7 آسیاب بادی هلند

7 آسیاب بادی هلند

جدیدترین مطالب گردشگری

مگر می‌شود به هلند سفر کرد و به دیدن آسیاب‌های بادی آنجا نرفت؟ آسیاب‌های بادی هلند از آن دسته جاذبه‌هایی است که شبیه به آن‌ها در کمتر جایی می‌بینید. رنگ و لعاب و فضای داخلی آن‌ها کاری کرده که هر گردشگری را جذب خود می‌کند. در این مقاله به معرفی 7 آسیاب بادی قدیمی هلند می‌پردازیم تا اگر روزی به آنجا سفر کردید آن‌ها را نیز در برنامه خود قرار دهید.


آسیاب بادی دی گویر DE Gooyer


یکی از قدیمی‌ترین آسیاب‌های بادی هلند دی گویر نام دارد که در شهر آمستردام واقع شده است. این بنا در قرن 16 ساخته شده است و در زمان خود یکی از بلندترین آسیاب‌ها بود. آسیاب دی گویر در بالای خانه‌ای سنگی قرار گرفته که و در طول تاریخ چندین بار جا به جا شده است. امروزه این بنا در اسکله‌های شرقی شهر واقع شده و به دلیل نزدیکی به یک کارخانه محصولات به نام آن ثبت می‌شوند. اگر روزی بخت با شما یار شد و به هلند سفر کردید حتما سری به آسیاب بادی دی گویر بزنید.


آسیاب بادی زانسه شانز Zaanse Schans


یکی دیگر از آسیاب‌‌های بادی هلند زانسه شانز نام دارد که در منطقه‌ای مسکونی به اسم Zaandam واقع شده است. این ناحیه به دلیل داشتن کلبه‌های قدیمی و آسیاب‌های بادی باشکوه جایی توریستی محسوب می‌شود و طرفداران زیادی دارد. بد نیست بدانید که آسیاب بادی زانسه شانز در قرن 20 میلادی جا به جا شده و این منطقه نقل مکان شده است. امروزه در این منطقه می‌توان ده‌ها آسیاب بادی دید که با رنگ‌های متنوع تزئین شده‌اند. این محدوده یکی از جاهایی است که در تور هلند از آن بازدید می‌شود.


آسیاب بادی دیکرت DE Dikker


دیکرت یکی دیگر از آسیاب‌های بادی هلند است که در مرکز شهر قرار گرفته است. در گذشته این بنا کارخانه ذرت بود؛ اما بعدها به آسیاب تبدیل شد و چندین بار مورد مرمت قرار گرفت. آسیاب بادی دیکرت یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های هلند است که ظاهری نوستالژیک دارد. در حوالی این بنا رستورانی زیبا وجود دارد که به سرو غذاهای محلی و ملل می‌پردازد.


آسیاب بادی کیندردیک The Mill Network At Kinderdijk


آسیاب‌های بادی هلند محدود به موارد گفته شده نیست. آسیاب کیندردیک از دیگر آسیاب‌هایی است که نباید از دست داد. این بنا در منطقه Zuid-Holland واقع شده است. این منطقه ثبت جهانی شده است و یکی از اصلی‌ترین جاهایی است که در تورهای هلند مورد بازدید قرار می‌گیرد. در قرن 18 میلادی 19 آسیاب بادی در آنجا ساخته شد که تاکنون مورد بازدید توریست‌ها قرار می‌گیرند.


آسیاب بادی مولن دی والک Molen De Valk


اگر دوست دارید تا بنایی باشکوه ببینید که تاریخ هلند را نشان می‌دهد پیشنهاد ما به شما آسیاب بادی مولن دی والک است. این بنا یکی از 7 آسیاب بادی هلند است که در قرن 17 میلادی ساخته شده است. گرچه بعدها مرمت شد؛ اما همچنان جذابیت خود را حفظ کرده است. در سال 1996 آسیاب بادی مولن دی والک به موزه تبدیل شد و فرهنگ این منطقه را به گردشگران نشان می‌دهد.



آسیاب‌های بادی شیدام The Windmills Of Schiedam


در هلند شهری تاریخی به نام شیدام قرار دارد که تاریخچه آن به قرن 18 میلادی برمی‌گردد. این شهر چندین آسیاب بادی را درون خود جای داده است که ارتفاعی زیاد دارند. تاکنون 5 آسیاب این شهر مرمت شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین به عنوان بلندترین آسیاب‌های بادی جهان شناخته می‌شوند. ناگفته نماند که در دل شهر شیدام موزه‌ای جالب قرار گرفته که بازدید از آن خالی از لطف نیست.



آسیاب بادی مولن دی آدریان Molen DE Adriaan


آسیاب بادی مولن دی آدریان از جمله قدیمی‌ترین آسیاب‌های بادی هلند است که تور تاجری ثروتمند به همین نام در قرن 18 ساخته شد. گرچه بعدها توسط طوفان آسیب دید؛ اما مرمت شد و تاکنون پابرجاست. امروزه این بنا به موزه تبدیل شده و سالانه چندین نمایشگاه در آنجا برگزار می‌شود.



سفر به هلند


اگر دوست دارید تا به بازدید از آسیاب‌های بادی هلند بروید همکاران ما در کنار شما هستند تا شرایط تور هلند را به شما توضیح دهند. همچنین می‌توانید با تورهای اروپا ما همراه شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر کافیست با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS