شفق قطبی چیست؟ آیا نروژ بهترین مکان برای رصد آن است؟

شفق قطبی چیست؟ آیا نروژ بهترین مکان برای رصد آن است؟

جدیدترین مطالب گردشگری

شفق قطبی پدیده‌ای خیره‌کننده است که طی آن ده‌ها رنگ در آسمان ترکیب شده و پدیدار می‌شوند. این پدیده به نور قطب شمال مشهور است و معمولا نواحی نروژ، سوئد و فنلاند را در برمی‌گیرد. امروزه تور شفق قطبی یکی از محبوب‌ترین تورهای دنیاست که در برخی ایام سال اجرا می‌شود.


شفق قطبی چیست



شفق قطبی چگونه روی می‌دهد؟


قبل از هرچیز بد نیست بدانید که دلیل این پدیده چیست. شفق قطبی شامل الکترون‌هایی است که از خورشید آزاد می‌شوند و به دلیل میدان مغناطیسی 2 قطب شما و جنوب فعل و انفعالاتی رخ می‌دهد. طی این پدیده نورهای متنوعی ایجاد می‌شود که ترکیبی از بنفش، قرمز، زرد و غیره است. این پدیده در سیاره‌هایی مانند مشتری و نپتون نیز رخ می‌دهد.


حقایقی درباره شفق قطبی


خوب است بدانید که شفق قطبی هر چند ساعت یک بار و گاهی فوری تغییر شکل می‌دهد. گویی که رنگ‌ها در آسمان به رقص در می‌آیند. این پدیده در کشورهای زیادی مانند فنلاند، نروژ، روسیه، گرینلند و سوئد رخ می‌دهد. همچنین در برخی از مناطق شمالی قاره آمریکا نیز می‌توان آن را دید. به طوری که تور شفق قطبی نروژ به یکی از مشورترین تورهای این پدیده تبدیل شده است.


زمان شفق قطبی



بهترین زمان مشاهده شفق قطبی


بهترین زمان دیدن شفق قطبی بین ماه‌های سپتامبر و آوریل است. یعنی اواسط شهریور تا فروردین بهترین روزها برای تماشای این پدیده است. زمانی که آسمان تاریک شد رقص نورها آغاز می‌شود. همچنین اگر آسمان صاف باشد می‌توانید چشم‌اندازی را ببینید که شاید در هیچ جای دیگر ندیده باشید.



تور شفق قطبی


چگونه به دیدن شفق قطبی برویم؟


در سال‌های اخیر برخی از آژانس‌های مسافرتی اقدام به اجرای تور شفق قطبی می‌کنند. این تور در نیمه دوم سال گردشگران را به تماشای این رویداد در روسیه یا نروژ می‌برد. سپس با رفتن به مناطق طبیعی از پیش تعیین شده ساعت‌ها به تماشای شفق قطبی می‌نشینید و عکاسی می‌کنید.


خدمات تورهای شفق قطبی چیست؟


تورهای شفق قطبی معمولا شامل رزرو بلیط هواپیما، رزرو هتل، ویزا، راهنمای تور و وعده‌های غذایی است. همچنین در برخی مواقع یک شب اسکان در ایگلو مهیا شده است. در طول مسیر نیز راهنمای محلی شما را همراهی می‌کند و به دل طبیعت می‌برد. فراموش نکنید که از قبل ظرفیت دوربین عکاسی خود را افزایش دهید.


رزرو تور شفق قطبی


قیمت تور شفق قطبی


هزینه تور شفق قطبی به موارد مختلف فرق دارد. این فاکتورها شامل درجه هتل، نور ایرلاین، تعداد روزهای سفر و وعده‌های غذایی است. لذا بهتر است از یک آژانس مسافرتی معتبر استعلام بگیرید.


رزرو تور شفق قطبی


برای رزرو تورهای شفق قطبی یا حتی تور نروژ می‌توانید با همکاران ما در آرامش سفر تماس بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر کافیست با شماره‌های موجود در سایت تماس حاصل کنید.

برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS