از تفلیس چی بخریم؟

از تفلیس چی بخریم؟

جدیدترین مطالب گردشگری

تفلیس این شهر جذاب و آرام گرجستان همواره یکی از محبوب‌ترین مقصد ایرانیان است. از طرفی سوغات تفلیس نیز جز جدانشدنی سفر گردشگران است و بدون تهیه آن گویی سفرتان ناقص مانده است. حتی گشت و گذار در بازارهای سنتی این شهر می‌تواند خاطره‌انگیز باشد؛ چه برسد به خرید سوغات و صنایع دستی این شهر. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی محبوب‌ترین سوغات تفلیس بپردازیم تا در سفر به آنجا با آگاهی کامل خرید کنید.


خرید انواع سوغات تفلیس



کلاه پشمی پاپاخی


یکی از جالب‌ترین سوغات تفلیس کلاه پشمی پاپاخی است. این نوع کلاه مردانه از جنس پشم است و ابعاد بزرگی دارد. رنگ آن مشکی است و تمام ایام زمستان سر را از سرما حفظ می‌کند. کلاه پشمی پاپاخی در کل منطقه قفقاز و حتی روسیه به همین شکل درست می‌شود و بسیار محبوب است. همچنین قیمت مناسب و راحتی آن باعث شده تا مورد توجه مسافران هم قرار بگیرد. کلاه پشمی پاپاخی در تمام بازارهای سنتی به فروش می‌رسد و سوغات خوبی برای آقایان به شمار می‌آید.


زیورآلات گرجی


زیورآلات گرجی یکی از پرطرفدارترین سوغات تفلیس در میان بانوان است که نمی‌توان از آن به سادگی گذشت. این اقلام بیشتر شامل زیورآلات نقره، میناکاری، موزاییک کاری و حتی سنگ است که در اشکال مختلف تولید می‌شوند. زیورآلات گرجی بیشتر شامل گردنبند، دستبند و گوشواره است که در ابعاد و رنگ‌های مختلف توسط مردم محلی درست می‌شوند. همچنین بسته به جنس و سنگ به کار رفته در آن‌ها قیمت‌های متنوعی دارند. در طراحی این اقلام از طرح‌های شاهانه استفاده می‌شود که باعث شده بسیار چشمگیر باشند و هر بانو خوش سلیقه‌ای را جذب خود کنند. اگر روزی بخت با شما یار شد و راهی تفلیس شدید حتما این سوغات را در سبد خرید خود قرار دهید.


سوغات تفلیس



خنجر گرجی


خنجر گرجی یکی از اصلی‌ترین سوغات تفلیس و نماد این شهر است که نمی‌توان از قلم انداخت. این سوغات محبوب تفلیس به صورت دولبه و دست ساز درست می‌شود. همچنین غلاف‌های زیبا و حکاکی‌های شاهانه آن باعث شده تا همواره توجه‌ها را به خود جلب کند. امروزه خنجر گرجی بیشتر برای تزئین منزل به کار برده می‌شود؛ در حالی که در گذشته کاربردی‌تر بود. برای خرید آن می‌توانید به سراغ دستفروش‌های خیابانی بروید و با کمترین قیمت این سوغات خوش طرح را خریداری کنید.


سوغات تفلیس چیست



فرش و گلیم


فرش‌های گرجستان از قدیم معروف بوده‌اند به خوش طرح و رنگ بودن! لذا به عنوان یکی از باشکوه‌ترین سوغات تفلیس شناخته می‌شوند. فرش‌های این منطقه از فرهنگ قفقاز الهام گرفته‌اند و از لحاظ طرح با فرش ایران و ترکیه تفاوت دارند. لذا در میان اشکال آن‌ها می‌توان طرح حیوانات، اشکال هندسی و گیاهان را دید. گلیم‌های تفلیس نیز با الیاف طبیعی درست می‌شوند و طول عمر زیادی دارند. اگر در سفر به تفلیس بودجه مناسبی همراه دارید پیشنهاد می‌کنیم که از خرید فرش و گلیم این شهر غافل نشوید.


سنگ شبق


یکی دیگر از نفیس‌ترین سوغات تفلیس و گرجستان سنگ شبق است. این سنگ نیمه قیمتی قدمتی چندهزار ساله دارد و حتی به دیگر کشورها صادر می‌شود. سنگ شبق به دلیل قرار گرفتن در فشار زیاد در ذخایر ذغال سنگ به وجود می‌آید و به سختی استخراج می‌شود. سنگ شبق که به سنگ کهربا نیز معروف است در مراکز خرید تفلیس و فروشگاه‌های زیورآلات به فروش می‌رسد. از آن می‌توانید برای درست کردن زیورآلات باشکوه استفاده کرده و تا سال‌های طولانی حفظ کنید.


انواع سوغات تفلیس



رومیزی آبی سنتی


مگر می‌شود به تفلیس سفر کرد و رومیزی‌های آبی سنتی این شهر را نخرید؟! این پارچه‌های خوش دوخت گرجی گزینه‌ای رویایی برای تزئین منزل است. در طرح آن‌ها از نقوش حیوانی و گیاهی بهره برده‌اند که در کنار رنگ آبی نقشی باشکوه را خلق کرده است. رومیزی آبی سنتی گرجستان گزینه خوبی برای هدیه دادن است. لذا اگر می‌خواهید نزدیکان خود را خوشحال کنید خرید آن را از قلم نیندازید.


کانتسی


کانتسی یکی از جذاب‌ترین صنایع دستی گرجستان است که به نوعی از ظرف نوشیدنی گفته می‌شود. این ظرف با استفاده از شاخ گاو یا بز درست می‌شود و در مهمانی‌ها از آن به عنوان ظرف پذیرایی به کار می‌برند. برخی از کانتسی‌ها حکاکی‌های زیبایی دارند که به آن شکوه و جلال بخشیده است. امروزه انواع کانتسی در بازارهای محلی تفلیس به فروش می‌رسد که سوغات جذابی برای عزیزانتان به شمار می‌آید.


خرید سوغات تفلیس



چورچخلا


رسیدیم به یکی از لذیذترین خوراک گرجستان یعنی چورچخلا. این شیرینی محبوب با فندق، بادام، گردو و شیره انگور درست می‌شود و شکلی استوانه‌ای دارد. چورچخلا که بسیار شبیه به سوسیس است بسیار مقوی است و همواره در خانه‌های گرجستان یافت می‌شود. همچنین به دلیل بسته‌بندی مناسب و ابعاد نه چندان بزرگ گزینه خوبی برای خرید به عنوان سوغات تفلیس است. چورچخلا به وفور در فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها به فروش می‌رسد و قیمتی ارزانی دارد.


پنیر گرجی


یکی از خوشمزه‌ترین سوغات تفلیس پنیر گرجی است. این نوع پنیر قدمتی دیرینه دارد و توسط فروشگاه‌های لبنیات عرضه می‌شود. طعم ترد و لذیذ آن باعث شده تا همواره مورد استقبال گردشگران تور تفلیس قرار گیرد. خوب است بدانید که پنیر گرجی انواع گوناگونی دارد که خوش طعم‌ترین آن پنیر دودی است. این نوع پنیر طعم دودی دارد که برای فرد ماجراجویی جدید است. این نوع پنیر طول عمر زیادی دارد و می‌توانید بدون دغدغه آن را تا منزلتان ببرید.


خرید سوغات گرجستان



از کجا سوغات تفلیس بخریم؟


مراکز خرید تفلیس کم نیست و هرکدام اجناس متفاوتی را عرضه می‌کنند. یکی از قدیمی‌ترین آن‌ها میدان بازار است که قدمتی دیرینه دارد. از آنجا می‌توانید انواع زیورآلات، نوشیدنی، شیرینی، شکلات، آثار هنری و صنایع دستی بخرید. همچنین حال و هوای میدان بازار برای هر گردشگری جذاب است. اگر قصد خرید رومیزی آبی دارید بد نیست تا سری به گالری 27 در خیابان بتلمی بزنید. این فروشگاه به عرضه انواع پارچه‌های سنتی، رومیزی، کوسن، روسری و غیره می‌پردازد. بازار خرده فروشان درای بریج و فروشگاه خورجین از دیگر مراکز خرید است که به گردشگران پیشنهاد می‌شود.


سفر به تفلیس


اگر دوست دارید تا با تور تفلیس همراه شوید ما برایتان پیشنهادات ویژه‌ای داریم. همکاران ما سفری خاطره‌انگیز را برایتان رقم می‌زنند. همچنین در صورت سفر انفرادی می‌توانید رزرو هتل یا بلیط هواپیما خود را به تیم ما بسپارید و در کمترین زمان خدمات مورد نیازتان را دریافت کنید.


برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

021-54034000

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS