ترابزون؛ سرزمین تاریخ و طبیعت

ترابزون؛ سرزمین تاریخ و طبیعت

جدیدترین مطالب گردشگری

ترابزون نگین درخشان شمال ترکیه با جاذبه های تاریخی و طبیعی بی نظیر مسافران را به سفری خاطره انگیز دعوت می‌کند. دیدنی‌های ترابزون هم باشکوه‌اند و هم تماشایی. از قلعه‌های باستانی و مساجد باشکوه گرفته تا کوه‌های سرسبز و سواحل زیبا ترابزون برای هر سلیقه ای چیزی برای ارائه دارد.


تور ترابزون



قلعه ترابزون

اولین دیدنی ترابزون که نباید از دست داد قلعه ترابزون است. این قلعه عظیم که بر فراز شهر واقع شده است زمانی مقر امپراتوری ترابزون بود. این دژ در گذشته یکی از اصلی‌ترین نقاط شهر بوده است که مانع از نفوذ دشمنان می‌شد. قدمت قلعه ترابزون به دوران بیزانس برمی‌گردد و در آن زمان شامل 3 بخش بود. هر بخش آن در دوره‌های مختلف ساخته شده است. به همین دلیل با مجموعه‌ای از آثار اعصار مختلف رو به رو هستیم. قدم زدن در میان دیوارهای سنگی و برج های باشکوه، سفری به دوران گذشته است. تجربه‌ای که نباید از دست داد!


مسجد گلبهار


یکی دیگر از دیدنی‌های ترابزون مسجد گلبهار است که توسط سلطان سلیم اول به یاد مادرش ساخته شد. این بنا در سال 1514 ساخته شده است و معماری سنتی را می‌توان در آنجا دید. وجود یک باغ جذاب در آن باعث شده تا هرگردشگری تور ترابزون را جذب خود کند. مسجد گلبهار با معماری عثمانی و کاشی کاری های ظریف یکی از زیباترین مساجد ترابزون است که با بازار فاصله کمی دارد.


دیدنی های ترابزون



صومعه سوملا

صومعه سوملا یکی از قدیمی‌ترین عبادتگاه‌های دنیای مسیحیت است که بر روی صخره‌های کوهستان ساخته شده است. این مکان مقدس به عبادتگاه مریم مقدس هم نامیده می‌شود و در دوره‌های مختلف تکمیل شد. با اینکه امروزه از جذابیت کاشی کاری آن کم شده است؛ اما همچنان زیبایی را می‌توان در آنجا دید. صومعه سوملا در گذشته علاوه بر عبادت مکانی برای فرار از دست دشمن بود. به مرور زمان تردد به آنجا کم شد و حالا یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی ترابزون است. اگر عاشق طبیعت و فرهنگ مسیحیت هستید بازدید از آن را فراموش نکنید.
این صومعه که در دل کوهستان پنهان شده، یکی از مهم ترین اماکن مذهبی مسیحیان ارتدوکس در ترکیه است.


موزه ترابزون

یکی دیگر از دیدنی‌های ترابزون موزه این شهر است که در عمارتی قدیمی قرار دارد. این موزه در اوایل قرن 20 میلادی برای اسکان بانکدار معروف کوستاکی تئوفیلاکتوس ساخته شد. نمای زیبا و جذاب آن باعث شده تا سوژه خوبی برای عکاسی کردن باشد. در این موزه می توانید با تاریخ و فرهنگ غنی ترابزون آشنا شوید و اشیا قدیمی از فرهنگ این شهر ببینید.


جاهای دیدنی ترابزون



دیگر دیدنی‌های ترابزون

  • غار چال
  • حمام ترکی
  • بازار بدستن
  • دریاچه اوزون گل
  • مسجد بیوک فاتح
  • قصر آتاتورک
  • صومعه وازلون
  • باغ گیاهشناسی



رزرو تور ترابزون


اگر دوست دارید تا راهی ترابزون شوید آرامش سفر برایتان پیشنهادات ویژه‌ای دارد. همکاران ما با اجرای تور ترابزون خاطرات خوبی را برایتان رقم می‌زنند. برای کسب اطلاعات بیشتر کافیست با شماره‌های موجود در سایت تماس گرفته و از کارشناسان ما راهنمایی بخواهید.

برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

021-54034000

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS