همه چیز درباره وین

همه چیز درباره وین

جدیدترین مطالب گردشگری

وین پایتخت اتریش شهری سرشار از تاریخ، هنر، موسیقی و معماری است که به حق به آن لقب "عروس شهرهای اروپا" داده‌اند. دیدنی‌های وین هرکدام عالمی دارد. قدم زدن در خیابان‌های این شهر گویی سفری در اعماق تاریخ است، از بناهای باشکوه امپراتوری هابسبورگ گرفته تا موزه‌‌های بی‌نظیر و کافه‌های دنج و قدیمی. وین شهری زنده و پویاست که در هر گوشه‌اش می‌توان جاذبه‌ای جدید کشف کرد.

قصر شون‌برون


قصر شون برون یکی از مشهورترین دیدنی‌های وین است/ این قصر باشکوه محل سکونت تابستانی امپراتوران اتریش بوده و از جمله میراث جهانی یونسکو است. باغ‌های زیبای شون‌برون، هزارتو، باغ وحش و موزه کالسکه از جمله جاذبه‌های این مجموعه هستند. این مجموعه مانند گالری بزرگی است که وسایل پادشاهان گذشته را در خود جای داده است. همچنین با کمک راهنمایان این مجموعه به دیدنی بخش‌های متنوع کاخ می‌روید. تالارها، اصطبل، انبار، زندان، مطبخ و اتاق خدمتکارها را می‌توان در بازدید از قصر شون برون دید.



دیدنی های وین



قصر هافبورگ


از دیگر جاهای دیدنی وین می‌توان به قصر هافبورگ اشاره کرد. این قصر عظیم قلب امپراتوری هابسبورگ بوده و امروزه محل اقامت رئیس جمهور اتریش و چندین موزه است. آپارتمان‌های امپراتوری، موزه سیسی و موزه تاریخ طبیعی از جمله دیدنی‌های این قصر هستند. در آنجا می‌توانید سقف نقاشی شده جذابی ببینید که هوش از سرتان می‌برد. همچنین گچکاری‌های این مجموعه در نوع خود تماشایی است.

موزه تاریخ هنر


موزه تاریخ هنر یکی دیگر از دیدنی‌های وین است که در سفر به اتریش نباید از دست داد. این موزه یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های هنر جهان است و در آن آثاری از هنرمندان مشهوری مانند میکل‌آنژ، رافائل و تیتین نگهداری می‌شود. همچنین معماری باشکوه این بنا هوش از سر هر گردشگری می‌برد. به یاد داشته باشید که در بخش‌هایی از این مجموعه عکاسی کردن ممنوع است.


جاهای دیدنی وین



باغ‌های بورگ


مگر می‌شود به وین سفر کرد و به دیدن باغ‌های بورگ نرفت؟ این باغ‌های زیبا از جذاب‌ترین دیدنی‌های وین محسوب می‌شوند که در قلب شهر وین قرار دارند و مکانی عالی برای پیاده‌روی و استراحت‌اند. مجسمه‌ها، فواره‌ها و گلخانه‌های متعددی در این باغ‌ها وجود دارند. هر از گاهی فستیوال‌های نقاشی در آنجا برگزار می‌شود که حال و هوای باغ را عوض می‌کند.


موزه آلبرتینا


این موزه مجموعه بی‌نظیری از نقاشی، طراحی و چاپ دارد و آثار هنرمندان مشهوری مانند داوینچی، رمبراند و گوگول را در خود جای داده است. موزه آلبرتینا کمتر در برنامه بازدید تور وین قرار می‌گیرد. اما همواره به گردشگران پیشنهاد می‌کنیم که در زمان آزاد خود حتما سری به آنجا بزنند.


دیدنی های وین


موزه تاریخ طبیعی

این موزه به تاریخ طبیعی زمین و حیات وحش اختصاص دارد و در آن اسکلت دایناسورها، سنگ‌های قیمتی و شهاب سنگ‌ها به نمایش گذاشته شده‌اند. اگر در سفر به وین کودک خردسال همراه دارید پیشنهاد می‌کنیم که حتما به دیدن موزه تاریخ طبیعی بروید.

خانه اپرای دولتی وین


از آنجایی که جاهای دیدنی وین کم نیست خانه اپرا این شهر نیز تماشایی است. این خانه اپرا یکی از مشهورترین خانه‌های اپرای جهان است و هر ساله میزبان اجراهای اپرا و باله از سراسر دنیا است. در واقع هنر رقص و اپرا اروپا را باید در آنجا دید. همواره توصیه ما به گردشگران این است که از قبل بلیط بازدید از این مجموعه را دریافت کنند و تجربه خوبی را رقم بزنند.


چرخ و فلک وین


یکی از پرهیجان‌ترین دیدنی‌های وین است چرخ و فلک وین است. این چرخ و فلک در پارک پراتر وین قرار دارد و از آن می‌توانید نمایی پانوراما از شهر را ببینید. این تفریح یکی از ارزان‌ترین تجربیات گردشگران است که نباید از آن غافل شد. مخصوصا در زمان غروب آفتاب لحظات دلنشینی را می‌توان در آنجا تجربه کرد.


جاذبه های توریستی وین



رودخانه دانوب


مگر می‌شود به وین سفر کرد و به دیدن رودخانه دانوب نرفت؟ این رودخانه زیبا از میان شهر وین عبور می‌کند و می‌توانید با قایق در آن گشت بزنید.همچنین در کنار آن کافه‌های دنجی وجود دارد که خوشمزه‌ترین خوراکی‌ها را سرو می‌کنند. تفرحات کنار رود دانوب سرگرمی جذابی‌اند که می‌توانند نیمی از روزتان را به خود اختصاص دهند.


کلیسای جامع سنت استفان

این کلیسای باشکوه با معماری گوتیک خود یکی از نمادهای شهر وین است. مجسمه کاری و گچبری رویایی کلیسا سنت استفان کاری کرده که شهرت جهانی پیدا کند و سالانه میلیون‌ها گردشگر از آن بازدید کنند. این مکان مقدس بخش‌های زیادی برای دیدن دارد که محراب تماشایی‌ترین آن است.


دیدنی های وین



باغ وحش شون‌برون


از دیگر دیدنی‌های وین می‌توان به باغ وحش شون برون اشاره کرد. این باغ وحش قدیمی‌ترین باغ وحش جهان است و در آن حیوانات مختلفی از سراسر دنیا نگهداری می‌شود. همچنین فضای وسیع و سرسبز آن باعث شده تا بتوان در کمال آرامش به دیدن حیوانات پرداخت. باغ وحش شون برون جایی جذاب برای کودکان و بزرگسالان است و پیشنهاد می‌کنیم که از آن غافل نشوید.

در وین چی بخوریم؟

در ادامه معروف‌ترین خوراکی‌های وین را معرفی می‌کنیم.

وینر اسنیتسل


این غذای مشهور اتریشی از گوشت گوساله نازک و ترد تهیه می‌شود و معمولاً با سیب‌زمینی سرخ‌کرده و سس لیمو سرو می‌شود.


تارت زاخر


این کیک شکلاتی اتریشی با مربای زردآلو و خامه پوشیده شده است و یکی از محبوب‌ترین دسرهای وین است.


جاهای دیدنی وین


قهوه و شیرینی‌ها


وین به کافه‌های دنج و قدیمی‌اش معروف است که در آنها می‌توانید انواع قهوه و شیرینی‌های خوشمزه را امتحان کنید.


بهترین زمان سفر به وین

بهترین زمان سفر به وین:بهار (از مارس تا مه) و پاییز (از سپتامبر تا نوامبر) بهترین زمان برای سفر به وین هستند. در این فصول هوا معتدل و آفتابی است.


جاذبه های توریستی وین


اطلاعات عمومی وین


  •  سیستم حمل و نقل عمومی وین بسیار کارآمد است و می‌توانید به راحتی با استفاده از مترو، اتوبوس و تراموا در شهر تردد کنید.
  • زبان رسمی وین آلمانی است، اما انگلیسی نیز به طور گسترده صحبت می‌شود.
  • واحد پول اتریش یورو (EUR) است.

رزرو تور اتریش


وین شهری زیبا و دیدنی است که هر ساله گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند. اگر به دنبال سفری فرهنگی و تاریخی هستید، وین مقصدی ایده‌آل برای شما خواهد بود. برای رزرو تور اتریش می‌توانید با شماره‌های موجود در سایت تماس گرفته و در کمترین زمان راهی سفر شوید.



برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

021-54034000

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS