موزه‌های آلمان؛ قلب تاریخ تاریک و روشن اروپا

موزه‌های آلمان؛ قلب تاریخ تاریک و روشن اروپا

جدیدترین مطالب گردشگری

آلمان پر از موزه‌هایی است که از گذشته به یادگار مانده‌اند و مثل کتاب تاریخ از سرگذشت این سرزمین روایت می‌کنند. موزه‌های آلمان را باید دید و شناخت! بناهایی قدیمی و باشکوه که گنج‌هایی از گذشته‌های دور این کشور را در خود نگه داشته‌اند. در این مقاله چند مورد از جذاب‌ترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم.


موزه ملی آلمان


یکی از مشهورترین و بزرگ‌ترین موزه‌های آلمان موزه ملی است. این بنا در شهر نورنبرگ قرار گرفته است و آثار هنری و فرهنگی زیادی را در خود جای داده است. اشیا موجود در این موزه شامل انواع صنایع دستی، ادوات نظامی، وسایل مهندسی، نقاشی و پارچه است. همچنین می‌توان تابلوهای رنگارنگی را در آنجا دید که از هنرمندان مشهور آلمان به یادگار مانده‌اند.



موزه های آلمان



موزه گوتنبرگ


یکی از تماشایی‌ترین دیدنی‌های آلمان موزه گوتنبرگ نام دارد. این موزه با موضوع یوهانس گوتنبرگ ایجاد شده و آثار او از جمله دستگاه چاپ را در خود نگهداری می‌کند. همچنین می‌توان با پروسه ذخیره‌سازی و اشتراک اطلاعات در این موزه آشنا شد. از دیگر ابزاری که در موزه گوتنبرگ نگهداری می‌شود می‌توان به دو انجیل اصلی این مخترع اشاره کرد که در قرن پانزدهم میلادی ساخته شده‌اند. در این موزه راهنمایان موزه حضور دارند و اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار می‌دهند.


معروف ترین موزه‌های آلمان



موزه مهاجرت بالینشتات


مهاجرت همیشه یکی از پدیده‌های انسانی بوده که نمی‌توان جلو توقفش را گرفت. موزه مهاجرت بالینشتات یکی دیگر از موزه‌های آلمان است که در آن به مهاجران آلمانی، لهستانی و روسی پرداخته شده‌ است. این مهاجران طی سال‌های 1850 تا 1930 اقدام به مهاجرت کردند و داستان‌ها ساختند. در این موزه با ترس‌ها، سختی‌ها و تصمیمات ناگهانی مهاجرت رو به رو می‌شوید روایت‌ها می‌شنوید.


موزه مهاجرت آلمان



موزه نئاندرتال دوسلدورف


یکی دیگر از جالب‌ترین موزه‌های آلمان موزه نئاندرتال شهر دوسلدورف است که در 12 کیلومتری این شهر واقع شده است. این موزه در محل کشف انسان نئاندرتال در سال 1856 تاسیس شد و سیر تکامل انسان را نشان می‌دهد. همچنین در کنار آن پارک باستان شناسی، کارگاه آموزشی عصر حجر و مرکز نمایش‌های هنریی وجود دارد. اگر هم دوست داشته باشید می‌توانید سری به محوطه بازی عصر یخبندان بزنید و تجربه مهیجی را رقم بزنید.


موزه های مشهور آلمان


موزه بین المللی دریانوردی


یکی دیگر از موزه‌های معروف آلمان موزه دریانوردی است که کلکسیونی از انواع قایق، نقشه، لباس نیروی دریایی و کشتی وجود دارد. سن برخی از قایق‌ها 3000 سال تخمین زده شده و از حکاکی‌های جالبی برخوردارند. اگر شیفته این صنعت جالب هستید پیشنهاد که در تور آلمان حتما سری به این موزه بزنید.


سفر به آلمان


اگر دوست دارید تا با تورهای اروپایی آرامش سفر همراه شوید و به دیدن موزه‌های آلمان بروید می‌توانید با همکاران ما تماس بگیرید. کارشناسان ما در کنارتان هستند تا راهنمایتان کنند.

برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS