از یونان چی بخریم؟

از یونان چی بخریم؟

جدیدترین مطالب گردشگری

یونان این سرزمین افسانه‌ای و رویایی همواره مقصد جهانگردان بوده است. البته مگر می‌شود به این کشور سفر کرد و سوغات یونان را نخرید؟ چه با تور یونان سفر کنید و چه به صورت انفرادی خرید صنایع دستی و سوغات خاص این کشور جزئی از برنامه سفر شماست. تنوع سوغات خاص یونان کم نیست و تقریبا با هر سلیقه‌ای که باشید می‌توانید هدایای مناسبی بخرید. در این مقاله به معرفی محبوب‌ترین آن‌ها می‌پردازیم و هر آنچه که لازم باشد را به شما خواهیم گفت.


روغن زیتون


یکی از محبوب‌ترین سوغات یونان روغن زیتون است. این خوراک مقوی در یونان قدمتی طولانی دارد و در اغلب غذاهای یونانی به کار می‌برد. خوب است بدانید که در کشور یونان از روغن زیتون برای تولید صابون استفاده می‌شود که باعث شهرت جهانی آن شده است. امروزه روغن زیتون یونان در بسته‌بندی‌های مختلف تولید شده و به تمام دنیا صادر می‌شود. همچنین قیمت آن بسیار متنوع است و بسته به بودجه خود حق انتخاب زیادی دارید.


سوغات یونان



اشیای سفالی و سرامیکی


یکی دیگر از پرطرفدارترین سوغات یونان ظروف سفالی است. این نوع ظروف به دست مردم محلی درست می‌شوند و از نقوش جذابی برخوردارند. ظروف سرامیکی یونان شامل انواع کاسه، بشقاب، ماگ و زیرلیوانی است که بسیار زیبا رنگ‌آمیزی می‌شوند. در طراحی آن‌ها از فرهنگ یونان الهام گرفته شده است و گزینه خوبی برای تزئین منزل به شمار می‌آیند. در سفر به یونان می‌توانید ظروف کوچک سفالی را با قیمتی مناسب خریداری کرده و در بسته‌بندی‌های خوب به ایران بیاورید. این اقلام به وفور توسط فروشگاه‌های خیابانی عرضه می‌شوند و خرید آن‌ها آسان است.


عسل یونانی


یکی از معروف‌ترین سوغات یونان عسل است. این خوراکی لذیذ و مقوی چنان کیفیتی دارد که شاید مانندش در دیگر کشورها پیدا نکنید. یکی از قدیمی‌ترین نوع عسل یونانی عسل آویشن است که از دیرباز در میان مردم این کشور طرفداران زیادی داشته است. در سفر به یونان می‌توانید این خوراکی را از فروشگاه‌های بزرگ سطح شهر خریداری کنید. همچنین در برخی از هتل‌ها غرفه‌های فروش صنایع دستی و سوغات وجود دارد که به فروش عسل یونانی هم می‌پردازند.


سوغات یونان چیست



صندل چرم


احتمالا در فیلم‌های قدیمی یونانی افراد را با صندل چرم دیده باشید که رنگ قهوه‌ای جذابی دارند. این گونه از صندل یکی از باکیفیت‌ترین سوغات یونان است که از دیرباز حتی به کشورهای دیگر هم صادر می‌شد. این صنایع دستی محبوب توسط کارگاه‌های سنتی یونانی تولید می‌شود و طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی دارد. تقریبا با هر سلیقه‌ای که باشید می‌توانید انواع آن را خریداری کنید. شاید جالب باشد که بدانید صندل‌های متفاوت یونانی هرکدام به نام یکی از اسطوره‌های این کشور نامگذاری شده‌اند. به طوری که با خرید آن‌ها گویی فرهنگ و تاریخ یونان را به خانه می‌برید. امروزه می‌توان صندل‌های یونانی را از فروشگاه‌های کفش سطح شهر خریداری کرد و برای عزیزانتان نیز به یادگار ببرید.


بوزوکی


یکی از جالب‌ترین سوغات یونان سازی سبک و خوش صدا به اسم بوزوکی است. این ساز سنتی هم صدای جذابی دارد و هم طراحی زیبایی. به طوری که هم می‌توان از آن برای تزئین منزل استفاده کرد و هم به یادگیری موسیقی پرداخت. بوزوکوی بسته به جنس بدنه و برند قیمت متفاوتی دارد و جز یکی از اصیل‌ترین آثار فرهنگی یونان شمرده می‌شود. اگر فردی ماجراجو هستید پیشنهاد می‌کنیم که در سفر به یونان این ساز محبوب را خریداری کرده و یادگیری آن را شروع کنید.


صابون زیتون


یکی از ارزان‌ترین سوغات یونان صابون زیتون است. این صابون از صمغ درخت مصطکی درست شده است. این درخت که در مدیترانه رشد می‌کند فواید زیادی دارد و تولید صابون تنها یکی از آن است. صابون یونانی به دلیل داشتن بوی خوب و وزن کم همواره گزینه خوبی برای خرید سوغات است. برای خرید آن می‌توانید به بازارهای سنتی مراجعه کرده و با کمترین قیمت آن را تهیه کنید. البته اگر با تور یونان سفر می‌کنید نگران نباشید زیرا راهنمای تور بهترین جاها را برای خرید به شما پیشنهاد می‌کند.


خرید سوغات یونان



سبد حصیری


مگر می‌شود به یونان سفر کرد و سبد حصیری نخرید؟ این نوع سبد برای پیک نیک، سفر و حمل تنقلات گزینه بسیار مناسبی است. زیرا هم ابعاد مختلفی دارد و هم قیمت‌های متنوعی. سبدهای حصیری یونان توسط مردم بومی درست می‌شوند و طول عمر زیادی دارند. همچنین به دلیل قیمت ارزان خود همواره مورد استقبال گردشگران قرار می‌گیرند. این گونه سبد توسط دستفروش‌های خیابانی با قیمتی عالی به فروش می‌رسد و پیشنهاد می‌کنیم که از خریدش غافل نشوید.


مجسمه‌های مرمر


یکی از باشکوه‌ترین سوغات یونان مجسمه‌های مرمر است که در ابعاد مختلف تولید می‌شود. این مجسمه‌ها با الهام از اساطیر یونانی تولید می‌شوند و فرهنگ و تاریخ این کشور را نشان می‌دهند. ابعاد مختلف و رنگ‌های گوناگون آن‌ها باعث شده تا همواره مورد توجه گردشگران قرار گیرند. همچنین بسته به ابعاد قیمت‌های متنوعی دارند. گرچه این نوع سوغات به دلیل وزن زیاد طرفداران کمتری دارد اما همواره انواع کوچک آن برای تزئین منزل کاربرد دارد.


ادویه


ادویه یکی دیگر از سوغات یونان است که معمولا شامل انواع فلفل، آویشن و دیگر ادویه‌های محلی است. ادویه یونان از مزارع این کشور کشت می‌شود و بسیار ارگانیک است. همچنین به دلیل بسته‌بندی‌های نه چندان بزرگ قیمت‌های قابل قبولی دارد. اگر دوست دارید تا طعمی نو به غذاهای خود ببخشید پیشنهاد می‌کنیم که خرید ادویه یونان را فراموش نکنید. برای تهیه آن‌ها می‌توانید به بازارهای محلی حاشیه شهر بروید و با کمترین قیمت به خرید بپردازید.


خرید انواع سوغات یونان



پنیر فتا


اگر عاشق خوراکی محلی هستید خرید پنیر فتا را از قلم نیندازید. این نوع پنیر با شیر گاو روستاهای یونان تولید می‌شود و طعمی شور دارد. همچنین به دلیل بسته بندی جذاب همواره مورد توجه قرار می‌گیرد. پنیر سنتی یونان حتی به کشورهای دیگر هم صادر می‌شود. این خوراکی گزینه خوبی برای صبحانه است و در کنار چای یک وعده غذاهای لذیذ را رقم می‌زند.


سفر به یونان


اگر دوست دارید تا با تور یونان همراه شوید آرامش سفر برایتان بهترین پیشنهادات را دارد. تورهای اروپایی ما با بهترین خدمات شما را به سفری خارق‌العاده خواهند برد. همچنین تیم ما در کمترین زمان اقدام به دریافت ویزا شنگن می‌کند و از دغدغه سفرتان کم می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره با شماره‌های موجود در سایت تماس گرفته و از همکاران ما راهنمایی بخواهید.


برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

021-54034000

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS