برج ایفل پاریس: 7 نکته که نمی‌دانستید

برج ایفل پاریس: 7 نکته که نمی‌دانستید

جدیدترین مطالب گردشگری

برج ایفل پاریس یکی از معروف‌ترین دیدنی‌های فرانسه است که شهرتی جهانی دارد. این بنای فلزی باشکوه به نماد این کشور تبدیل شده است و حالا یکی از جاهایی در این شهر است که نباید از دست داد. برج ایفل نماد یکی از توریستی‌ترین شهرهای دنیاست؛ در این مقاله اطلاعات مفیدی در این باره بیان می‌کنیم.


تاریخچه برج ایفل


برج ایفل پاریس در بین سال‌های 1889 تا 1930 توسط شرکت گوستاو ایفل ساخته شد و در زمان خود بلندترین برج دنیا بود. این برج در میدان شان دوماس و در کنار رود سن قرار گرفته و هرکسی که به فرانسه سفر می‌کند سری هم به آنجا می‌زند. برج ایفل فرانسه به بانوی آهنین پاریس معروف است و در ساخت آن از فلز استفاده کرده‌اند. به طوری که باعث شده به یکی از 10 جای معروف پاریس تبدیل شود.


برج ایفل



7 ویژگی برج ایفل


برج ایفل پاریس ویژگی‌های متعددی دارد که در ادامه به 7 مورد از آن‌ها می‌پردازیم.


رنگ‌آمیزی برج ایفل


گرچه برج ایفل از آهن ساخته شده است اما در رنگ آمیزی آن از چندین لایه رنگ استفاده کرده‌اند. این کار با هدف جلوگیری از اکسیده شدن آن انجام شده است و به طول عمر برج افزوده است. گوستاو ایفل سازنده برج در یکی از کتاب‎هایش نوشته است که رنگ آمیزی برج ایفل به عنوان یک عنصر اساسی در حفظ آن است. به طوری که هر قدر دقت آن بیشتر باشد دوام برج نیز بیشتر است. بد نیست بدانید که برج ایفل از زمان ساخت 19 بار رنگ‌آمیزی شده و بارها رنگ آن تغییر کرده است. امروزه همچنان این بنا با دست رنگ می‌شود.


برج ایفل پاریس



معماری برج ایفل


از دیگر ویژگی‌های برج ایفل می‌توان به معماری منحصر به فرد آن اشاره کرد. این سازه تلفیقی از سبک‌های نئوگوتیک، نئورنسانس و نئوباروک است که در قرون 18 و 19 ساخته شده است. از آنجایی که این برج بعد از انقلاب صنعتی ساخته شد در احداث آن از مصالح ساختمانی و آهن بهره برده‌اند. به طوری که می‌توان گفت این بنا جلوه‌ای از یک انقلاب نو در اروپا بود. برج ایفل در زمان ساخت همه مردم فرانسه را شگفت‌زده کرد. زیرا پیش از آن تصور ساخت بنایی فلزی و عظیم دور از ذهن بود.


برج ایفل 3 طبقه دارد


برج ایفل فرانسه در 3 طبقه ساخته شده است و گردشگران می‌توان از تمام طبقات بازدید کنند. همچنین در طبقات اول و دوم چندین رستوران وجود دارد که دید خوبی به کل شهر دارند. در طبقه سوم نیز می‌توان به مشاهده کل شهر نشست و از چشم‌انداز لذت برد.


برج ایفل فرانسه




رستوران‌های برج ایفل


همانطور که پیشتر گفتیم رستوران‌های متعددی (رستوران ژول ورن و رستوران تور ایفل 58) در برج ایفل وجود دارد. به طوری که می‌توانید در آنجا خود را به یک وعده غذای لذیذ مهمان کرده و از دیدن کل شهر لذت ببرید. امروزه گردشگران تور فرانسه یک وعده از غذای خود را در آنجا میل می‌کنند و تجربه جالبی رقم می‌زنند. همچنین امکان صرف انواع نوشیدنی و دسر در بوفه‌های آنجا مهیا است.


این برج یک آسانسور کاربردی دارد


شاید از خود بپرسید که بالا رفتن از 1710 پله برج ایفل کار طاقت‌فرسایی است. در ابتدای ساخت آسانسوری مناسب بنا ساخته شد که تنها تا طبقه اول می‎رفت؛ اما بعد از آن شرکت اوتیس قبول کرد تا آسانسور طبقه دوم را بسازد. ناگفته نماند که به دلیل طراحی داخلی بنا ساخت آسانسور در طبق دوم خیلی سخت بود. لذا در تمام این پروژه مهندسان با چالش‌های زیادی رو به رو بودند. امروزه در هر طبقه از برج ایفل یک آسانسور قرار دارد.


برج ایفل کجاست


کاربری برج ایفل


در ابتدای ساخت برج ایفل از آن به عنوان محل برقراری ارتباط بین کشتی‌ها و رد و بدل کردن پیام دشمنان در طی جنگ جهانی اول استفاده می‌شد. امروزه نیز بیش از 120 آنتن در بالای آن وجود دارد که امواج رادیویی و تلویزیونی را پخش می‌کند.


نورپردازی برج ایفل در شب


یکی از ویژگی‌های برج ایفل نورپردازی آن در شب است. به طوری که 336 پروژکتور در انجا وجود دارد که اقدام به نورپردازی می‌کنند. بد نیست بدانید که در سال 1889 بیش از 10 هزار لامپ با نور طلایی در آن به کار برده شد. امروزه نیز این برج بیش از 7 میلیون کیلووات برق مصرف می‌کند که در نوع خود حجم زیادی است.


سفر به فرانسه


اگر دوست دارید تا با تورهای اروپایی آرامش سفر همراه شوید همکاران ما در کنارتان هستند تا راهنمایتان کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره با ما تماس بگیرید.

برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS