قبرس؛ زادگاه آفرودیت

قبرس؛ زادگاه آفرودیت

جدیدترین مطالب گردشگری

قبرس زادگاه افرودیت الهه عشق کشوری جزیره‌ای است که در تاریخ و افسانه غرق شده است. دیدنی‌های قبرس در نوع خود ستودنی‌‌اند. فراتر از جذابیت افسانه‌ای آن قبرس کلکسیونی از زیبایی‌های طبیعی، گنجینه‌های فرهنگی و شور و نشاط را ارائه می‌دهد. چه به دنبال کاوش در ویرانه‌های باستانی باشید و چه استراحت در سواحل بکر؛ چه شیفته گشت و گذار در کوه‌های دیدنی یا چشیدن غذاهای لذیذ باشید قبرس برای هر مسافری چیزی برای ارائه دارد.


محوطه باستان شناسی پافوس


محوطه باستان شناسی پافوس یکی از تماشایی‌ترین دیدنی‌های قبرس است. این پارک که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است مجموعه‌ای از ویرانه‌های رومی و یونانی را به نمایش می‌گذارد. در آنجا موزاییک‌های ظریف خانه دیونیزوس را تحسین می‌کنید و در آمفی تئاتر باستانی قدم می‌زنید. بقایای معابد تاریخی مختص به آفرودیت و آپولو را می‌بینید و به عمق تاریخ سفر می‌کنید.


دیدنی های قبرس


مقبره‌های پادشاهان


با وجود این مقبره‌های زیرزمینی باشکوه برای پادشاهان ساخته نشده بودند. این گورستان‌های مجلل که در دل صخره‌ها حفر شده‌اند در دوران هلنیستی و رومی برای مقامات عالی رتبه ساخته شده‌اند. مقبره پادشان یکی از باشکوه‌ترین دیدنی‌های قبرس است که نباید از دست دادو

کوریون


این شهر باستانی که بر فراز صخره‌ای دیدنی مشرف به دریای مدیترانه قرار گرفته بقایای رومی و یونانی-بیزانس را به نمایش می‌گذارد. تئاتر رومی و کلیسای این مجموعه تاریخ زیادی را از گذشته قبرس روایت می‌کند. اگر دوست دارید تا سوار بر ماشین زمان به گذشته سفر کنید پیشنهاد می‌کنیم که بازدید از شهر باستانی کوریون را از دست ندهید.

دیدنی های قبرس



نیکوزیا


یکی دیگر از اصلی‌ترین دیدنی‌های قبرس شهرنیکوزیا است. این شهر در طول تاریخ حوادث زیادی را به خود دیده است. نیکوزیا به دلیل داشتن دانشگاه‌های متعدد و اقتصادی همواره مقصدی ارزان برای دانشجویان خارجی است. همچنین وجود جاهای دیدنی متنوع و مراکز خرید لوکس آنجا را به یکی از جذاب‌ترین جاها برای توریست‌ها بدل کرده است.

سالامیس


این شهر که زمانی یک پادشاهی باستانی قدرتمند بود، در نزدیکی فاماگوستا قرار دارد. ویرانه‌های جذاب این شهر بزرگ باستانی از جمله ژیمنازیوم، حمام‌ها و تئاتر رومی را نباید از دست بدهید. شهر سالامیس چندین تندیس را در خود جای داده که از روزهای دور به ارمغان مانده‌اند.


دیدنی های قبرس


پاشنه‌ای از شکوه؛ سواحل و عجایب طبیعی قبرس

ساحل نیسی


این ساحل رویایی در ایا ناپا با آب‌های فیروزه‌ای شفاف، شن‌های نرم طلایی و یک جزیره کوچک که با گذرگاهی به ساحل متصل می‌شود خودنمایی می‌کند. در آنجا می‌توانید از انواع ورزش‌های آبی لذت ببرید، آفتاب بگیرید یا در کلاب‌های پر جنب و جوش شبانه آنجا تفریح کنید.

خلیج انجیر


یکی دیگر از دیدنی‌های قبرس خلیج انجیر است که با آب‌های آرام، مناطق کم‌عمق ایده‌آل برای خانواده‌ها و انواع گزینه‌های ورزش‌های آبی، محیطی زیبا را ارائه می‌دهد. در آنجا می‌توانید روی تخت‌های آفتابگیر استراحت کنید یا از غواصی و تفریح در دنیای زیر آب لذت ببرید. همچنین می‌توانید از غذاهای خوشمزه در رستوران‌های ساحلی لذت ببرید.


جاهای دیدنی انجیر


شبه جزیره اکاماس


این شبه جزیره که به عنوان منطقه حفاظت شده Natura 2000 تعیین شده پناهگاهی برای دوستداران طبیعت است. در آنجا می‌توانید مسیرهای پیاده‌روی زیبا قدم بزنید، خلیج‌های خلوت با آب‌های شفاف را کشف کنید و گونه‌های نادر گیاهی و جانوری مانند لاک‌پشت دریایی سرپهن را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید با قایق به دریا بروید و شنا کنید.

کوه‌های ترودوس


توصیه می‌کنیم که از گرمای تابستان فرار کنید و کوه‌های ترودوس، بلندترین رشته کوه جزیره را کشف کنید. همچنین چندین روستا در آنجا وجود دارد که جذابیت زیادی برای ماجراجویی دارند. آب و هوای خوب و چشم‌انداز معرکه آنجا باعث شده تا به یکی از محبوب‌ترین دیدنی‌های قبرس تبدیل شود.

رزرو تور قبرس


برای همراه شدن با تور قبرس می‌توانید روی کمک آرامش سفر حساب کنید. همکاران ما در تمام ساعات کاری پاسخگو شما هستند.


برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

021-54034000

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS