باتومی بریم یا تفلیس؟

باتومی بریم یا تفلیس؟

جدیدترین مطالب گردشگری

تفلیس یا باتومی؛ مسئله این است! این دو شهر گرجستان هرکدام حال و هوایی منحصر به فرد دارند. چه بخواهید با تور تفلیس همراه شوید و چه تور باتومی باید از قبل درباره این دو مقصد اطلاعات کسب کنید. فرهنگ، معماری، جاذبه‌های توریستی و آب و هوای این دو شهر تا حدودی با یکدیگر متفاوت است. در این مقاله قصد داریم تا تا تفاوت هرکدام را بگوییم تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید.


مقایسه موقعیت جغرافیایی باتومی و تفلیس


باتومی در غرب گرجستان در در کنار دریای سیاه قرار گرفته است. این شهر دومین شهر بزرگ کشور است و برای ایرانیانی که از راه زمینی راهی آنجا هستند دسترسی سختی دارد. از طرفی دیگر شهر تفلیس در شرق گرجستان واقع شده و از طریق مرز زمینی راحت‌تر می‌توان به آنجا رسید. این شهر در کنار رودخانه متکواری و در درون دره واقع شده است. همچنین دسترسی آسانی به کوهستان دارد. وجود موقعیت‌های متفاوت این دو شهر سبب شده تا برای گردشگران با سلایق گوناگون گزینه‌ای خارق العاده باشند.


رزرو تور تفلیس



مقایسه جاهای دیدنی تفلیس و باتومی


هر دو شهر هم تاریخ فراوان دارند و هم جاذبه‌های توریستی جذاب. البته باید بدانید که دیدنی‌های تفلیس بیشتر از جاذبه‌های باتومی است؛ به همین دلیل گردشگران بیشتری به آنجا سفر می‌کنند. از جمله جاهای دیدنی تفلیس می‌توان به خیابان روستاولی، قلعه ناریکالا، بازار میدان، پل صلح و بافت قدیمی شهر اشاره کرد. در باتومی نیز جاذبه‌های متعددی مانند مجسمه علی و نینو، دریاچه نوری گل، پارک ساحل و آبشار ماخونتسی اشاره کرد. اگر به طبیعت‌گردی و آرامش علاقه دارید باتومی بهترین گزینه است؛ اما اگر علاقه به شهرگردی و هیاهو دارید پیشنهاد ما به شما تفلیس است.


اقامت در باتومی بهتر است یا تفلیس؟


تفلیس به دلیل توریستی‌تر بودن مراکز اقامتی متنوعی دارد. به طوری که ارزان‌ترین هتل‌های تفلیس را می‌توان با کمی جستجو و در کمترین زمان پیدا کرد. از هتل‌های لوکس گرفته تا هتل آپارتمان‌های ارزان در این شهر وجود دارد که اسکان در آنجا را برای گردشگران آسان می‌کند. اگر هم عاشق ریزورت و هتل‌های لاکچری و ساحلی هستید پیشنهاد ما به شما باتومی است. در آنجا می‌توان تفریحات آبی را تجربه کرده و لحظاتی مهیج را رقم زد.


تفریحات باتومی




تفریحات باتومی بهتر است یا تفلیس؟


در شهر تفلیس هیجان غوغا می‌کند. از مراکز خرید تاپ گرفته تا کلاب‌های شبانه در آنجا هوش از سرتان می‌برند. همچنین می‌توانید تا پاسی از شب تفریح کرده و در خیابان گردش کنید. در حالی که شهر باتومی آرامش بیشتری دارد و تفریحات آنجا بیشتر درون هتل‌ها انجام می‌شود. می‌توانید شب در کلاب هتل محل اسکان خود تفریح کنید و از هزینه‌های خود بکاهید. در نیمه شب آرامش خاصی درون باتومی وجود دارد که در تفلیس نمی‌توان دید.


مقایسه خوراکی در باتومی و تفلیس


چه گیاهخوار باشید و چه نباشید این دو شهر متنوع‌ترین رستوران‌ها تقدیمتان می‌کنند. اکثر رستوران‌های باتومی و تفلیس به سرو غذاهای ملل و گرجی می‌پردازند و در نوع بسیار متنوع‌اند. همچنین می‌توانید نوشیدنی‌های محلی را در آنجا تجربه کرده و خاطره خوبی را رقم بزنید. رستوران‌های گرجستان در این دو شهر به ذائقه تمام افراد اهمیت می‌دهند و تفاوت خاصی در این زمینه وجود ندارد.


مقایسه خرید در تفلیس و باتومی


مراکز خرید تفلیس متنوع‌تر است که آن هم به خاطر توریستی بودن این شهر است. در آنجا می‌توانید انواع اجناس برند و حتی صنایع دستی را با قیمت‌های اقتصادی خریداری کنید. همچنین بازارهای سنتی تفلیس تنوع زیادی دارند و اجناس جالبی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. شهر باتومی نیز برای خرید بد نیست؛ اما تعدا مراکز خرید آن کمتر است. ناگفته نماند که همان چند پاساژ این شهر نیز بسیار لوکس‌اند و اجناس خوبی به فروش می‌رسانند.


مراکز خرید تفلیس



مقایسه حمل و نقل عمومی در باتومی و تفلیس


شهر تفلیس در حمل و نقل عمومی مدرن‌تر است. در این شهر می‌توان انواع اتوبوس، متر و مینی بوس را دید که با هزینه‌های کم افراد را جا به جا می‌کنند. این امر موجب می‌شود تا هزینه‌های سفرتان کاهش یابد. در حالی که شهر باتومی کمتر مدرن شده است. به طوری که تنها با تاکسی می‌توانید تردد کنید. اگر قصد سفر با تور باتومی را دارید درباره نحوه جا به جایی از راهنمای گردشگری خود بپرسید تا بتوانید هزینه کمی برای آن در نظر بگیرید.


باتومی ارزان‌تر است یا تفلیس؟


لازم است بدانید که تفلیس پایتخت گرجستان است؛ به همین دلیل چندان شهر ارزانی نیست. همچنین در فصل شلوغی و ازدحام گردشگران هزینه‌های سفر به آن افزایش پیدا می‌کند. به یاد داشته باشید که به دلیل حمل و نقل فراوان در تفلیس می‌توانید از هزینه‌های خود بکاهید و نگران تردد نباشید. در حالی که شهر باتومی ارزان‌تر است؛ هزینه حمل و نقل در آن بیشتر است. لذا در هنگام رزرو تور به این مورد دقت کنید.


رزرو ارزان تور باتومی



مقایسه آب و هوای تفلیس و باتومی


از آنجایی که باتومی در کنار دریای سیاه قرار دارد رطوبت هوا در آنجا بیشتر است. لذا تابستان‌های آنجا آزاردهنده است و گردشگران کمی راهی باتومی می‌شوند. از سوی دیگر شهر تفلیس در کنار رودخانه و کوه قرار دارد که به خنکای هوا افزوده است. همین موقعیت باعث شده تا تفلیس زمستان‌های سردی داشته باشد. اگر قصد سفر به این دو شهر را دارید بهتر است فصل سفر را هم در نظر بگیرید.


مقایسه قیمت تور تفلیس و باتومی


تورهای باتومی و تفلیس بسته به فاکتورهای مختلف قیمت‌های گوناگونی هم دارند. از جمله موارد تاثیرگذار می‌توان به زمان سفر، هتل محل اسکان، ترانسفر، تعداد وعده‌های غذایی، ایرلاین و تعداد روزهای سفر اشاره کرد. اگر تمایل دارید تا در این باره بیشتر بدانید پیشنهاد می‌کنیم که با همکاران ما تماس بگیرید و اطلاعات جدید را دریافت کنید.


قیمت تور باتومی



رزرو تور از آرامش سفر


اگر قصد سفر دارید آرامش سفر در کنار شماست. شما می‌توانید تور گرجستان را با قیمت‌های قابل قبول از همکاران ما تهیه کرده و با کمتریم قیمت راهی سفر شوید. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره خدمات ما داشته باشید می‌توانید با شماره‌های موجود در سایت تماس گرفته و از کارشناسان ما راهنمایی بخواهید.

برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

021-54034000

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS