سوغات استانبول چیست؟

سوغات استانبول چیست؟

جدیدترین مطالب گردشگری

مگر می‌شود به استانبول سفر کرد صنایع دستی این شهر زیبا را نخرید؟ سوغات استانبول هم تنوع زیادی دارد و هم قیمت‌های مناسبی. از شیرینی‌های سنتی این شهر گرفته تا صنایع دستی آن همگی گزینه خوبی برای هدیه دادن محسوب می‌شوند. در این مقاله قصد داریم تا محبوب‌ترین آن‌ها را به شما معرفی کنیم تا در صورت سفر به استانبول آگاهانه خرید کنید.


قهوه ترک


یکی از لذیذترین خوراکی‌های ترکیه قهوه ترک است. این نوع قهوه از آن دسته سوغات استانبول است که شهرتی جهانی دارد. طعم و بو خوب ان باعث شده تا در کافه‌ها سرو شود و حالا یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی‌های بین المللی است. قهوه ترک در سراسر کشور ترکیه به فروش می‌رسد؛ اما کیفیت آن در استانبول چیز دیگری است. این قهوه به صورت پودر در بسته‌بندی‌های مختلف تولید می‌شود و قیمت‌های متنوعی دارد. برای خرید آن نیز می‌توانید از تمام فروشگاه‌های سراسر شهر یا بازارهای محلی تهیه کنید.


سوغات استانبول



ادویه‌های ترک


یکی دیگر از محبوب‌ترین سوغات استانبول ادویه‌های ترک است. ادویه‌هایی که در فرهنگ این کشور ریشه دارند و حتی به کشورهای دیگر صادر می‌شوند. از جمله معروف‌ترین ادویه‌های ترک می‌توان به سماق، پاپریکا و فلفل قرمز اشاره کرد. این قبیل ادویه‌ها در بازار ادویه به وفور به فروش می‌رسند. به همین دلیل در این بازار می‌توانید با تنوع زیادی از آن‌ها رو به رو شوید. ادویه ترک بسته به بسته‌بندی قیمت‌های گوناگونی دارند؛ اما معمولا در بازار ادویه با بهترین قیمت به فروش می‌رسند.


چرم


در خرید سوغات ترکیه از چرم این کشور نمی‌توان گذشت! چرم استانبول به دلیل طبیعی بودن کیفیتی عالی دارد و در اقلام زیادی کاربرد دارد. با این چرم انواع کیف، کمربند، کلاه و غیره درست می‌شود. همچنین رنگ‌بندی آن‌ها بیشتر شامل قهوه‌ای و مشکی است. چرم ترکیه چندان ارزان نیست؛ اما به کیفیت آن می‌ارزد. اگر می‌خواهید هدیه‌ای نفیس برای خودتان یا عزیزانتان تهیه کنید از خرید چرم استانبول غافل نشوید.


ظروف سرامیکی


یکی دیگر از پرطرفدارترین سوغات ترکیه ظروف سرامیکی است. این نوع ظروف تنوع بسیار زیادی دارند. انواع بشقاب، شمعدان، کوزه، لیوان و غیره از جنس سرامیک تولید می‌شود که صادر هم می‌شوند. رنگ جذاب آن‌ها باعث شده تا گزینه خوبی برای تزئین منزل باشند. به گونه‌ای که هر گردشگر خوش سلیقه‌ای در بازگشت از استانبول یکی از این اقلام را به همراه دارد. برای خرید ظروف سرامیکی می‌توانید به فروشگاه‌های نزدیک میدان تکسیم یا بازارهای سنتی مراجعه کرده و ارزان‌ترین آن‌ها را خریداری کنید.


سوغات ترکیه



باسلوق


اگر عاشق شیرینی هستید خرید باسلوق را از قلم نیندازید. این شیرینی خوش طعم در رنگ‌ها و طعم‌های مختلفی تولید می‌شوند و در بازارهای سنتی به فروش می‌رسند. همچنین بسته بندی‌های مختلفی دارند که باعث شده قیمت آن‌ها متغیر باشد. باسلوق ترکیه یکی از خوشمزه‌ترین خوراکی‌هایی است که در کنار چای می‌تواند میان وعده‌ای لذیذ باشد. اگر روزی به استانبول سفر کردید حتما آن در لیست خرید خود قرار دهید.


خرید سوغات استانبول



فرش و قالیچه


فرش و قالیچه یکی دیگر از نفیس‌ترین سوغات استانبول است که تنوع زیادی دارد. فرش ترکیه با طرح‌هایی از قبیل حیوانات، اشکال هندسی و طبیعت تولید می‌شود. همچنین ابعاد فرش‌ها با یکدیگر فرق دارد که سبب می‌شود در مکان‌های گوناگوی کاربرد داشته باشند. قیمت فرش‌ها و قالیچه‌های استانبول چندان ارزان نیست؛ اما می‌تواند هدیه‌ای نفیس باشد و تا سال‌ها برایتان ماندگار شود.


فانوس


یکی از جالب‌ترین سوغات استانبول فانوس است. فانوس‌های این شهر هدیه‌ای عالی برای تزئین اتاق به شمار می‌آیند و قیمت نه چندان گرانی دارند. این نوع فانوس‌ها با چوب و فلز درست می‌شوند و رنگ‌های مختلفی دارند. همچنین برخی از آن‌ها به صورت پکیج به فروش می‌رسند که برای تزئین سالن به کار برده می‌شوند. اگر دوست دارد تا فضایی جالب برای اتاقتان درست کنید از خرید فانوس‌های ترکیه غافل نشوید.



خرید سوغات استانبول


چشم زخم


یکی از جالب‌ترین سوغات استانبول چشم زخم است. این نوع سوغات از فرهنگ شرقی الهام گرفته و حالا در اشکال گوناگون تولید می‌شود. چشم زخم‌های ترکیه در ابعاد بزرگ و کوچک تولید می‌شوند. همچنین برخی از آن‌ها به شکل تسبیح تولید می‌شوند. چشم زخم ترکیه را می‌توان از بازارهای سنتی و دست فروش‌ها با قیمتی ارزان خرید. همچنین به دلیل حجم کم گزینه خوبی برای هدیه دادن‌اند.

خرید سوغات ترکیه




سفر به استانبول


سفر به استانبول می‌تواند یکی از خاطره‌انگیزترین سفرهایتان باشد. اگر دوست دارید تا این تجربه را رقم بزنید پیشنهاد می‌کنیم که با تور استانبول تیم آرامش سفر همراه شوید. همکاران ما در بخش تورهای خارجی در کنارتان هستند تا راهنمایتان کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره با ما تماس بگیرید.

برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

021-54034000

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS