دیدنی‌های چک

دیدنی‌های چک

جدیدترین مطالب گردشگری

اگر می‌دانستید کشور چک چقدر زیباست سفر به آن را در اولویت خود قرار می‌دادید. دیدنی‌های چک هرکدام مثل کتاب تاریخ بازدیدکنندگان را به دل تاریخ می‌برند. از قلعه‌های باشکوه گرفته تا پل‌های سنگی این کشور هرکدام جاذبه‌ای تماشایی برای عکاسی کردن‌اند. در این مقاله به معرفی محبوب‌ترین جاهای دیدنی جمهوری چک می‌پردازیم.


ساختمان شهرداری پراگ


یکی از معروف‌ترین دیدنی‌های چک ساختمان شهرداری در پراگ (پایتخت چک) است. گرچه این شهر جاهای دیدنی زیادی دارد؛ اما این ساختمان حال و هوای دیگری دارید. ساختمان شهرداری در سال 1912 ساخته شده است و نمای بیرونی آن شکوه و جلال زیادی دارد. این ساختمان با نقاشی‌های وسیع و گنبدی گرد و بزرگ بسیار وسیع طراحی شده است. همچنین در داخل آن گچ‌کاری جذابی می‌توان دید که در نوع خود منحصر به فرد است. بازدید از ساختمان شهرداری پراگ رایگان است و دیدن آن را به هر گردشگر تور چک پیشنهاد می‌کنیم.


ساختمان شهرداری پراگ



کلیسا جامع سنت ویتوس


یکی دیگر از دیدنی‌های پراگ کلیسا جامع سنت ویتوس است. این بنای مقدس حدود 1000 سال قدمت دارد و در قرن 10 میلادی ساخته شده است. در کلیسای سنت ویتوس چندین پادشاه و ملکه نیز دفن شده‌اند و می‌توان سنگ قبر باشکوه آن‌ها را دید. سنگ کاری این بنا نیز در نوع خود دیدنی است. به طوری که از فاصله دور می‌توان ابهت کلیسا را دید. این مجموعه شامل محراب، ساعت، برج، حیاط و نمازخانه است که همگی مورد بازدید مسافران قرار می‌گیرند.


پل چارلز


از دیگر دیدنی‌های چک می‌توان به پل چارلز اشاره کرد. ساخت این پل سنگی در سال 1357 آغاز شد و تا قرن 15 ادامه داشت. پل چارلز یکی از قدیمی‌ترین ابنیه شهر است که دید وسیعی به کل شهر دارد. همچنین در دو طرف آن برج قرار دارد که در گذشته کار دیدبانی انجام می‌دادند. پل چارلز همواره جایی برای اجرای موسیقی خیابانی است که باعث جذب گردشگران زیادی شده است. اگر روزی بخت با شما یار شد و به پراگ رفتید حتما در کنار این پل با کمک دوربین‌های موجود شهر را تماشا کنید.


جاهای دیدنی چک



قلعه پراگ


یکی دیگر از جاهای دیدنی چک قلعه پراگ است. این دژ باشکوه در سال 880 میلادی ساخته شده است. قلعه پراگ در گذشته محل اقامت پادشاهان روم مقدس و سپس رئیس جمهور چک بوده است. اکنون نیز به یکی از تماشایی‌ترین جاذبه‌های توریستی بدل شده است. از جمله بخش‌های آن می‌توان تالار، اصطبل، حیاط، کلیسا، زندان و آشپزخانه اشاره کرد. قلعه پراگ یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های توریستی چک است که بازدید از آن به هر گردشگری پیشنهاد می‌شود.


میدان ونس سالز


از دیگر جاهای دیدنی چک می‌توان به میدان ونس سالز اشاره کرد. این میدان در دل شهر پراگ واقع شده و جای خوبی برای خرید سوغات چک است. وجود فروشگاه‌های متعدد و کافه‌های دنج در حوالی آن باعث شده تا همواره یکی از شلوغ‌ترین نقاط شهر باشد. همچنین در حوالی میدان ونس سالز بازار محلی قرار دارد که انواع صنایع دستی و شیرینی در آن به فروش می‌رسد. اگر قصد خرید ارزان دارید یا می‌خواهید غذایی سنتی نوش جان کنید پیشنهاد می‌کنیم که حتما سری به میدان ونس سالز بزنید.


جاذبه های دیدنی پراگ



تئاتر ملی پراگ


اگر عاشق تئاتر و رقص باله هستید حتما سری به تئاتر ملی پراگ بزنید. این مجموعه در کنار ساحل ولتاوا قرار گرفته است و تجربه منحصر به فردی را رقم می‌زند. در آنجا هرشب تئاتر، رقص باله و نمایش‌های کمدی اجرا می‌شود که حسابی مهیج‌اند. همچنین معماری آن هوش از سرتان می‌برد. پنجره‌های بزرگ، نقاشی‌های وسیع، گچبری‌های ناب و رنگ آمیزی باشکوه تئاتر ملی شما را جادو می‌کند. این بنا به عنوان هویت ملی کشور چک شناخته می‌شود. به طوری که شهرت جهانی پیدا کرده و جهانگردان زیادی را به سمت خود می‌کشاند.


ساعت نجومی


یکی از جالب‌ترین دیدنی‌های چک ساعت نجومی است که در دل شهر پراگ قرار دارد. این ساعت در قرن 15 میلادی ساخته شده است و در کنار تصویر 12 حیواریون عیسی مسیح کشیده شده است. ساعت نجومی پراگ یادگار دوران قرون وسطی است و شما را به روزهای دور این سرزمین می‌برد. در کنار این ساعت چندین مسجمه گوتیک نیز وجود دارد که به جذابیت آن افزوده است. این ساعت که فاصله کمی با میدان اصلی شهر دارد از فاصله دور هم قابل مشاهده است.


جاذبه های توریستی چک



گالری ملی پراگ


یکی از مدرن‌ترین دیدنی‌های چک گالری ملی است. این گالری نیز در پارگ قرار دارد و در گذشته کاخی باشکوه بود. این بنا در سال 1925 ساخته شد و در نوع خود یکی از جدیدترین ساختمان‌های شهر بود. امروزه این گالری آثارهنرمندانی چون پیکاسو و مونه را در خود جای داده است. همچنین در بخش‌های مختلف آن می‌توان شاهد برگزاری کارگاه‌هایی بود که آموزش فرهنگی ارائه می‌دهند. اگر عاشق هنر هستید پیشنهاد می‌کنیم که بازدید از گالری ملی پراگ را از دست ندهید.


کلیسا سنت نیکولاس


یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های چک کلیسا سنت نیکولاس است که به سبک باروک ساخته شده است. این بنا در میدان کوارتز قرار دارد که باعث شده دسترسی خوبی به هتل‌های پراگ داشته باشد. یکی از جذابیت‌های کلیسا سنت نیکولاس ناقوس آن است که در آن گردشگران اجازه دارند تا بالا بروند. جالب است بدانید که در این بنا هرازگاهی کنسرت اجرا می‌شود که حال و هوای جالبی ایجاد می‌کنند. کلیسا سنت نیکولاس چشم‌اندازی رویایی به کل شهر دارد و سوژه‌های مناسبی برای عکاسی در اختیارتان قرار می‌دهد.


جاهای دیدنی چک



شهر پلزن


تاکنون بیشتر جاذبه‌های توریستی شهر پراگ معرفی شدند! اما همه کشور چک که پراگ نیست! یکی دیگر از شهرهای جذاب این کشور پلزن نام دارد. این شهر به تنوع نوشیدنی مشهور است. به طوری که در کافه‌های آن حق انتخاب زیادی دارید. علاوه بر آن کلیسای جامع سنت بارتولومئو در این شهر یکی از باشکوه‌ترین جاذبه‌ها است که نباید از دست داد. این شهر برای بازدید 1 روزه گزینه خوبی است؛ چرا که هم جاهای دیدنی متنوعی دارد و کافه‌های دنج.


رزرو تور چک


اگر شیفته قدم زدن در کوچه پس کوچه‌های تاریخ هستید تور چک بهترین گزینه است. این تور شما را به یکی از دیدنی‌ترین جاهای اروپا می‌برد و غافلگیرتان می‌کند. برای رزرو این تور کافیست با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید. همکاران ما در کنار شما هستند تا راهنماییتان کنند.


برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

021-54034000

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS