5 معبد بزرگ مالزی

5 معبد بزرگ مالزی

جدیدترین مطالب گردشگری

آیا می‌دانید زیباترین معابد مالزی کدامند؟ با معماری باشکوه و تاریخچه کهن آن‌ها آشنا هستید؟ گرچه دیدنی‌های مالزی زیادند اما معابد این سرزمین چیز دیگری‌اند! هم تماشایی‌اند و هم رنگارنگ! هم جذابیت بصری فراوان دارند و تاریخچه‌ای باستانی. در سفر به مالزی به دیدن این بناهای باشکوه می‌روید و شیفته آن‌ها می‌شوید.


معبد ling sen tong


این معبد یکی از 5 معبد بزرگ مالزی است که به معماری معبد صخره ارواح بهشتی معروف است. این بنا با ده‌ها مجسمه تزئین شده و به عنوان عبادتگاه مردم محلی شناخته می‌شود. فضای معبد ling sen tong سنگ فرش شده است و به دلیل قرار گرفتن در نزدیک جنگل چشم‌اندازی رویایی دارد. بر روی دیوارهای این عبادتگاه نقاشی‌هایی رنگارنگ از اسطوره‌ها و افسانه‌های محلی کشیده شده است که همگی داستان‌های شنیدنی دارند. فضای خوب و زیبای معبد ling sen tong کاری کرده تا هر گردشگری را شیفته خود کند. ساعات بازدید از این بنا 9 الی 18 است.

معابد مالزی


معبد بهشت و جهنم مالزی


از دیگر زیباترین معابد مالزی می‌توان به معبد بهشت و جهنم اشاره کرد. این بنای وسیع بر روی کوه قرار گرفته و تندیس خدایان را در خود جای داده است. همچنین مجسمه بودا در آنجا قرار دارد و نماد صلح و اندیشه در این منطقه است. در این عبادتگاه ده‌ها مجسمه به کار رفته که بهشت و جهنم را ترسیم می‌کنند. همچنین گناهان کبیره را نشان داده‌اند و فضایی جادویی خلق کرده‌اند. بتکده معبد بهشت و جهنم در 9 طبقه ساخته شده و تندیس کوچک خدایان را می‌توان در آنجا دید. همچنین با روشن کردن عود و آتش فضایی نوستالژی خلق کرده‌اند. معبد بهشت و جهنم به دلیل قرار گرفتن در کنار جنگل و کوه چشم‌اندازی خارق العاده دارد و پیشنهاد می‌کنیم از دیدنش غافل نشوید.

معبد بهشت و جهنم


معبد Thean Hou


یکی دیگر از 5 معبد بزرگ مالزی معبد Thean Hou نام دارد. این عبادتگاه حدود 7000 مترمربع مساحت دارد و در شهر کوالالامپور ساخته شده است. معبد Thean Hou در سال 1989 افتتاح شد و در ساخت آن از فرهنگ بودا و کنفوسیوس الهام گرفته‌اند. از جمله بخش‌های این بنا می‌توان به تالار 8 ضلعی اشاره کرد که با مجسمه‌های بزرگ و کوچک تزئین شده است. همچنین باغ گیاهان دارویی معبد Thean Hou نیز شامل انواع بوته‌ها و گل‌ها است و قابل بازدید است. پس از بازدید از این مکان مقدس می‌توانید سری هم به معبد غار باتو بزنید و از فضای جادویی آن هم لذت ببرید.

بزرگ ترین معابد مالزی


معبد باتوکیو


از دیگر معابد مالزی می‌توان به معبد باتوکیو اشاره کرد. این مکان تماشایی در 13 کیلومتری شهر کوالالامپوری قرار گرفته و دسترسی راحتی به چندین تپه و غار دارد. غارهای این منطقه بیش از 400 میلیون سال قدمت دارند و در نزدیکی رودخانه باتو قرار گرفته‌اند. به همین دلیل همواره مورد توجه زائران و توریست‌ها قرار می‌گیرند. فضای رویایی معبد باتوکیو کاری کرده تا هر بازدیدکننده‌ای خود را در جوار خدایان و قدیسان تصور کند! ناگفته نماند که برای دیدن غارهای مقصد باید بیش از 200 پله را طی کنید و در نهایت به آنجا برسید.

معابد دیدنی مالزی


معبد Chin Swee Cave Temple kuala lumpur


از دیگر معابد مالزی می‌توان به چین سویی کیو اشاره کرد که در سال 1994 افتتاح شد. این عبادتگاه 9 طبقه مجسمه بودا به طول 15 متر ارتفاع را در خود جای داده است. همچنین به دلیل داشتن مسیر پیاده‌روی و چشم‌انداز جنگل هوش از سر هر گردشگری می‌برد. معبد چین سویی کیو یک عبادتگاه بودایی چینی است و آیین ادیان مختلف در آن اجرا می‌شود. امروزه معبد Chin Swee Cave Temple kuala lumpur یکی از محبوب‌ترین دیدنی‌های کوالالامپور است که مورد استقبال مسافران تور مالزی هم قرار می‌گیرد.

دیدنی ترین معابد مالزی


سفری رویایی به مالزی


اگر قصد سفر به مالزی دارید آرامش سفر بهترین پیشنهادات را برایتان دارد. همچنین با رزرو بلیط، هتل و غیره به صورت تک خدمات مورد نیاز را تقدیمتان می‌کند. اگر هم دوست داشته باشید می‌توانید با تورهای اروپایی ما همراه شده و خاطراتی تکرارنشدنی را رقم بزنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.َ

برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید.
ارسال نظر

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS