زیباترین مناطق جهان است. وجود چشم‌انداز شهر و کوه آنجا را به یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی ترکیه تبدیل کرده است. به طوری که امروزه تورهای زیادی به مقصد آنجا اجرا می‌شود.

شهرهای ترکیه



پاموکاله


این منطقه با حوضچه‌ههای سفید رنگ آهکی و آب‌های گرم، یکی از عجایب طبیعی جهان است. حوضچه‌های پاموکاله محل جمع شدن آب‌های آهکی زیرزمینی است. همچنین با داشتن منیزیوم و کلسیم همواره به عنوان چشمه آب طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرند. حوضچه‌های پاموکاله یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های ترکیه است که شهرتی جهانی دارند.


اقتصاد ترکیه

ترکیه دارای اقتصادی رو به رشد است. صنعت گردشگری، نساجی، خودروسازی و کشاورزی از جمله مهم‌ترین بخش‌های اقتصاد ترکیه هستند.


اقتصاد ترکیه


مردم ترکیه

مردم ترکیه مهمان‌نواز و خونگرم هستند. آن‌ها به فرهنگ و تاریخ خود بسیار افتخار می‌کنند و به گرمی از گردشگران استقبال می‌کنند.

رزرو تور ترکیه

ترکیه کشوری است که با تاریخ غنی، فرهنگی متنوع، جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر و مردمی خونگرم هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود می‌کشاند. این کشور مقصدی ایده‌آل برای سفرهای تفریحی، تاریخی و فرهنگی است. برای رزرو تورهای ترکیه می‌توانید روی کمک آرامش سفر حساب کنید. همکاران ما در تمام ساعات کاری در کنارتان هستند تا راهنماییتان کنند.


برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

021-54034000

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS