دیدنی های ونیز

دیدنی های ونیز

جدیدترین مطالب گردشگری

مگر می‌شود اسم ایتالیا به میان بیاید و کسی یادی از ونیز نکند؟! شهری رویایی بر روی آب که با بناهای قدیمی‌اش هوش از سر هر گردشگری می‌برد. دیدنی‌های ونیز هرکدام شگفتی جادویی این شهر به شمار می‌آیند و گردشگران را جادو می‌کنند. عبور قایق‌های کوچک و تماشای بناهای باشکوه این شهر چیزی است که از یاد هیچ گردشگری نمی‌رود. در ادامه معروف‌ترین جاهای دیدنی ونیز را معرفی می‌کنیم.


میدان سن مارکو


میدان مرکزی ونیز یا سن مارکو یکی از باشکوه‌ترین دیدنی‌های ونیز است که شهرت زیادی دارد. در حوالی آن چندین کافه و رستوران تاسیس شده که حال و هوایی هیجان‌انگیز به این منطقه بخشیده‌اند. وجود خیابان‌های پرتردد و فروشگاه‌های وسیع کاری کرده تا هر گردشگری از بودن در میدان سن مارکو لذت ببرد. همچنین همواره می‌توان کبوترهای زیادی را در آنجا دید که جلوه جذابی برای عکاسی ایجاد کرده‌اند.

دیدنی های ونیز


کلیسای سن مارکو


در حوالی میدان سن مارکو کلیسایی به همین نام قرار دارد که به کانال بزرگ ونیز مشرف است. در آنجا آثاری از بقایای تاریخی و هنری ونیز وجود دارد که شما را با تاریخچه این منطقه بیشتر آشنا می‌کند. نقاشی‌های دیواری و سقفی کلیسای سن مارکو نیز ابهت خاصی به آنجا بخشیده است. این بنا که در گذشته محل عبادت بود حالا جایی دیدنی در دل شهر ونیز است. به طوری که با بخش‌های مختلف و معماری خارق‌العاده خود در برنامه سفر مسافران تور ونیز هم قرار دارد.


کاخ دوکاله


از دیگر دیدنی‌های ونیز می‌توان به کاخ دوکاله اشاره کرد. این کاخ در گذشته محل زندگی حاکمان محلی بود و در قرون 14 و 15 میلادی ساخته شد. بعدها تغییراتی در آن ایجاد شد و بخش‌های آن تغییر کرد. از جمله قسمت‌های مختلف کاخ دوکاله می‌توان به واحدهای مسکونی، زندان، دادگاه و بخش اداری اشاره کرد. این بنا دسترسی خوبی به پل افسوس دارد و با پای پیاده نیز می‌توان در حوالی آن گردش کرد.

دیدنی های ونیز چیست؟


کانال بزرگ


یکی از مشهورترین دیدنی‌های ونیز کانال بزرگ است. این کانال بین میدان سن مارکو و آرسنال قرار گرفته است و در قرن 19 میلادی ساخته شده است. در کنار کانال بزرگ چندین ساختمان و عمارت وجود دارد که چشم‌انداز جالبی برای عکاسی خلق کرده‌اند. قایق‌سواری در این کانال اولین تفریحی است که گردشگران انجام می‌دهند. همچنین قایق‌های اتوبوسی شیک این کانال حسابی مسافران را سرگرم می‌کنند.


کلیسای سن زکریا


اگر دوست دارید تا به دل یکی از باشکوه‌ترین جاهای دیدنی ونیز بروید پیشنهاد ما به شما کلیسای سن زکریا است. این کلیسا در قرن 9 ساخته شده است و معماری ان از گوتیک الهام گرفته است. این بنا در قرون 12، 14 و 15 مرمت شد و حالا یکی از دیدنی‌ترین جاهای شهر ونیز است. نقاشی‌های مذهبی در این بنا از کتاب مقدس الگوبرداری شده‌اند و جلوه‌ای زیبا دارند. در کنار کلیسای سن زکریا صومعه‌ای جذاب قرار دارد که در گذشته محل پناه گرفتن افراد بدنام بود. امروزه این مجموعه قابل بازدید است و هر بازدیدکننده‌ای را به وجد می‌آورد.

جاهای دیدنی ونیز


کارخانه کشتی‌سازی آرسنال


آرسنال یکی دیگر از جاهای دیدنی ونیز است که از آن به عنوان یک کارخانه کشتی سازی قدیمی یاد می‌شود. در گذشته در این کارخانه کشتی و سلاح ساخته می‌شود و امروزه منحل شده است. کارخانه کشتی سازی آرسنال از سال 1104 الی 1797 فعالیت کرد و در نهایت به موزه‌ای زیبا تبدیل شد. اگر شیفته صنعت دریانوردی هستید بازدید از این موزه را از دست ندهید.


کاخ سانتا سوفیا


کاخ سانتا سوفیا یا خانه طلایی یکی از باشکوه‌ترین جاذبه‌های دیدنی ونیز است. این بنا مشرف به کانال بزرگ قرار دارد و نمای خارجی آن از طلا درست شده است. کاخ سانتا سوفیا با سنگ فرشی جذاب نقاشی شده که از بدو ورود هر بازدیدکننده‌ای را شیفته خود می‌کند. همچنین ستون‌های متعدد این بنا باعث شده تا تالار بزرگ‌تر نشان داده شود. اگر روزی بخت با شما یار شد و به ونیز سفر کردید حتما سری به کاخ سانتا سوفیا بزنید و در کنار مجسمه‌های آن عکس یادگاری بگیرید.

دیدنی های ونیز

دیگر دیدنی‌های ونیز

- کلیسا سن سالوادور
- کلیسا سن روکو
- کلیسا سانتا ماریا سلوته
- مدرسه سن جن
- برج ساعت
- جزیره مورانو
- جزیره بورانو
- پل افسوس

سفر به ونیز

اگر دوست دارید تا به ایتالیا و ونیز سفر کنید آرامش sفر در کنار شماست. شما می‌توانید با تورهای اروپایی ما همراه شده و تجربیات فراموش نشدنی رقم بزنید. برای آگاهی از شرایط ثبت نام کافیست با همکاران ما تماس بگیرید.



برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS