دیدنی های قطر

دیدنی های قطر

جدیدترین مطالب گردشگری

دیدنی‌های قطر کم نیستند! هرکدام شکوه و شوکت این کشور را نشان می‌دهند و فرهنگ عرب را به شکلی شیک جلوه می‌دهند. از کویر آرام و آفتابی گرفته تا دژهای قدیمی. از اسکله‌های وسیع گرفته تا مراکز خرید لوکس. همگی در این کشور هر گردشگری را به وجد می‌آورند. در ادامه به معرفی جاذبه‌های دیدنی این کشور می‌پردازیم.


جزیره مصنوعی مروارید


یکی از معروف‌ترین دیدنی‌های قطر اولین جزیره مصنوعی این کشور است. جزیره مروارید با وسعت 4کیلومتر در دل خلیج قرار گرفته است. در آن چندین هتل، برج، مرکز خرید و تفریح وجود دارد که حسابی گردشگران را سرگرم می‌کند. همچنین کافه‌ها و رستوران‌های آنجا به سرو انواع نوشیدنی و خوراکی می‌پردازند و تجربه خوبی را رقم می‌زنند. بازدید از جزیره مصنوعی مروارید می‌تواند نیمی از روز را به گردشگران تور قطر اختصاص دهد.

جاذبه های توریستی قطر


ویلاجیو مال


از دیگر جاهای دیدنی قطر می‌توان به ویلاجیو مال اشاره کرد که جایی مناسب خرید و تفریح است. این مجموعه با معماری منحصر به فرد خود شبیه به سرزمینی وسیع با الگو ایتالیایی طراحی شده که کانال آب از دل آن عبور می‌کند. ویلاجیو مال در سال 2006 ساخته شده است و حدود 183000 متبر مربع مساحت دارد. در این مجموعه بیش از 200 فروشگاه قرار دارد که به فروش اجناس خارجی با برندهای معروف دنیا می‌پردازند. از دیگر امکانات آن می‌توان به کارتینگ، مینی گلف، سینما، رستوران، فودکورت، کافه و پارک موضوعی اشاره کرد.


کورنیش دوحه


کورنیش دوحه یکی دیگر از جاذبه‌های توریستی قطر است که پارک و تفرجگاه را شامل می‌شود. در آنجا می‌توان اسکیت سواری کرد و پیاده روی انجام داد. همچنین وسایل ورزشی در کورنیش دوحه وجود دارد که افراد را سرگرم می‌کند. در آن حوالی نیز چندین مرکز تجاری وجود دارد که برای خرید گزینه‌ای مناسب‌اند. بعد از بازدید از کورنیش دوحه نیز بد نیست تا سری به موره هنرهای اسلام بزنید و از آثار نفیس آنجا بازدید کنید.

دیدنی های قطر


بازار سوق واقف


این بازار یکی از مشهورترین دیدنی‌های قطر است که بیش از 1 قرن قدمت دارد. در آنجا می‌توان انواع پوشاک، عطر، عود، صنایع دستی، ادویه و غیره خریداری کرد. همچنین بازار طلا، بازار شاهین، مرکز هنری و قلعه الکوت نیز در این مجموعه قرار دارند. علاوه بر آن جشنواره‌های متعددی در بازار سوق واقف برگزار می‌شود که حسابی بازدیدکنندگان را سرگرم می‌کند. در این بازار می‌توانید لحظات خوشی سپری کنید و سوغات تهیه کنید. در نهایت خود با خرید خوراکی از اغذیه فروشی‌های خیابانی طعم غذاهای محلی قطر را بچشید.


روستای فرهنگی کاتارا


اگر دوست دارید تا فرهنگ مردم قطر را ببینید ما به شما بازدید از روستای کاتارا را پیشنهاد می‌کنیم. این دهکده مجموعه‌ای از ساحل کاتارا، خانه اپرا، تئائر، مسجد و کوچه‌های خشتی است. در آنجا هم می‌توان گشت و گذار کرد و هم به عکاسی کردن پرداخت. هم به خرید صنایع دستی پرداخت و هم در ساحل گردش کرد. روستای فرهنگی کاتارا جایی عالی برای صرف غذاهای سنتی و تفریح است که نباید از آن غافل شد.

جاهای دیدنی قطر


برج اسپایر


از دیگر دیدنی‌های قطر می‌توان به برج اسپایر اشاره کرد. این برج در دل شهر دوحه و منطقه ورزشی اسپایر قرار دارد. برج اسپایر در 51 طبقه ساخته شده است و حدود 300 متر ارتفاع دارد. در انجا هتل 5 ستاره، واحدهای مسکونی، رستوران و کافه قرار دارد که زندگی مجللی را برای ساکنینش خلق کرده است. از آنجا می‌توان کل شهر را تماشا کرد و لذت برد. برج اسپایر جایی عالی برای تفریح و ثبت عکس‌های باشکوه است.


خور العدید


خور العدید از جمله جاذبه‌های توریستی قطر است. این خور حدود 705 کیلومتر مربع مساحت دارد و در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این خود که در 80 کیلومتری دوحه قرار دارد تپه‌های شنی غول آسایی در خود جای داده است. ماسه‌های طلایی، سواحل بکر و دریایی بیکران در این نقطه از قطر هوش از سر هر گردشگری می‌برد. فراموش نکنید تا غروب آنجا بمانید و از دیدن مناظر لذت ببرید.


دیدنی های قطر
دیگر جاهای دیدنی قطر

  • موزه ملی قطر
  • موزه شیخ فیصل
  • جنگل ساحلی التکیره
  • موزه هنر اسلامی دوحه
  • قلعه الزباره


رزرو تور قطر

برای همراه شدن با تور قطر می‌توانید رو کمک آرامش سفر حساب کنید. کارشناسان ما در کنار شما هستند تا راهنماییتان کنند. برای آگاهی از شرایط ثبت نام با کارشناسان ما تماس بگیرید و اطلاعات لازم را دریافت کنید.َ

برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS