مشهورترین کلیساهای فرانسه

مشهورترین کلیساهای فرانسه

جدیدترین مطالب گردشگری

فرانسه سرزمین کلیساهای باشکوه و بناهای با ابهت است. به طوری که مشهورترین کلیساهای فرانسه شهرتی بین المللی به دست آورده‌اند و گردشگران را جذب خود می‌کنند. طاق‌های بلند، ناقوس‌های بزرگ و شیشه‌های رنگی هرکدام هوش از سر گردشگران می‌برند. در این مقاله به معرفی محبوب‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.


کلیساهای مشهور فرانسه


کلیسای سکره کور (Sacre Coeur)


یکی از مشهورترین کلیساهای فرانسه کلیسای سکره کور نام دارد. این بنا بر فراز تپه‌ مونتمارتر قرار گرفته است و معماری جذابی دارد. این تپه حتی قبل از مسیحیت نیز محل عبادت بود و بعدها به جایی برای مناجات مسیحیان تبدیل شد. کلیسای سکره کور با الهام از معماری بیزانس ساخته شده و شباهت زیادی به مسجد ایاصوفیه استانبول دارد. سکره کور که به معنی قلب مقدس است به قلب عیسی مسیح اشاره دارد. به همین دلیل تندیس مسیح و قلبی طلایی رنگ را می‌توان در آنجا دید.



مشهورترین کلیساهای فرانسه




کلیسای جامع استراسبورگ (Strasbourg Catherdal)


یکی دیگر از کلیساهای مشهور فرانسه استراسبورگ نام دارد. این بنا با معماری گوتیک و ظاهر صورتی رنگش توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. همچنین خانه‌های اطراف کلیسا از ماسه سنگ‌های رنگی درست شده‌اند و جلوه‌ای از رنگ صورتی و قرمز دارند. در داخل کلیسا ساعت نجومی قرار دارد که در دوران رنسانس ساخته شده و در قرن 19 مورد مرمت واقع شد. امروزه این بنا در تور فرانسه مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرد.


کلیساهای فرانسه




کلیسای جامع روآن (Rouen Catherdal)


یکی دیگر از مشهورترین کلیساهای فرانسه در شهر روان قرار دارد. کلیسای جامع روآن مهم‌ترین بنای این شهر است که بسیار بزرگ و بلند ساخته شده است. صدای ناقوس آن همواره به گوش می‌رسد و شیشه‌ کاری در آن اوج هنر و معماری است. وجود تندیس‌های بزرگ راهبان، نقاشی‌های باشکوه و صحن‌های وسیع در کلیسای جامع روآن باعث شده تا این بنا محبوب همگان باشد. در حوالی آنجا نیز چندین کتاب فروش قرار دارد که معماری جذابی دارند.


مشهورترین کلیساهای فرانسه




کلیسای صومعه مونت سنت میشل (Mont Saint Michel Abbey)


کلیسای صومعه مونت سنت میشل از آن جاهایی است که نباید از دست داد. این کلیسا در جزیره‌ای به همین نام قرار دارد و در عین حال دسترسی به آن چندان آسان نیست. البته زیبایی اطراف این بنا هوش از سرتان می‌برد. کلیسای صومعه مونت سنت میشل در قرن 15 ساخته شده است و همواره عبادتگاهی دنج و آرام برای راهبان بوده است. در حوالی آن نیز کوچه‌هایی قدیمی، کافه‌هایی باصفا و مغازه‌هایی جذاب قرار دارد که همگی به جذابیت این منطقه افزوده‌اند. همچنین وجود موزه‌ای قدیمی در این جزیره باعث شده تا یک روز از وقت گردشگران را به خود اختصاص دهد. بد نیست بدانید که این مجموعه در فهرست میراث جهانی نیز به ثبت رسیده است و دیدن آن به هر گردشگری پیشنهاد می‌شود.


کلیساهای فرانسه





کلیسای جامع رنس (Reims Catherdal)


یکی دیگر از مشهورترین کلیساهای فرانسه یعنی کلیسای جامع رنس در شهر رنس قرار دارد. این بنا 800 سال قبل ساخته شد و طبق معماری گوتیک الهام گرفته است. کلیسای رنس همواره محل تاجگذاری پادشاهان بوده شاهزاده‌های زیادی را به خود دیده است. این بنای مقدس از چندین کلیسای کوچک تشکیل شده و تزئینات آن بسیار چشمگیر است. اگر روزی گذرتان به فرانسه افتاد حتما سری به آنجا بزنید.


مشهورترین کلیساهای فرانسه




سفر به فرانسه


اگر دوست دارید به دیدن کلیساهای مشهور فرانسه بروید آرامش سفر برایتان پیشنهاد ویژه‌ای دارد. رزرو تور فرانسه با بهترین قیمت را از ما بخواهید و خاطراتی تکرارنشدنی را رقم بزنید.

برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS