خنک‌ترین مقاصد تابستانی ایران

خنک‌ترین مقاصد تابستانی ایران

جدیدترین مطالب گردشگری

ایران سرزمین تنوع و زیباییست. از طرفی دیگر با وجود تابستان گرم برخی شهرها جان می‌دهند برای سفر و تفریح. اینکه خنک‌ترین مقاصد تابستانی ایران کدام است سوال هر گردشگری است. در این مقاله به معرفی محبوب‌ترین مقاصد برای سفر در تابستان می‌پردازیم و اطلاعات مفیدی به شما می‌دهیم.


فیلبند


یکی از بهترین مقاصد برای سفر تابستانی فیلبند است. این روستای سرسبز در 170 کیلومتری تهران قرار دارد و جان می‌دهد برای طبیعت‌گردی. وجود جنگل‌های سرسبز، مه صبحگاهی و دشت‌های همواره در فیلبند باعث شده تا این منطقه مانند بهشت باشد. در این منطقه می‌توان ده‌ها روستا را دید که شامل کلبه‌های چوبی است و جلوه خاصی به این ناحیه بخشیده است. اگر دوست دارید تا چند روز دور از هیاهو شهر باشید پیشنهاد می‌کنیم که حتما راهی فیلبند شوید و از بودن در طبیعت بکر آنجا لذت ببرید.


مقاصد تابستانی



سرعین


یکی از خنک‌ترین مقاصد تابستانی ایران شهر سرعین در استان اردبیل است. این شهر نه چندان بزرگ چندین چشمه طبیعی دارد که باعث شده در تمام فصول سال گرشگران به آنجا بروند. ناگفته نماند که جنگل فندق لو در حوالی شهر سرعین یکی از محبوب‌ترین دیدنی‌های اردبیل است که طبیعتی بکر دارد. در آنجا می‌توانید در آب و هوایی خنک به طبیعت‌گردی بپردازید و کمپ بزنید. در داخل شهر نیز چشمه‌های آب طبیعی حسابی شما را سرگرم می‌کنند.


منطقه جهان نما


در استان گرگان منطقه‌ای سرسبز به نام جهان نما وجود دارد که با آن چشم‌انداز جذابش هوش از سرتان می‌برد. این ناحیه با داشتن کوه‌های بلند، مراتع سرسبز و هوای خوب همواره مقصد تورهای طبیعت‌گردی است. در آنجا می‌توان کمپ برگزار کرد و به کوهنوردی پرداخت. در منطقه جهان نما امکانات رفاهی ویژه گردشگران مهیا شده است و اسکان دراین ناحیه را برایتان فراهم کرده است.


مقاصد تابستانی ایران



ماسال


از دیگر مقاصد خنک تابستانی می‌توان به ماسال اشاره کرد. این ناحیه به داشتن ییلاق اولسبلنگاه معروف است. جایی رویایی که هوش از سرتان می‌برد. وجود مه صبحگاهی، کوه‌های بلند و سرسبز و هوای خنک در آنجا باعث شده تا خستگی مسیر از شما دور شود. در این منطقه چندین روستا وجود دارد که به اجاره کلبه می‌پردازند. همچنین می‌توانید در هتل آنجا اسکان کرده و از بودن در ماسال لذت ببرید. کوهنوردی، یوگا، اسب سواری و عکاسی از جمله کارهایی است که می‌توان در ماسال انجام داد. به یاد داشته باشید که همواره تورهای زیادی به مقصد ماسال انجام می‌شود که خاطره خوبی را برای افراد رقم می‌زند. لذا مجبور نیستید برای رفتن به آنجا با وسیله نقلیه شخصی راهی شوید.


دماوند


یکی دیگر از مقاصد خنک تابستانی دماوند در حوالی تهران است. این شهر سرسبز به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی کوه دماوند همواره مور توجه کوهنوردان قرار می‌گیرد. فاصله کم با پایتخت و وجود هوای خنک باعث شده تا برخی افراد اقدام به خرید ویلا در این محدوده کنند. وجود تفرجگاه‌های سرسبز نیز کاری کرده تا همواره شهرستان دماوند جایی عالی برای تفریح باشد.


بهترین مقاصد تابستانی ایران



فیروزکوه


فیروزکوه یکی از شهرستان‌های استان تهران است که در دل طبیعت و کوهستان قرار گرفته است. این منطقه از گذشته تاکنون محلی برای کشاورزی و دامپروری بوده است. همچنین به دلیل داشتن کوهستان‌های بکر مورد توجه کوهنوردان قرار می‌‌گیرد. از جمله جاذبه‌های توریستی فیروزکوه می‌توان به پل تاریخی، رودهای فصلی، قلعه، غار، دژ و کاروانسرا اشاره کرد. این ناحیه در عین بکر بودن فضایی آرام دارد و شما را از هیاهو شهر دور می‌کند. همچنین به دلیل فاصله کم با تهران (140 کیلومتر) دسترسی خوبی به پایتخت دارد.


ارومیه


اگر عاشق شهرگردی و تجربه اسکان در شهری خنک دارید پیشنهاد می‌کنیم که به ارومیه سفر کنید. این شهر یکی از خنک‌ترین مقاصد تابستانی ایران است که هم هوایی تمیز دارد و هم طبیعتی زیبا. از جمله جاذبه‌های طبیعی ارومیه می‌توان به آبشار شملکان، آبشار سوله دوکل و چشمه هفت آباد اشاره کرد. همچنین پیشنهاد می‌کنیم که به دریاچه بوز سینه بروید و در کنار آن کمپ برپا کنید. از جمله دیدنی‌های ارومیه در داخل شهر نیز می‌توان به کلیسای ننه مریم، بازار ارومیه، سه گنبد، موزه ارومیه و خانه انصاری اشاره کرد.


مناطق تابستانی ایران



ماکو


ماکو یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی است که در همسایگی ارمنستان، ترکیه و کشور آذربایجان قرار دارد. این شهر در نزدیکی کوهستان قرار گرفته است؛ به همین دلیل در فصل تابستان هم هوایی خنک دارد. به طوری که احتیاجی به کولر نیست! ماکو هم طبیعت جذابی دارد و هم جاهای دیدنی متنوعی. به طوری که همواره مقصد تورهای ایرانگردی زیادی است. از جمله جاذبه‌های توریستی ماکو می‌توان به پل بشگوز، کلیسا زور زور، چشمه ثریا، غار خزنگاه، بازار مرزی ماکو و رود ارس اشاره کرد.


اسالم


یکی دیگر از خنک‌ترین مقاصد تابستانی اسالم است. این شهر در غرب استان گیلان قرار دارد و و در فاصله کمی از دریا واقع شده است. بد نیست بدانید که اسالم شهر قصه‌های جلال آل احمد بوده است و وی علاقه خاصی به این دیار داشت. وجود طبیعت بکر در نزدیکی اسالم باعث شده تا همواره لوکیشن فیلم‌برداری باشد. همچنین طبیعت‌ دوستان زیادی برای کسب آرامش راهی اسالم می‌شوند. جاده اسالم به خلخال یکی معروف‌ترین جاده‌های ایران است که باعث شده مسافران از راه دور و نزدیک به آنجا بروند. همچنین جنگل و ساحل این منطقه جان می‌‌دهد برای کمپ و اسکان در دل طبیعت.


آلاشت


یکی از زیباترین و سرسبزترین نقاط ایران شهر آلاشت در استان مازندران است. این شهرستان پر از جنگل‌های انبوه، باغ‌های میوه و کوه‌های مه گرفته است. به طوری که از بدو ورود توجهتان را جلب می‌کند. از دیگر جاذبه‌های این منطقه می‌توان به موزه مردم شناسی، محوطه تاریخی و معبد دختر پاک اشاره کرد. خوب است بدانید که در آلاشت چندین اقامتگاه بومگردی وجود دارد که احتیاجات اولیه گردشگران را برطرف می‌کنند.


محبوب ترین مقاصد تابستانی ایران



رزرو تورهای تابستانی


آرامش سفر مجری تورهای تابستانی است و بهترین مقاصد را به شما پیشنهاد می‌کند. اگر دوست دارید تا با تورهای آرامش سفر همراه شوید همکاران ما در کنار شما هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره کافیست با شماره‌های موجود در سایت تماس گرفته و از کارشناسان ما راهنمایی بخواهید.


برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

021-54034000

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS