دیدنی های نروژ

دیدنی های نروژ

جدیدترین مطالب گردشگری

جاهای دیدنی نروژ هرکدام هم رویایی‌اند و هم باشکوه! هم شما را با فرهنگ اسکاندیناوی و وایکینگ‌ها آشنا می‌کنند و از ابهت این منطقه روایت می‌کنند. اگر شیفته دیدن جاهایی بکر در شمال اروپا هستید و دوست دارید تا در کنار دریاچه‌های احاطه شده با کوهستان و جنگل قدم بزنید چه گزینه‌ای بهتر از نروژ. در این مقاله به معرفی جاذبه‌های توریستی این کشور باشکوه می‌پردازیم.

دیدنی های نروژ


آب دره اسلو


یکی از دیدنی های نروژ آب دره اسلو نام دارد که در نزدیکی شهر اسلو قرار گرفته است. این آب دره مکانی عالی برای قایق‌سواری، شنا، ماهیگیری و پیاده‌روی است. همچنین می‌توان سری به جنگل‌های اطراف آن زد و به گردش و عکاسی کردن پرداخت. همیشه در آب دره اسلو تورهای قایق سواری برگزار می‌شود که حدود 2 ساعت به طول می‌انجامد. در این تور به دیدن جزیره‌های بزرگ و کوچک می‌روید که محل سکونت مرغان ماهی‌خوار است. همچنین فانوس دریایی دینا در آنجا قابل روئیت است برای عکاسی سوژه جالبی است. اگر روزی بخت با شما یار شد و به نروژ رفتید حتما سری به آبدره آنجا بزنید.


موزه کشتی وایکینگ‌ها


اگر سریال وایکینگ‌ها را دیده باشید حتما با فرهنگ نروژ هم آشنایی دارید. نروژ سرزمین وایکینگ‌ها است و آن‎ها در طول تاریخ همیشه با کشتی دیده می‌شدند. امروزه در پایتخت نروژ (شهر اسلو) موزه‌ای به اسم موزه کشتی وایکینگ‌ها وجود دارد که کشتی‌های تاریخی مردمان گذشته را نشان می‌دهد. کشتی قدیمی در این موزه وجود دارد که به اوسبرگ معروف است. این کشتی 21 متر طول و 5 متر عرض دارد و در قرن نهم میلادی ساخته شده است. حکاکی‌های زیبا این کشتی تاکنون در کتب مردم نروژ نیز وجود دارد. البته شهرت کشتی اوسبرگ به چیز دیگری است! در کشتی اوسبرگ دو زن دفن شده‌اند که یکی از آن‌ها ملکه وایکینگ‌ها و دیگری کنیز وی بوده است. در کنار آن‌ها نیز البته، ابزار کشاورزی و لوازم خانه کشف شده است. موزه کشتی وایکینگ‌ها جایی منحصر به فرد برای دیدن تاریخچه این سرزمین است.


جاهای دیدنی نروژ
اسکله اکر بریگ


از دیگر جاهای دیدنی نروژ می‌توان به اسکله اکربریگ اشاره کرد. این اسکله در مرکز شهر اسلو قرار دارد و قدمت آن به سال 1980 برمی‌گردد. این منطقه جایی برای پهلو گرفتن کشتی‌ها است و حدود 260هزار متر مربع مساحت دارد. وجود رستوران‌های مختلف و صنایع کشتی‌سازی در این حوزه باعث شده تا به منطقه‌ای توریستی تبدیل شود. اگر روزی بخت با شما یار شد به نروژ سفر کردید حتما سری به اسکله اکربریگ بزنید.

جاذبه های توریستی نروژ


پارک فروگنر


در دل شهر اسلو یکی دیگر از دیدنی‌های نروژ یعنی پارک فروگنر قرار دارد. این پارک آثار هنرمند معروف گوستاو ویگلند را در خود جای داده و جایی رویایی برای گردش و عکاسی کردن است. سازه گرانتی منولیت یکی از جاذبه‌های این پارک است که 14 متر ارتفاع دارد. در ان مجسمه می‌بینیم که 121 پیکرک در حال بالا رفتن از آن هستند! این اثر نشان‌دهنده تمایل انسان به معنویت و احساس اتحاد است. پارک فوگنر جایی باشکوه برای دیدن آثار معنوی است.

جاذبه‌های گردشگری نروژ


موزه کان تیکی


از دیگر جاذبه‌های گردشگری نروژ می‌توان به موزه کان تیکی اشاره کرد. این موزه به آثار و سفرهای تور هایردال کاشف نروژی پرداخته است. سفرهای او که بیش از 100 روز به طول می‌انجامید دستاوردهایی همچون کتب، عتیقه‌جات، سنگ و غیره بود. امروزه موزه کان تیکی یکی از جاهایی است که مورد توجه مسافران تور نروژ قرار می‌گیرد.


موزه فرهنگ تاریخی نروژ


موزه مردم شناسی از دیگر دیدنی‌های نروژ است که به نمایش آثاری از اقشار مختلف جامعه می‌پردازد. این موزه در سال 1894 تاسیس شد و اموال شخصی هانس آل کتابدار معروف در آن بود. بعدها بخش‌های مختلفی به آن افزوده شد و حالا بناهای روستایی را نیز شامل می‌شود. موزه فرهنگ نروژ شامل چندین بنا با معماری چوبی و فضای داخلی سنتی است که شما را به روزهای دور نروژ می‌برد.

دیدنی های نروژ


دیگر دیدنی‌های نروژ

- آبدره گیرانگر
- مجمع الجزایر لوفوتن
- موزه اسکی هولمن کولن
- تالار شهر اسلو
- جاده ترول استیجن
- پارک تندیس کیستفوس


سفر به نروژ با آرامش سفر


اگر دوست دارید تا به بازدید از دیدنی‌های نروژ بروید آرامش سفر برایتان پیشنهادات ویژه دارید. با تورهای اروپایی آرامش سفر همراه شوید. تورهای ما شامل اسکان در بهترین هتل‌ها، رزرو بلیط، ترانسفر و گشت شهری است. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر کافیست با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.َََُ

برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS