دیدنی‌های یونان

دیدنی‌های یونان

جدیدترین مطالب گردشگری

اگر به شما بگوییم که باابهت‌ترین جاهای دیدنی اروپا در یونان قرار دارند اغراق نکرده‌ایم! دیدنی‌های یونان با آن تعداد زیاد و جذابیت منحصر به فردشان کاری‌ کرده‌اند تا تورهای زیادی به مقصد این کشور برگزار شوند. چه عاشق تاریخ و معماری باشید و چه شیفته اسطوره‌ها و خدایان این کشور هوش از سرتان می‌برد. در این مقاله به شما می‌گوییم یونان چه جاذبه‌های توریستی باشکوهی دارد! شاید شما هم عاشق سفر به این کشور شدید!


معبد دلفی


یکی از محبوب‌ترین دیدنی‌های یونان معبد دلفی است. این عبادتگاه در 180 کیلومتری شهر آتن قرار داد و به محل پرستش آپولو خدای بزرگ یونانی بود. معبد دلفی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و در دامنه کو پاراناسوس قرار دارد. در آنجا می‌توان بقایای دوران نوسنگی را دید که نشان از تاریخی بودن این منطقه است. معبد دلفی شامل بخش‌های گوناگون است که تا به امروز باقی مانده است. همچنین چندین بار مرمت شده و همچنان شکوه خود را حفظ کرده است.


دیدنی های یونانی



آکروپولیس


یکی دیگر از جاهای دیدنی یونان آکروپولیس نام دارد. این بنا در صدر معروف‌ترین جاذبه‌های توریستی این کشور قرار دارد و بسیار مشهور است. آکروپولیس به معنی شهر روی بلندی است که با این سازه خیلی سنخیت دارد. این سازه بر روی کوهی بلند قرار گرفته و یادآور دوران یونان باستان است. ارتفاع آن 150 متر برآورده شده است و شامل 3 معبد کوچک است که روزگاری محل تجمع زائران بوده است. وجود چندین دروازه، اصطبل و استراحتگاه نیز در آنجا باعث شده تا یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های مذهبی یونان باستان باشد.


کاخ کنوسوس


از دیگر دیدنی‌های یونان می‌توان به کاخ کنوسوس اشاره کرد. این دژ بزرگ در حوالی شهر هراکلیون قرار گرفته است و حدود 7000 سال پیش از میلاد احداث شد. کاخ کنوسوس دژی سکونی و نظامی بود که هم افراد در آن زندگی می‌کردند و هم مقر نظامیان بود. طی حفاری‌های گوناگون اشیا زیادی از آنجا به دست آمد که اطلاعات مفیدی ارائه می‌دهد. همچنین وجود چندین گذرگاه مخفی و اتاق‌های هزارتو در آن باعث شده تا به یکی از عجیب‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور یونان بدل شود. در آنجا می‌توان دیوارهای نقاشی شده را دید که با طرح و نقشی محلی تزئین شده‌اند. کاخ کنوسوس یکی از جذاب‌ترین جاهایی است که نباید در سفر به یونان از دست داد.



جاهای ددینی یونان


معبد زئوس المپیا


یکی از معروف‌ترین دیدنی‌های یونان معبد زئوس المپیا است که در سطح بین‌المللی شهرت دارد. بزرگی آن باعث شده تا هر گردشگری ماجراجویی را جذب خود کرده و حیرت‌زده کند. معبد زئوس المپیا در قرن 6 قبل از میلاد ساخته شده است و روزگاری به عنوان عجایب هفت گانه دنیا مشهور بود. این بنا که فاصله نزدیکی به رودخانه ایلیسوس دارد و در نزدیکی شهر آتن واقع شده و دسترسی خوبی دارد. اگر روزی بخت با شما یار شد و با تور یونان همراه شدید حتما سری به معبد زئوس المپیا هم بزنید و در آنجا عکاسی کنید.



آگورای باستان آتن


مگر می‌شود به معرفی جاهای دیدنی آتن پرداخت و نامی از آگورای باستان آتن نباشد؟ این بنا در گذشته محلی برای گردهمایی‌ها و کنفرانس‌ها بود و امروزه به موزه باستان‌شناسی تبدیل شده است. وجود سنگ‌نگاره‌های قدیمی و مجسمه‌های بزرگ آگورای باستان آتن را سوژه خوبی برای عکاسی کرده است. همچنین در کنار آن معبد هفائستوس قرار دارد که در گذشته یکی از بزرگ‌ترین معابد یونان بود. امروزه این سازه یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی است که گردشگران آن را از قلم نمی‌اندازند.


جاذبه های توریستی



محله قدیمی پلاکا


پلاکا یکی از قدیمی‌ترین جاهای دیدنی یونان در شهر آتن است که می‌تواند یک روز از سفرتان را به خود اختصاص دهد. این منطقه مملو از مغازه‌های جواهرات، عتیقه‌فروشی، صنایع دستی و گالری است. همچنین با داشتن کوچه پس کوچه‌های سنگ فرش فضایی جذاب برای عکاسی کردن دارد. محله قدیمی پلاکا در فصل بهار پر از گل‌های رنگارنگ است و مسافران زیادی برای پیاده‌روی به آنجا می‌روند. ناگفته نماند که در این منطقه چندین کافه و رستوران وجود دارد که به سرو غذاهای یونانی می‌پردازند و تجربه خوبی را رقم می‌زند.


میدان سینتاگما


یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی آتن میدان سینتاگما است که به میدان قانون اساسی شهرت دارد. سینتاگما به معنای قانون اساسی است و دلیل این نامگذاری قیام آتنی‌ها در سال 1843 برای تقاضای قانون بود. امروزه این میدان یکی از شلوغ‌ترین جاذبه‌های شهر آتن است که حسابی فضایی مهیج دارد. در کنار آن می‌توانید به خرید صنایع دستی و سوغات یونان بپردازید. همچنین خوب است تا به یکی از کافه‌های این منطقه رفته و خود را به یک نوشیدنی محلی مهمان کنید.


جاهای دیدنی یونان



غارهای آبی زاکینتوس


با اینکه تعداد معابد یونان کم نیست؛ اما این کشور پر از جاذبه‌های طبیعی هم است. یکی از مشهورترین آن‌ها غارهای آبی زاکینتوس نام دارد که فضایی خارق العاده دارند. این غارها به دلیل شکست نور در برابر سنگ‌ها پر از نور است و چشم هر بیننده‌ای خیره می‌کند. همچنین امکان قایق‌رانی در آنجا مهیا شده است و تجربه خوبی را برای گردشگران رقم می‌زند. غارهای آبی زاکینتوس که در نزدیکی دریا واقع شده‌اند چشم‌اندازی رویایی دارند و هر گردشگری را به وجد می‌آورند.


جزیره میکونوس


آیا عاشق شنا و آبتنی هستید؟ پس جزیره میکونوس را از دست ندهید. این جزیره به دلیل داشتن سواحل بکر، آب‌های عمیق و آب و هوای خوب جان می‌دهد برای شنا. در آنجا می‌توان جت اسکی بازی کرد و حمام آفتاب گرفت. همچنین والیبال ساحلی، قایق سواری، ماهیگیری و غواصی نیز در آنجا انجام می‌شود. ناگفته نماند که در این جزیره چندین رستوران و کافه وجود دارد که به سرو انواع غذاهای دریایی می‌پردازند. اگر هم ماجراجو باشید بد نیست تا سری به کلیسای قدیمی آنجا بزنید و عکاسی کنید. جزیره میکونوس یکی از بکرترین و زیباترین جاهایی است که در سفر به یونان نباید از دست داد.

جاهای دیدنی یونان



سفر به یونان


دیدنی‌های یونان زیادند و جذابیت آن‌ها با تعریف کردن قابل بیان نیست! اگر مشتاقید تا این سرزمین جذاب را ببینید پیشنهاد می‌کنیم که با تور یونان آرامش سفر همراه شده و تجربه‌ای جالب را رقم بزنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره کافیست با شماره‌های موجود در سایت تماس گرفته و اطلاعات لازم را دریافت کنید. همکاران ما در تمام ساعات کاری پاسخگو شما هستند.

برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

021-54034000

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS