کلیساهای عجیب و تمام چوبی در نروژ

کلیساهای عجیب و تمام چوبی در نروژ

جدیدترین مطالب گردشگری

بناهای چوبی در نروژ به دلیل کثرت درختان کم نیستند! اما وجود کلیساهای چوبی نروژ باعث شده تا گردشگران زیادی راهی روستاها و شهرهای این کشور شوند. تماشای بناهایی مقدس که در عین عجیب بودن با چوب درست شده‌اند برای هر توریستی جذاب است. در این مقاله از آرامش خارق العاده‌ترین کلیساهای چوبی در کشور نروژ را معرفی می‌کنیم که هم مهیج‌اند و هم تماشایی.


کلیسای آندرال


یکی از مشهورترین کلیساهای چوبی نروژ کلیسای آندرال نام دارد. این بنا یکی از کوچک‌ترین کلیساهای این کشور است که در روستایی به همین نام قرار دارد. کلیسای آندرال تنها 40 نفر ظرفیت دارد و گروه‌های بزرگ به نوبت می‌توانند از آن بازدید کنند. در سال‌های اخیر این بنای مقدس مرمت شده است؛ اما همچنان می‌توان چوبی قدیمی و پنجره‌های نقاشی‌شده آن را تماشا کرد. اگر روزی بخت با شما یار شد و به روستا و کلیسا آندرال رفتید حتما گردش در داخل روستا را هم تجربه کنید.


کلیسای رولدال


یکی دیگر از کلیساهای چوبی نروژ رولدال نام دارد. این بنا امروزه هم ب عنوان کلیسا و هم به عنوان موزه کاربرد دارد. به طوری که مردم محلی در روزهای یک شنبه در آن به انجام عبادت می‌پردازند. کلیسای رولدال در قرن 13 میلادی ساخته شده است و در عین چوبی بودن معماری ساده‌ای دارد. در آنجا می‌توان انواع کتب مقدس قدیمی را دید که از نسل‌های گذشته این منطقه به یادگار مانده‌اند.


کلیساهای نروژ




کلیسای هوچپرستاد


در نزدیکی روستای VIKOYRI کلیسایی جذاب بود دارد که به یکی از محبوب‌ترین دیدنی‌های نروژ تبدیل شده است. این بنای چوبی به عنوان یکی از اولین کلیساهای نروژ شناخته می‌شود که در قرن 12 بنا شد. این کلیسا در قرن 19 به متروکه‌ای تبدیل شد و از رونق افتاد. اما بعدها مورد توجه قرار گرفت و مرمت شد. از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به ناقوس سه گانه اشاره کرد که در کمتر کلیسایی شاهد آن هستیم. اگر روزی به بازدید از کلیسای هوپرستاد رفتید حتما در طبیعت بکر اطراف آن نیز گردش کنید.


کلیسای اورنس


از دیگر کلیساهای چوبی نروژ می‌توان به کلیسای اورنس اشاره کرد. بنایی ساده و زیبا که در دل مراتع سرسبز قرار گرفته است. چشم‌انداز این کلیسا هوش از سرتان می‌برد و شما را جادو می‌کند. در حوالی کلیسای اورنس گونه‌های جانوری متعددی زندگی می‌کنند که نامشان در انجیل هم آمده است. به همین دلیل این منطقه از تقدس خاصی برخوردار است. امروزه کلیسای اورنس از رونق افتاده است؛ اما همچنان مراسمات ازدواج در آنجا برگزار می‌شود.


عجیب‌ترین کلیساهای چوبی نروژ




کلیسای چوبی هدال


اگر دوست دارید تا میراقق قرون وسطی را ببینید کلیسا هدال را از دست ندهید. این بنا یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای چوبی نروژ است که در قرن 13 ساخته شده است. جالب است بدانید که این بنا طی مدت 3 روز ساخته شد و حالا به یکی از نقاط گردهمایی مردم تبدیل شده است. کلیسای هدال به دلیل داشتن معماری ساده و طراحی جذاب سوژه خوبی برای عکاسی کردن است.


معروف ترین کلیساهای چوبی نروژ



کلیسا چوبی برگند


یکی دیگر از کلیساهای چوبی نروژ در شهر لاردال و در روستای برگند قرار دارند. این بنا به کلیساس برگند مشهور است و طی سال‌های 1180 الی 1250 ساخته شده است. امروزه این بنا تبدیل به موزه شده است و همواره مورد بازدید گردشگران تور نروژ قرار می‌گیرد. فضای کلیسای برگند نسبت به دیگر کلیساها بیشتر است و جان می‌دهد برای گردش و ماجراجویی.


کلیسای چوبی گل


از دیگر مشهورارین کلیساهای چوبی نروژ می‌توان به کلیسای گل اشاره کرد. این بنا یکی از جاذبه‌های توریستی نروژ است که در طول تاریخ جا به جا شده است! خوب است بدانید که کلیسای گل قبلا در منطقه‌ای به همین نام قرار داشت؛ اما بعدها به دلیل جایگزینی با بنایی دیگر توسط سازمان میراث فرهنگی به اسلو منتقل شد. امروزه این بنا را می‌توان در موزه تاریخ فرهنگ نروژ دید.


کلیساهای چوبی نروژ



سفر به نروژ


اگر دوست دارید تا با تورهای اروپایی ما به دیدن نروژ و دیگر کشورهای اسکاندیناوی بروید همکاران ما در تمام ساعات کاری در کنار شما هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS