عجیب‌ترین موزه‌های دنیا

عجیب‌ترین موزه‌های دنیا

جدیدترین مطالب گردشگری

چقدر با پربازدیدترین موزه‌های دنیا آشنا هستید؟ می‌دانستید که موزه‌هایی در دنیا وجود دارد که موضوعات گوناگونی دارند و شما را با دنیایی عجیب و غریب رو به رو می‌کنند. اگر فردی ماجراجو باشید در سفر به برخی کشورها می‌توانید موزه‌هایی را ببینید که هوش از سرتان می‌برند. در این مقاله به معرفی پرطرفدارترین موزه‌ها می‌پردازیم و اطلاعات جالبی در اختیارتان قرار می‌دهیم.


موزه شکنجه آمستردام


یکی از عجیب‌ترین موزه‌های دنیا موزه شکنجه آمستردام در کشور هلند است. این موزه شامل اتاق‌هایی کوچک و تاریک است که انواع ابزار شکنجه را در خود جای می‌دهد. این ابزارها از کشورهای مختلف اروپا جمع آوری شده‌اند و شامل صندلی میخ‌دار، قفس معلق، جمجمه شکن، گیوتین و غیره‌اند. همچنین در موزه شکنجه آمستردام انواع تخت میخی، لوازم سلاخی و پیچ انگشت نگهداری می‌شود. برخی ازین اقلام درون محفظه نگهداری می‌شوند و برخی دیگر به صورت مستقیم در معرض نمایش‌اند. اگر روزی با تور هلند همراه شدید بد نیست تا سری به آنجا بزنید و تجربه جالبی را رقم بزنید.


موزه های دنیا



موزه موجودات افسانه‌ای پاریس


آیا شیفته داستان‌های خوش آشام‌ها و موجودات افسانه‌ای هستید؟ پس موزه خونخوارهای پاریس را از دست ندهید. این موزه سال‌ها قبل توسط محقق موجودات افسانه‌ای ژاک سیرنت تاسیس شد تا نتایج تحقیقات خود را در آنجا نمایش دهد. این موزه که شبیه قبرستان طراحی شده است ورودی سیاه و قرمز رنگ دارد و اطلاعات جالبی درباره خون آشام‌ها ارائه می‌دهد. همچنین تصاویر و ماسک‌هایی از مراسمات افراد شیطان پرست در این بنا دیده می‌شود که شما غافلگیر می‌کند. در بازدید از موزه موجودات افسانه‌ای پاریس دوربین عکاسی خود را فراموش نکنید.


موزه مومیایی مکزیک


یکی دیگر از عجیب‌ترین موزه‌های دنیا موزه مومیایی مکزیک است که در سال ۱۹۶۹ تاسیس شده است. این موزه بقایای افراد مومیایی شده را نشان می‌دهد که اکثرا به دلیل بیماری فوت شده‌اند. از آنجایی که این افراد فقیر بودند و نزدیکانشان توانایی خرید قبر نداشتند در سردابه انداخته می‌شدند و به مرور زمان مومیایی شدند. این اجساد بعدها به موزه مومیایی‌های مکزیک منتقل شدند و به خوبی از آن‌ها نگهداری می‌شود. به طوری که همچنان اجزای صورت، مو و چهره افراد مومیایی شده مشخص است!


عجیب ترین موزه های دنیا



موزه قلاده سگ انگلستان


یکی دیگر از پربازدیدترین موزه‌های دنیا موزه قلاده سگ است. این موزه در سال ۱۹۹۷ در قلعه لیدز شهر کنت انگلستان تاسیس شد و انواع قلاده تاریخی را در خود حفظ کرده است. این قلاده‌ها متعلق به دوره‌های تاریخی مختلفی‌اند و داستان‌های زیادی را روایت می‌کنند. جنس همگی آن‌ها نیز از طلا، نقره و برنز است و اشکال متفاوتی دارند. اکثر قلاده‌های موزه در قرن ۱۹ میلادی ساخته شده‌اند و قدمت بسیار دارند.


موزه زیر آب کانون مکزیک


یکی دیگر از پربازدیدترین موزه‌های دنیا موزه زیر آب ساحل کانون در مکزیک است. این موزه شامل ۵۰۰ مجسمه سنگی است که در زیر آب قرار گرفته‌اند و از طریق غواصی قابل مشاهده‌اند. موزه زیر آب در سال ۲۰۱۰ افتتاح شده است و می‌توان با قایق‌های شیشه‌ای نیز نظاره‌گر آن بود. این موزه یک شاهکار است زیرا تعامل محیط زیست و هنر دست انسان را نشان می‌دهد و شما را غافلگیر می‌کند.


معروف ترین موزه های دنیا



موزه مو آوانوس ترکیه


شاید باورش سخت باشد که بدانید یکی از عجیب‌ترین موزه‌های دنیا در ترکیه قرار دارد. این موزه محل نگهداری ۱۶ هزار نمونه مو است که برخی از آن‌ها داستانی عاشقانه دارند. داستان این بنا برمی‌گردد به زمانی که یکی از سفالگران این منطقه در پی شکست عشقی از محبوب خود دور می‌شود. معشوقه وی پیش از جدایی دسته‌ای از موهای خود را بریده و به وی می‌دهد. سفالگر آن دسته مو را در مغازه خود آویزان می‌کند و بعدها دیگر مشتریان پس از شنیدن این واقعه تکه‌ای موهای خود را اهدا می‌کنند. امروزه به دسته موهای زیادی در موزه مو شهر آوانوس ترکیه رو به رو هستیم که هر کدام داستان خود را دارند.


موزه توالت هند


یکی دیگر از عجیب‌ترین موزه‌های دنیا موزه توالت هند است که کاسه توالت‌های چند هزار ساله را در خود جای داده است. این موزه شامل بخش‌های باستان، قرون وسطی و مدرن است که توالت‌هایی از این اعصار را در خود جای داده است. برخی از این اقلام بسیار زیبا طراحی شده‌اند و گویی که صرفا جنبه زیبایی دارند! برخی دیگر نیز از عمارت‌های قدیمی به دست آمده‌اند و از نحوه لوله‌کشی در گذشته روایت می‌کنند. ناگفته نماند که در بخش مدرن موزه توالت هند توالت‌های هندی و کره‌ای را می‌بینید که بسیار پیشرفته طراحی شده‌اند.


موزه های دنیا




موزه لوور پاریس


حالا که با معروف‌ترین موزه‌های دنیا آشنا شدید بد نیست تا درباره موزه لوور فرانسه هم بیشتر بدانید. این موزه یکی از مشهورترین دیدنی‌های پاریس است که در قرن ۱۲ میلادی ساخته شده است. این بنا در ابتدا یکی از عمارت‌های سلطنتی بود؛ اما بعدها به موزه تغییر کاربری داد و اشیایی نفیس از سراسر دنیا را در خود جای داده است. از جمله آثار نفیس موزه لوور می‌توان به تابلو مونالیزا، لوح حمورابی، مجسمه‌های میکل آنژ، تندیس پیروزی بالدار و تندیس ونوس اشاره کرد. اگر روزی بخت با شما یار شد و با تور فرانسه همراه شدید حتما سری به موزه لوور بزنید.


جالب ترین موزه های دنیا



موزه آرمیتاژ روسیه


یکی دیگر از مشهورترین موزه‌های دنیا موزه آرمیتاژ است. این موزه در شهر سن پترزبورگ قرار گرفته است و آثاری از ایران، مصر، رم و هند را در خود جای داده است. موزه آرمیتاژ در ابتدا توسط ملکه الیزابت اول در سال ۱۷۶۴ ساخته شد و آثاری از هنرمندان اروپایی در آن قرار گرفت. بعدها تکمیل شد و امروزه به یکی از دیدنی‌ترین موزه‌های بدل شده است. موزه آرمیتاژ بخش‌های مختلفی دارد که شامل تندیس‌ها، تابلوهای نقاشی، کاشی، فرش و غیره است. همچنین می‌توان آثاری از هنر اسلامی را در آن دید و لذت برد. اگر با تور روسیه همراه شدید حتما سری به آنجا بزنید.


تورهای آرامش سفر


اگر دوست دارید تا با تورهای اروپایی آرامش سفر همراه شوید ما برایتان پیشنهادات ویژه‌ای داریم. شما می‌توانید بسته به بودجه و سلیقه خود یکی از تورهای اروپایی و حتی آسیایی ما را انتخاب کرده و راهی سفر شوید. همچنین اخذ ویزا، رزرو بلیط هواپیما و اجرای تورهای داخلی از دیگر خدمات تیم ماست که به بهترین نحو در اختیارتان قرار می‌گیرد. برای کسب اطلاعا بیشتر کافیست با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

021-54034000

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS